• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-10-24 22:18:46 följande:

Börjar tänka på en grej nu. Jag var så exalterad o glad så jag har ungefär minnesluckor under rul. Men hon berättade inte alla organ hon kolla på, o jag minns intr att hon kollade in njuren. Men man kan väl som bm inte missa något sånt?

plus en annan grej är att jag vet exakt vilken dag jag har ägglossning o jag vet exakt vilken dag han blev till. Har gjort 3 ul innan o då har längden på bebisen stämt exakt med min ägglossning. Plus gjorde vul så jag spg äggblåsan 1 dag innan.

MEN nu blev jag bakåtflyttad nästan en hel vecka? Förstår inte vad det kan bero på, är orolig om barnet är för liten.?! Någon som vet varför?

Jag blev flyttat 6 dagar från 15 till 21, och vet att jag inte ska bli flyttad då jag hade tok sten koll på äl och har alltid 27 dagars period mellan mens-mens så tror bara lilla tjejen i min mage inte vuxit lika fort som "normalt" nu vad de är! Men tror hon kommer växa till sig iaf och att kom kommer runt 15 mars iaf typ!

Jag gjorde vul v 8 som stämde med mina beräkningar och läkarens, ul gjorde jag v12-13 någon gång och då ville han flytta fram 4-5 dagar men de va svårt att mäta bebis via ul vid v12 så han trodde mina beräkningar stämde!

Är inte orolig alls att nåt ska vara onormalt eller att bebis växer för sakta/lite eftersom vi fick alla svar på rul u.a.
  • tvetalan
    anaconda skrev 2013-10-24 22:43:28 följande:
    Tack, jag tänker på henne hela tiden! Men är samtidigt glad att de inte hände oss, är jag dum som tänker så?! Känner mig hemsk som tänker så fast jag är fruktansvärt ledsen på hennes skull och hennes kille som är min mans bästa vän så vi står ju dom väldigt nära!
    Det är nog normalt att känna sig lättad över att det inte hände en själv. Det betyder ju inte att du är glad för att det hände din kompis, för din kompis skull känner du ju medlidande och ledsamhet! Låter fullkomligt normalt i mitt tycke.
  • tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-24 22:44:28 följande:

Samma för mig. Dock blivit flyttad fram & tillbaka på varje UL typ 2-3 dagar. Nu på RUL blev jag bakåtflyttad 5 dagar. Tror inte det är någon fara alls. Jag tror vår lille växer i skov. Först inget sen jätte mycket.
    Sen tror jag att det är lätt hänt att bm missar någon millimeter när hon/han mäter vilket kan motsvara dagar i bf-skillnad. Inget att oroa sig för :)
  • majsa88

Vad för svar fick ni på rul? Så anledningen är att bebis inte vuxit 'normalt' som man ska göra egentligen?

anaconda skrev 2013-10-24 22:48:59 följande:
    Jag blev flyttat 6 dagar från 15 till 21, och vet att jag inte ska bli flyttad då jag hade tok sten koll på äl och har alltid 27 dagars period mellan mens-mens så tror bara lilla tjejen i min mage inte vuxit lika fort som "normalt" nu vad de är! Men tror hon kommer växa till sig iaf och att kom kommer runt 15 mars iaf typ!

Jag gjorde vul v 8 som stämde med mina beräkningar och läkarens, ul gjorde jag v12-13 någon gång och då ville han flytta fram 4-5 dagar men de va svårt att mäta bebis via ul vid v12 så han trodde mina beräkningar stämde!

Är inte orolig alls att nåt ska vara onormalt eller att bebis växer för sakta/lite eftersom vi fick alla svar på rul u.a.

• anaconda
    tvetalan skrev 2013-10-24 22:51:27 följande:
    Det är nog normalt att känna sig lättad över att det inte hände en själv. Det betyder ju inte att du är glad för att det hände din kompis, för din kompis skull känner du ju medlidande och ledsamhet! Låter fullkomligt normalt i mitt tycke.
    Känner verkligen med henne, hon kanske skulle komma över imorgon då hon inte ville vara ensam, hoppas hon inte stöter bort mig och min hjälp att lyssna och prata (inte bara prata om barnet eller barn snack med dom vi brukar göra) eftersom vårt barn lever kvar och hon kanske blir ledsen över vårt planerande, renovering och inhandling!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-10-24 22:54:38 följande:

Vad för svar fick ni på rul? Så anledningen är att bebis inte vuxit 'normalt' som man ska göra egentligen?

Ne jag skrev att jag tror att bebis bara inte vuxit lika snabbt som andras,

Bm mätte och kollade hjärta, hjärna och allt som hör där till och allt såg normalt ut bara att enligt mätningarna ville hon flytta mig 6 dagar!
  • majsa88

Okej, samma här. Tack, är lugnare nu :)

anaconda skrev 2013-10-24 23:28:55 följande:
    Ne jag skrev att jag tror att bebis bara inte vuxit lika snabbt som andras,

Bm mätte och kollade hjärta, hjärna och allt som hör där till och allt såg normalt ut bara att enligt mätningarna ville hon flytta mig 6 dagar!

• majsa88

Okej. Man blir verkligen förvirrad. Men nu är jag lugnare :)

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-24 22:44:28 följande:
    Samma för mig. Dock blivit flyttad fram & tillbaka på varje UL typ 2-3 dagar. Nu på RUL blev jag bakåtflyttad 5 dagar. Tror inte det är någon fara alls. Jag tror vår lille växer i skov. Först inget sen jätte mycket.

• Joma

Ligger äntligen i sängen efter en stressig dag! Först RUL som var helt fantastiskt å som jag hade kunnat börja varje dag med, sen en helkväll på Ullared!

Mammakläderna var ett skämt iallafall. En ynka liten ställning med två sorters tröjor å en mysdress!

Mycke babysaker iallafall å även om där inte va jättemycket kläder så hittade vi en massa tillbehör med allt ifrån nappar, badbalja till små söta mössor och strumpor :) Hittade en bra skötväska och även en amningskudde!

Nu ligger jag som sagt äntligen i sängen och vår lille pojke puffar på mig som bara den. Tror han är lika nöjd med dagen som jag är :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014