• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    anaconda skrev 2013-10-24 22:43:28 följande:
    Tack, jag tänker på henne hela tiden! Men är samtidigt glad att de inte hände oss, är jag dum som tänker så?! Känner mig hemsk som tänker så fast jag är fruktansvärt ledsen på hennes skull och hennes kille som är min mans bästa vän så vi står ju dom väldigt nära!

Förstår att du tänker så, inte alls konstigt! Hoppas du kan stötta din vän och att hon samtidigt orkar följa dig när din mage växer! Vänner finns ju vid ens sida i både med- och motgångar, så hoppas inte det ska påverka er relation. Förhoppningsvis kommer din vän snart ha ett nytt litet frö som växer i hennes mage! :)
  • ananas86
    Joma skrev 2013-10-25 00:03:34 följande:
    Ligger äntligen i sängen efter en stressig dag! Först RUL som var helt fantastiskt å som jag hade kunnat börja varje dag med, sen en helkväll på Ullared!

Mammakläderna var ett skämt iallafall. En ynka liten ställning med två sorters tröjor å en mysdress!

Mycke babysaker iallafall å även om där inte va jättemycket kläder så hittade vi en massa tillbehör med allt ifrån nappar, badbalja till små söta mössor och strumpor :) Hittade en bra skötväska och även en amningskudde!

Nu ligger jag som sagt äntligen i sängen och vår lille pojke puffar på mig som bara den. Tror han är lika nöjd med dagen som jag är :)

Låter som du har haft en riktigt mysig dag, även om Ullaredsshopping tar på krafterna! :)

Jag är också jättesugen på att åka dit och shoppa loss! Men det får bli i januari efter julruschen. Då ska vi passa på att shoppa till nya huset också, så den notan kommer nog slå alla rekord.. :P
  • Joma
    ananas86 skrev 2013-10-25 00:33:41 följande:

Låter som du har haft en riktigt mysig dag, även om Ullaredsshopping tar på krafterna! :)

Jag är också jättesugen på att åka dit och shoppa loss! Men det får bli i januari efter julruschen. Då ska vi passa på att shoppa till nya huset också, så den notan kommer nog slå alla rekord.. :P
    Vi har också precis flyttat till hus å handlade lite inredning också! Jag slog iaf mitt Ullared-rekord idag! ;)
  • Zobeideh

Joma: hitta du skötväskor?? Åhhh jag leta men hitta aldrig ( hur va dem och hur va priserna på dem :)

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-10-25 07:27:30 följande:
    Samma här 50 % kvar wiiie haha

Så coolt att det gått så fort men endå inte :)
  • Zobeideh

Ja precis. Tiden har typ sprungit iväg. Tyckte bara dem första veckorna va riktigt sega innan man kom in i vecka 12 haha.

• Hallonpaj88

Ja men precis och säkert kommer de sista 12 veckorna också gå lika långsamt :p

Vet inte om vi skrivit det men hur länge försökte ni alla bli gravida?

Jag slutade med p-piller i december 2012 och blev gravid i juli så åttonde försöket blir väl det :)

• Zobeideh

Den sista tiden kommer garanterat bli de haha.

Vi har försökt i 3 år. Första graviditeten vi fick blev tyvärr ett utomhavandeskap
    Den andra graviditeten slutade med ett MA

Och nu tredje gången gillt ser ut att lyckas

Vi började med utredning för exakt ett år sen. Men vi lyckades tillslut på egen hand

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014