Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Awanata skrev 2014-01-28 09:39:15 följande:
    Jag började packa lite smått i helgen. Vi har packat vår skötväska som vi köpt och ska ta med den.. jag tycker det är jättesvårt! Har fått tips om att ta med egna duschartiklar, mjukisbyxor, bindor, godis/mat och ja gud vad var det mer? Till lillan har vi packat en filt, två bodys, ett par byxor, mössa, en mjukisoverall att ta ut henne i sen, lite blöjor och ett gosedjur. Sen har jag ingen aning om vad man ska packa egentligen. Känner mig lite som bambi på hal is när det kommer till allt kring bebisen nu när det närmar sig!

BAMBI PÅ HAL IS!! :) precis så jag känner!
  • MagdalenaZ
    Awanata skrev 2014-01-28 09:39:15 följande:
    Jag började packa lite smått i helgen. Vi har packat vår skötväska som vi köpt och ska ta med den.. jag tycker det är jättesvårt! Har fått tips om att ta med egna duschartiklar, mjukisbyxor, bindor, godis/mat och ja gud vad var det mer? Till lillan har vi packat en filt, två bodys, ett par byxor, mössa, en mjukisoverall att ta ut henne i sen, lite blöjor och ett gosedjur. Sen har jag ingen aning om vad man ska packa egentligen. Känner mig lite som bambi på hal is när det kommer till allt kring bebisen nu när det närmar sig!

BAMBI PÅ HAL IS!! :) precis så jag känner!
  • MagdalenaZ

Awanata: Nja, jag har en stor kudde mellan benen .. men jag vaknar ändå av rejäla sparkar under natten. Vaknade igår natt av att kvällsmackan var på väg upp. Jag får absolut inte äta mycket nu utan att behöva vila 2-3 timmar, halsbrännan ska vi inte prata om, dock hjälper novalucol och bikarbobat ganska bra!

Vad är det som gör att du inte kan somna?

• MagdalenaZ
    Awanata skrev 2014-01-29 10:04:55 följande:
    Ja men dels sparkarna från henne, sen har jag fått lite myrkryp igen och sen vet jag faktiskt inte? Jag kan vara dödstrött på dagarna och skulle nog utan problem kunna sova en sväng mitt på dagen, men när jag väl ska lägga mig så somnar jag bara inte. Det är jättekonstigt!  Usch det måste vara så himla jobbigt med halsbränna på nätterna.. fy tusan :-/

Okej, då är det någon mer än jag som har dilemmat, dödstrött, för att sen inte kunna somna när det väl är dags. Men kroppen vilar bara du ligger och blundar. Försök med det! Jag försöker alltid ha lite kyligt i sovrummet innan jag ska sova.
  • MagdalenaZ
    Mia86gbg skrev 2014-01-29 10:05:56 följande:
    Kan man låna bälte någonstans eller var köper man? Kanske vore idé. Har så ont i ljumskarna och vaknade inatt av att det gjorde ont i rumpan. Krampade. Vaknar ofta av kramp i vaderna men att foglossningarna ska väcka mig när jag ligger stilla har jag inte märkt tidigare..hemskt!

Jag har ibland problem med sömnen men jag har börjat med att slappna av lite med en bok en stund innan jag släcker, smörjer in kroppen med aloevera o har det lite kallare i rummet. Så nu sover jag bättre, kanske bara är en tillfällighet

www.gularehab.se är sidan jag beställde foglossningsbältet. Runt 300 kr om jag inte minns helt fel. Räddaren i nöden kan jag säga! :)
  • MagdalenaZ
    Mia86gbg skrev 2014-01-29 13:33:45 följande:
    Ett sånt får det bli! Antar att det är Stödbälte Semi-elastikt för 212kr du menar.

Ja precis! :)

Tinapina: Graaaattis!! :) oj va roligt att vi snartt kan diskutera våra bebisar ! :)
  • MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-01-31 08:17:17 följande:
    VAFFAN!!!
    Först får jag ett beslut där det står att FK accepterat min ansökan. Jag ringer dit och frågar om jag kan utgå från de siffrorna och de svarar JA.
    Nu får jag ett brev där det står att jag ändå bara får grundnivån, vad är det här för jävla skit?!?!
    Från 398 till 225:-/dag. FML!!
    Det handlar om att du fått en SGI, men du uppfyller inte 240-dagarsvillkoret?
    Då betyder det att första 180 dagarna hamnar på garantinivån(225kr/dag) för dig.
    Försök se till att din man / sambo tar ut 30 dubbeldagar (han blir baserad på SGI om han uppfyllt 240-dagarsvillkoret och har en SGI) så går det lite snabbare för dig att komma till SGI-dagarna.

Hoppas det reder sig för dig ändå! Hjärta
  • MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-01-31 13:38:10 följande:
    Magdalena! Du är en klippa!
    Dubbeldagar ftw!
    Jag sitter iallafall och skrapar ihop alla möjliga anställningsavtal nu. Det stör mig som tusan att 21 dagar kan göra så otroligt stor skillnad! (anställd sedan augusti, hade behöv vara anställd sedan mitten av juli.)
    Jag har stött på de som faller på 1 dag. DÅ känner man myndigheternas fyrkantighet.. :(
    Sen om han har möjlighet så kan han ju ta fre-sön (om han jobbar måndag - fredag), så han hjälper dig att plocka de här första 180 dagarna så snart som möjligt. 
    Men det beror lite på hur länge du tänkt vara hemma och så..
  • MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-02-01 15:31:28 följande:
    Så han kan göra så även om han jobbar heltid? För det blir ju "mer än heltid"

Han måste ta ledigt på fredagar gör att kunna ta helger.

Ex han tar f-ledigt från jobbet halv fredag, så kan han ta halva dagar fre-sön. Gör ni så norpar han från dagarna så får du snaabare dina dagar baserade på sgi.

Apropå halsbränna, kolla om du har bikarbonat hemma, blanda i en tesked i ett glas vatten.. det hjälper oerhört!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014