Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 17:48:31 följande:
    Jag tar Novalucol vid behov och dom är snabbverkande inom någon minut! Finns receptfritt på apo!

Jag skrev precis innan att det är de jag äter nu :) den hjälper snabbt men halsbrännan kommer tillbaka lika snabbt. . :( får prova något annat helt enkelt. . :)
  • MagdalenaZ

Jag börjar vara heelt slut!! Sover dåligt, drömmer oerhört verkliga drömmar.. usch! Längtar bara mer och mer tills att vattnet går! :)

Är det någon som börjar bli extremt svullen i fötterna? Jag får knappt på mig mina "stora" skor.. ilningarna blir värre i vänster ben och är hela tiden stenhård om magen.. börjar känna mig riktigt gnällig :)

• MagdalenaZ
    MiCorazon skrev 2014-02-20 10:29:33 följande:
    Samma här...sover också sämre än vanligt..jättekonstiga drömmar! Hade sex med mig själv i morse i en dröm..alltså inte onani :D utan som att jag träffade mig själv och hade sex med den personen som var jag..haha..så sjukt. Och yes....det börjar gå lite för långt mellan gångerna med sambon.

Drömmer andra konstiga drömmar också..

Svullen i ben och fötter har jag nog varit i ca tre fyra veckor men det blir bara värre. Fötterna och benen är helt svullna på kvällen.... min ishias är också värre...ja...allt är värre nu ÄN någonsin :D Hormoner, irritation, gråt, svullen, huvudvärk..snuva...dålig sömn...men det är bara att stå ut liiiite till men skönt att få gnälla lite.

Jag drömmer mycket om att min mamma kommer tillbaka och pappa är kvar med sin kvinna och jag skäller på honom.. eller för nån natt sen så drömde jag om mitt ex som dog för två år sen.. man vaknar liksom upp på natten och vet inte om det hänt på riktigt!

Haha sex med dig själv? :) jag kan förstå dig, inte lätt med det här med vägran av mannen ! Nu börjar förstå kvinnor som straffar sina män resten av livet med sexlösheten, när man verkligen själv har behövt det så är männen som kärringar :)

Skönt att det inte bara jag som känner så iaf!
  • MagdalenaZ
    Mortisfru83 skrev 2014-02-23 13:15:18 följande:
    En undring??

Någon/några som kommer få tvåspråkiga barn? Min man är från Iran och vi vill absolut att vår son ska lära sig persiska. Planen vi har är att mannen pratar persiska och jag svenska. Tror dock att det kommer bli svårt att vara konsekventa i och med att jag inte förstår persiska (än!!). Hur har ni andra tänkt?

Jag arbetar som förskollärare och har läst mycket om fördelarna med modersmålsundervisning tidigt och tycker att det är en självklarhet. Min man tycker inte att vår son ska gå på modersmålsundervisning.. De e ju ett tag kvar till dess så jag får bearbeta honom och hävda min professionella ståndpunkt ;)

Nu blev det ett långt inlägg men skulle va superintressant att höra hur ni andra flerspråkiga familjer tänkt. Kram

Både jag och min sambo har hela släkten utanför Sverige. Så vi har planerat tre språk här hemma.. sen får vi se hur förvirrat barnet blir. Polska och serbiska påminner lite om varandra så jag tror att vi kommer blanda allt till slut!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 14:14:55 följande:
    Påtal om något helt annat. Är det någon som vet svaret på min fråga? Jag är sjukskriven för graviditetsrelaterade symtom fram till 19 mars. Från 20 mars har jag lagt in att jag vill börja ta ut föräldrapenning. Hur gör jag & vad händer om bebisen kommer innan 19 mars?

Din sjukpenning kommer brytas den dagen du föder (för tidigt)..
  • MagdalenaZ
    Joma skrev 2014-02-23 14:41:37 följande:
    Skulle vi skånetjejer ses imorgon förresten?

Ja det hoppas jag verkligen! :) jag kommer iaf!
  • MagdalenaZ
    Joma skrev 2014-02-24 01:13:00 följande:
    Skånetjejer - jag måste tyvärr bli den som avbokar imorgon! Har mått riktigt dåligt hela kvällen å gör de fortfarande :( Har så ont i magen å ryggen att jag inte kan sova! Känner inte för att sätta mig i bilen å köra 10 mil fram å tillbaka när det är såhär! Tänkte jag säger de nu så ni vet om de iallafall! Hoppas fikan blir trevlig iallafall :)

Tråkigt! :( hoppas du blir bättre iaf!

Jag är fortfarande på.. måste ändå till hbg idag.. :)
  • MagdalenaZ
    qwerty1234 skrev 2014-02-25 19:16:33 följande:
    Heja heja! Snart ett barn till! Vår tjej ville ut med dunder och brak. Efter att allt ha varit hanterbart vaknade jag efter en kort vila med täta intensiva värkar och behövde åka in direkt. Väl framme visade det sig att jag var helt öppen så 1,5 h senare var hon född!

Låter som en dröm förlossning :)

Grattiiiis!! :)
  • MagdalenaZ
    Mango08 skrev 2014-02-26 19:09:01 följande:
    Igår kl 15.46 föddes min son till världen. Han är det finaste jag har sett, helt perfekt! 3260g och 49,5 cm lång med en massa hår på huvudet. Kan skriva mer när vi kommer hem från BB.
    Graaattiss :D
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014