Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Glukosbelastning klar! Drickan va ju inte sådär superäcklig,men jag fick sjuk halsbränna..
    4,7 i resultat så jag är nöjd, trots att jag ändå ätit godis, druckit julmust och glögg kvällen innan! (lite living on the edge får man vara)

Ska erkänna att jag köpte min första body till bebisen igår, kunde inte hålla mig... hade spanat in lite första-gångs-kläder och när jag skulle köpa systerdotterns julklappar så sa kassörskan "Det är tag 3 betala för 2-erbjudande" (hade två tröjor).. så jag sprang snabbt och hämtade en body med mössa.
    Så fort jag får tillbaka min telefon så kommer det komma upp bilder!! I promise!! :)

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-19 11:55:44 följande:
    Som en trevlig julklapp fick min man veta att han är uppsagd. Och hans a-kasse dagar börjar närma sig nivån då man får 80 % av 10.000. Så det är liiiite stressande just nu att sitta med utgifter på 20.000/månad & inkomster på 17.500. Och efter mars är våra gemensamma inkomster 14.000. Jag blir så trött.

Usch! Inte alls roligt! :(
    Men din man har inga planer på att kanske sadla om? Måste han söka inom just industrin.. känns som att den marknaden är som mest riskabel att jobba inom...
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-19 12:18:24 följande:
    Skönt med bra värde! Jag behövde inte göra den än så länge. Har oxå bara tagit ett urinprov som någon annan skrev om. Vilken skillnad de verkar vara län från län.
    Åh de e så mysigt med första bebis plagget! I början gick jag o kollade o klämde på den lilla bodyn heeela tiden.

Är ni alla gifta här? Jag ringde familjerätten igår o bokade tid för att skriva faderskapsbekräftelsen

Ja, det verkar vara skillnad, vilket län var det du bodde i ?
    Jag och min "man" är inte gifta :) så faderskapserkännandet kan göras tidigast v 32. får väl boka tid för det också!
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-19 13:52:19 följande:
    Jag bor i Stockholm :)
    Vi ska dit 22/1 men de verkar vara väldigt smidigt iaf

Ja det var då jag hade tänkt mig att gå ändå, men här i Lund bokas man inte in förrän en månad innan?
    Tråkigt..
  • MagdalenaZ
    Saltad skrev 2013-12-20 14:30:44 följande:
    Varit hos barnmorskan och tagit blodvärden, mätt magen och lyssnat på hjärtat. Allting var bra! Pratade lite om amning också och förväntningar och farhågor för första tiden efter förlossningen. Skönt att prata av sig lite!
    Min barnmorska är så gullig :) Gillar henne jättemycket!

Lite fundersam dock över mitt blodsockervärde.. BM frågade nämligen om jag var hungrig, men jag hade ätit ordentligt ett tag innan, sen sa hon att jag i alla fall verkar ta det lugnt med allt julgodis då det bara låg på 3,4. Men jag hade till och med druckit julmust till lunchen :p

Någon annan som fått lägre blodsocker än vanligt?
    4,7 efter belastningen, trots att jag ätit massa godis, druckit glögg och julmust kvällen innan :) Hhahaa!
  • MagdalenaZ

Idiiis! Jag tycker verkligen synd om dig... det är ingen lätt period och det är bra att du går till kurator...
    Kan han inte flytta till sina polare om han inte kan hålla sig hemma?
    Se till att du får i dig mat (gör alltså så mycket mat så det räcker till dig själv), tvätta dina kläder.. gör alltså ingenting till honom! varför håller du på att ffixar för två när han tänker för en?
    Vem står på lägenheten/huset? 
    Har du långt till din familj? kanske du kan vara där några nätter i veckan så du åtminstone kan sova lite.

Jag var med en man en gång i tiden, som sprang runt på nätter och kom hem och stank sprit.. 
    jag packade ihop hans kläder i två ikea-påsar, ställde dem utanför och ringde låssmed som bytte lås.. men jag blev lite drama med honom! Han var arbetslös medan jag jobbade 100% och pluggade 100% och han "lånade" pengar av mig och gick ut... Man måste inse sitt egna värde, och när du inser att du och ditt barn är bättre värda, så kommer du göra det som är rätt....

