• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp

Nu har jag en Niferex & trötthetsuppdatering! Jag började med Niferex efter att ha fått problem med yrsel och trötthet - Jag har den senaste veckan varit OTROLIGT trött under dagtid, men när det väl är dags att sova vid 23-tiden har det varit HELT omöjligt och jag har somnat vid 3 på natten. 

Jag har nu börjat ta Niferex på morgonen istället för efter middagen, och igårkväll kunde jag somna vid 12. Mitt tips är alltså att inte ta dessa tabletter på kvällstid

• Zobeideh

Joma: kan inte du lägga upp en bild på skötväskan? Min mamma ska dit snart så tänkte i så fall skicka med pengar till henne :-P

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-25 13:31:49 följande:

Joma: kan inte du lägga upp en bild på skötväskan? Min mamma ska dit snart så tänkte i så fall skicka med pengar till henne :-P

Absolut kan jag göra de, men går de bra typ imorgon för jag ligger sängliggande just nu å spyr en massa - IGEN!!
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-25 14:08:02 följande:

Självklart går de bra. Ush fy sjuk eller graviditeten? Krya på dig smile4.gif

Jag vet inte vilket av de men de känns som en ordentlig kräksjuka iaf :(
  • Heene

Vilka gripande gravidhistorier ni har!
    Jag är så glad att veta att ni äntligen har lyckats och att jag får ta del av eran tid nu under graviditeterna =)

• Längtanefterlilladig

Är det någon mer än jag som har fått problem med ÄNNU mer synfel under graviditeten? Börjar bli galen. Varit hos optikern 4 ggr. Försämrad syn & kupigare hornhinna varje gång. Synen gick från -5.75 till -6.5 på 2 månader. Optikern tror det är ett ödem på hornhinnan. Känner mig handikappad för jag ser typ inget.

• Längtanefterlilladig

En fråga till. Är det någon som fått sammandragningar ännu? Trodde jag hade haft men inatt fick jag erfara en riktig sammandragning. Magen knöt sig & blev STENHÅRD. Skit läskigt. Gjorde inte ont men var väldigt obehagligt.

• Strumpan81
    Foreverandever skrev 2013-10-25 12:02:11 följande:

Jag är 29 år, min man 36 år och ingen har barn sedan tidigare. Vi försökte i ca 5 månader innan vi kontaktade en privatklinik. Jag har haft problem med mina hormoner som barn och ingen läkare har vetat om det påverkat min fertilitet eller inte. Utan de har sagt att det får man ta den dagen barnfrågan blev aktuell. Så med vår ålder och hormonproblem som barn kände jag att jag ville kolla upp oss. Gynekologen förklarade att jag hade nått som heter ectopi (mycket körtlar i livmodertappen ) som de flesta läkare inte bryr sig om. Men han har vart med om att det kan ibland göra så spermierna dör lättare. Jag gjorde en snabb frysbehandling och två veckor senare var jag gravid. Så oerhört tacksam. Roligt och höra om allas resa och ni dom kämpat länge extra stor kram till er :) men den största resan börjar när våra bäbisar tittat ut

Vilken tur att du kollade upp det och att det lyckades efter första fnysningen

Längtarefterlilladig, urs vad jobbigt med synen. Har aldrig hört om det tidigare. Hoppas det inte blir ännu värre än vad det redan är.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014