Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

mensvärk till och från, sammandragningar till och från.. men nu har det börjat ila i ljumskarna och ned i benen?? Har gjort så i några dagar.. kan det vara nån form av ischias?

• MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2014-02-18 13:32:27 följande:
    Jag får det i frambenen. Antar att du får bak? Eftersom ischias är den bak
    Ena stunden är det ilningar rumpa och ner.. sen är det mer ljumsken och ner.. 
    Vad är det om det är där framme..?
  • MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-02-18 13:42:12 följande:
    Åå! Förlåt, men jag kan inte annat än le. I grund och botten verkar ni ha ett bra förhållande och jag gillar din åmningstaktik.
    Du har rätt i det där med att respektera, men ja, 3 veckor är länge... Tur vi är i slutskedet nu.
    Ja, han är faktiskt lite söt när han kämpar emot.. :) 3 veckor är sjukt länge.. speciellt när man är van att ligga 1 gång / dag :S
    Men min man tror däremot att så fort barnet "ploppar" ut ska vi köra på som vanligt.. jag har läst mig till att läkningsprocessen kan ta upp emot 1 månad? 
  • MagdalenaZ

Hahahha! Fantastiskt.. så HAN nekar mig nu i nästan en månad, sen kommer JAG neka honom i nästan 2 månader... hahaha!

Men jag läste nånstans att man KAN eventuellt ha samlag om man har kondom? Jag förstod inte riktigt varför kondom skulle hjälpa...

• MagdalenaZ

JAG planerar 3 barn :) 
    Nä, min sambo vill gärna att vi har köpt hus och att han fått sitt företag i riktig rullning.. så han menar på att vi kan vänta 3 år, medan jag gärna börjar verksamheten efter vår Mexiko-resa i vinter.. 

• MagdalenaZ

Melt Hur länge säger de att du måste vänta? Har klådan lugnat sig? Kör på nu iaf!! :)

Apropå Mia om p-piller.. ni som vill "köra på verksamheten" ganska snart igen efter ni fött, hur har ni tänkt kring preventivmedel?

Jag hade mini-piller och p-stav och trivdes helt okej med det, men p-stav känns så permanent. Har någon av er p-ring? Hur trivs ni med det?

• MagdalenaZ

Vad kostar p-ring? Jag tänkte som sagt att försöka hitta något som inte ställer om kroppen hormonellt så mkt, fram till december iaf.. :)

Mango; hade du den innan du blev gravid eller var det längre tillbaka?

• MagdalenaZ
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 10:57:19 följande:
    Här har det varit nästintill sömnlöst inatt, lite jobbigt med tanke på att jag var ute och rände i över 8 timmar igår och var fullständigt utmattad när jag kom hem, ont i fötter och vader. Inatt har jag inte hunnit somna innan jag vaknade, och varje gång jag vaknar innebär det ett toalettbesök, ja ni fattar! Kvart över fyra gav jag upp och tänkte att det får bli en somna-vakna-dag, hela dagen. Bränner i höfter, rygg och illamående och det är jag inte van vid, illamåendet känns inte så roligt då jag inte är sugen att hänga över toalettstolen med denna magen, stackars bebis om det ska dra ihop sig xD

ja nu har jag fått gnälla av mig, idag blir det bmbesök då hon var sjuk igår, imorgon flyttar vi hela magasineringen till nya lägenheten OCH på lördag har jag bokat mig, håll i hatten, ögonfransförlängning för att slippa sminka mig de närmsta veckorna! Hon som ska göra det frågade: kan du ligga på rygg eller kommer du vara en sån där kund man får lägga en hel dag på för att dom måste resa sig upp var tionde minut? :') det ska bli skönt att unna sig något som man velat ha i två år!

Hahaha! Jag fixade mina igår!! :) jätteskönt att få känna sig lite finare och dessutom slippa sminka sig :)

Inte helt lätt att ligga stilla , men jag somnade till och från så det gick ju snabbare än förväntat :) lycka till!!
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2014-02-19 11:17:42 följande:
    Jag använde p-ring nu innan jag blev gravid, funkade superbra :) va så trött på att hålla på med p piller o glömma bort o ta o sådär. Hade oxå p stav ett tag, den va jag super nöjd med, tillhörde dom som inte hade nån mens alls i två och ett halvt år :) sen jäklar hade jag konstant i fem månader innan jag tog ut den :p

Va smidigt med p ringen för man kunde anmäla dig sig en hemsida så fick man sms när de var dags och ta ut och stoppa in en ny

Jag var också en av dom som slapp mensen.. men den tig igen med råge när jag tog ut staven! Jag tror faktiskt jag ska prova ringen fram till nyår.. sen blir det verksamhet igen :) haha!

Det måste ju vara riktigt smidigt att styra mensen vid semester !

Jag har det kanske inte lika illa som vissa av er på nätterna, men jag vaknar alltid 4 eller 5 av stenhård mage och nästan som kramp i magen, går och kissar, så släpper det lite.. ligger och drar mig för sen är det jobb som kallar! Tisdag nästa vecka är sista dagen :)

Halsbrännan har däremot verkligen börjat förstöra mitt liv. Äter novalucol hela tiden.. kanske knte så nyttigt men jag hade nog ätit upp mig själv annars!
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2014-02-19 14:14:37 följande:
    Magdalena jag har oxå haft en fruktansvärd halsbränna, men köpte omeprazol på Apoteket, man tar 1 tablett om dagen och för mig har det hjälpt jättebra! I natt vaknade jag av att jag fick springa o kräkas flera gånger. Fattade ingenting, tills jag kom på att jag hade glömt att ta tabletten igår kväll, så för mig har dom stoooor effekt.

Jag får prova omeprazol faktiskt, ibland kan jag knappt jobba :(

Idag skrev vi på papprena med faderskap och gemensam vårdnad.. och min sambo kan verkligen uttrycka sig klumpigt. När vi sitter där och skriver under så frågar han utredaren: "asså jag kan ju inte bekräfta att jag är pappan, det är väl bara hon som vet" .. jag som förstår vad han menar, försöker skratta bort det och säger till honom "du gör henne obekväm.." handläggaren vet typ inte vad hon ska säga.. och han fortsätter "ja, hur ska jag veta att barnet är mitt? Jag misstror inte henne, men det är ju bara hon som vet..." jag sitter där och skäms till max, för jag vet att vi har haft den här diskussionen innan där han menar att det är ett korkat system, varför ska någon från kommunen sitta och titta på när jag skriver på detta? Varför kan man inte ordna detta med e-leg egentligen? Varför gör inte gifta par såhär? Så jävla löjligt.. typ.. men han fick mig att framstå som värsta sl*mpan..

Jag sa det: jag trodde jag skulle bli kränkt av handläggaren men blev kränkt av min egna andra hälft...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014