Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Sirek skrev 2014-02-10 17:29:40 följande:

mina vänner överraskade ju mig med en babyshower för någon helg sen. Då hade de lagt ihop till en babybjörn babysitter och det var precis en sån jag var ute efter:) blev superglad! Nu fick vi en ny men hade tänkt kolla på blocket el. önskat av familjen annars.
    Det är väl babybjörn babysitter jag tittat på, den är lite dyr.. vi har som sagt varken vänner eller familj att förlita oss på (har fått lite av min syster..), så vi köper allt själva och det är vissa kostnader man får se över! :( 
  • MagdalenaZ
    Melt77 skrev 2014-02-10 17:52:17 följande:
    Längtan, lider verkligen med dig. Det är som du skriver, det är ju DIN kropp.
    Jag hoppas hoppas verkligen att dom kommer till rätt beslut och förstår din rädsla. Man får ju säga hur mycket som helst om hur man vill ha sin förlossning med smärtstillande etc. Då borde man väl få bestämma hur den ska komma ut också.

Har varit tre ocv en halv timme på SÖS nu. Dom tror att jag fått något som heter PUPPP. En sällsynt men ofarlig hudreaktion. Dock inte säkert så jag har fått akutremiss till hud imorrn. Om det fortsätter så här så sätter dom igång mig tidigare. Det är ju faktiskt bara 13 dagar kvar till BF så det är ingen fara.
    Vill bara att det ska sluta klia!!!
    Oj, men fick du inget lindrande för ikväll? Jag vet att en arbetskollega till mig fick detta (jag har för mig att det har något med levern att göra)... hon sa att det var det värsta hon varit med om! Inga smickrande bilder på Google kan jag säga och jag lider med dig och hoppas verkligen de gör något för att få det att bli bättre för dig!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-10 18:09:15 följande:
    Denna dagen blir bara bättre & bättre. Vår ena katt STINKER i mu nen. Var & vaccinerade katterna förra veckan. Då sa veterinären att det var massa tandsten i Mollys mun. Men hon misstänkte även tandsjukdomen forl. Jag tänkte inte så mkt på det med kostnad. Tänkte försäkringen tar smällen. Idag ringde jag & dubbelkollade med folksam. De tar INTE och betalar den sjukdomen eller tandsten. Imorgon ska Molly sövas & röntgas för att kolla vad hon har. Om hon har forl & behöver dra ut tänder kan kostnaden bli upp till 14.000 kronor. Jag har panik just nu. Vi har INGA pengar. Jag är sjukskriven & min man är arbetslös. Denna dagen kan inte bli värre.
    Varför betalar de inte den kostnaden??? 
  • MagdalenaZ

Min flicka ligger också och sparkar på min höger sida. Va på badhuset idag men gav upp efter 15 min simmande, hon sparkade så hårt att jag fick för mig att hon inte mådde bra..

Simmar ni nånting / håller igång?

Ikväll ska jag på Föräldrautbildning. Får se vad det ger:)

Ni som var med i början av forumet, minns ni att vi skrev lite om doppler? Jag sprang minsann och köpte en efter vår diskussion.. anvönder ni den idag? Sambon ville lyssna igår så jag drog fram den och så öåg vi och lyssnade.. jag glömmer bort att han inte är med hos bm och lyssnar så för honom var det jättespännande :)

• MagdalenaZ

Lillsmurfan

Jag har hittat ett klipp på Youtube med gravidyoga som jag försöker göra, men jag känner mig lite som hon i trissreklamen, stressad eller alltid på språng nånstans för att hinna slappna av!

Lovely90

Men känner du själv att du hade velat träna eller är det din kropp som säger ifrån?

Jag försöker själv komma iväg på simning minst 1 gång i veckan och går promenader 3-4ggr i veckan minst 1 timme.. foglossningen har minskat oerhört men jag blir lite nojig när hon sparkar så hårt att hon typ ska fastna i mina tarmar eller nåt..

Föräldrautbildningen igår var intressant, vi fick prata med kuratorn om förväntningar och hur vi ser på oss själva som föräldrar och mycket om hur vi förväntar oss hur det ska bli. Jag och min sambo hade en HET diskussion om detta när vi kom hem :)

• MagdalenaZ

Det här med hushållssysslorna ..

Jag gör tyvärr allt där hemma, hur stereotypiskt det än låter! Han är egenföretagare och jobbar ibland 14 timmar och kommer inte allt för sällan hem kl 20-21. Jag hade haft svårt och säga "det är din tur attt laga mat, diska eller tvätta" när jag varit hemma sen kl 16.

Men de dagar vi är hemma båda två så hjälper han till! Och det förväntar jag mig sen när flickan kommer också.. jag kommer aldrig kräva att han gör det lika "bra" som mig , men jag vill ju hellre att vi spenderar kvalitetstid tillsammans än att vi städar på varsitt håll. :)

Jag längtar så oerhört mycket efter att bara kunna ta på mig skorna på morgonen utan att bli andfådd, sex (!!) som min sambo vägrar ha med mig nu och att kunna ta på mig ett klädesplagg och må bra över min kropp..

Melt77 men hur länge har de sagt att du ska stå ut såhär då?

• MagdalenaZ

Då vi har två familjemedlemmar här i Skåne (sambons två systrar) så får de gärna komma till BB om de vill.. sen kommee jag hålla mig borta från större folksamlingar typ 2-4 veckorberoende lite på hur jag och bebis mår sen blir det ut och utforska världen!

• MagdalenaZ

Glad alla hjärtans dag för er tjejer!! :)

Sömnlösa nätter och trötta dagar lider jag också av.. drömmer märkliga mardrömmar och vaknar av sammandragningar!

Jag är fortfarande sjukskriven på 50% så jag jobbar 4 timmar varje dag till den 26 feb, då tar jag semester till BF (23 mars). :)

Idag har jag köpt ett spel till mig och sambo "hur bra känner du din partner" , vi får se hur bra vi känner varandra efter anart 3 år tillsammans!

Köpte även gipsrullar och vi ska gipsa magen och dekorera lite här hemma :) jag har som sagt inga vänner här i Skåne så jag får göra sånna saker med sambon.. haha!

• MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2014-02-14 09:32:05 följande:
    Magdalenaz. Får jag inboxa dig en fråga? :) får säga till om du inte vill prata jobb, det respekterar jag.

Inga problem! Ni ska veta att jag tycker det är kul att ni frågar! Om jag nu missar här i forum, inboxa! :)
  • MagdalenaZ
    lele79 skrev 2014-02-14 11:31:11 följande:
    Så var det ja, ingen kunde den dagen.

Men ska vi bestämma en datum och sen får så många som kan hänga på? Det börjar ju bli lite ont om tid hur har du det i veckorna?

Jag ville också styra upp något! :) är trött på att jämt vara själv :)

För mig funkar i pricip alla dagar efter kl 12 och helger ! Bestäm.ni resten
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014