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-22 11:27:32 följande:
    Man kan verkligen undra om det finns medmänsklighet i dagens samhälle.

Fy va tråkigt för både dig & honom!

Och de lägger väl alltid föräldrakurser på dagarna också så man måste gå från jobbet (eller?)

Det är ju som min mans chef som gav 22 anställda sparken fyra dagar innan jul.

också medmänskligt.

Jag fick precis ett samtal av pappa att man har beslutat att flytta en av norrlands största fabriker utomlands. Jag får ont i magen och ställer mig frågande till.hur framtiden kommer se ut. Medmänskligt eller omänskligt, det känns som att man ska vara glad att man ens har ett jobb idag.. Helt sjukt!
  • MagdalenaZ

God fortsättning för er tjejer!

Jag måste verkligen få skriva av mig, jag har nämligen haft den värsta jul i mitt liv.
    Vet inte hur mycket jag skrev om den här kvinnan pappa träffat, men just nu är jag så ledsen och arg och ensam att jag inte vet var jag ska ta vägen..

Kvinnan pappa träffat ganska snabbt efter min mammas bortgång bor nu med pappa.
    Min syster har var här för några månader sedan och rensade lite bland mammas kläder och nu var det tid för mig att gå igenom det sista. Vad som hänt är att den här kvinnan, som inte gör mycket för att hitta ett jobb, har suttit som en gäst bland oss. Jag säger inte att det någonsin kommer bli som när mamma fanns bland oss, för då satt man i konstant matkoma och det fanns inte ett dammkorn i hela huset, men att på jul behöva skära tomater på en tallrik och äta den stackars sallad pappa gjort för att få i sig mat var nästan droppen.. Huset ser ut som ett hej-kom-och-hjälp-mig, så vad jag behövt göra för att hjälpa pappa är att städa, laga mat och plocka efter "henne", hon har alltså inte gjort ett skit här hemma förutom att suttit framför sin dator och youtubat! På juldagen var min syster och hennes familj på besök och hon satt i princip hela tiden vid datorn och försökte inte ens lära känna oss, den enda hon "bjöd till med" var att hon fixade te till sig själv och pappa , när vi sitter hela familjen och firar jul. Jag försöker prata med pappa, men han säger att "han klarar sig".. alla ser att den här kvinnan är en parasit, förutom min egen pappa, han jobbar, sliter och hjälper henne, istället för att ta hand om sig själv... han är dessutom väldigt konflikt-rädd och vad som gjorde mig oerhört ledsen var att jag såg att hon gick runt med mina täckbyxor som jag låtit vara kvar här i Norrland till min mamma och  när jag behövt dem har jag kunnat ta på mig dem.. Visst, tänkte jag, jag behöver egentligen inte dem. Men när jag kom hem igår och såg att en av de väskor jag packat med mammas skor och kläder nu låg allt i en ikea-påse frågade jag min pappa vad som hände med väskan. Då var det hennes väska.. "jaja men då vill jag ha MINA täckbyxor" (hej jag blev ett barn") Då erbjöd pappa mig pengar att köpa nya för att det var pinsamt att "ta av henne" byxorna..
    Nu någonstans kickade mina gravhormoner in. Jag har alltså kommit hit, städat efter henne och hennes skitäckliga hund, lagat mat, dukat in och ut frukost lunch och middag (givetvis med hjälp av pappa och min sambo), för att nu få höra att det är pinsamt att ta av henne MINA byxor?
    Det är så mycket med den här kvinnan som stör mig, jag har skrivit ihop ett samboavtal för att skydda mammas och pappas tillgångar (jag misstänker att hon är ute efter pengar), som hon nu inte vill skriva på utan att pratat med jurister. Pappa går runt och tigger jobb till henne, för hon söker inte något själv (han säger till sina kontakter att han är beredd på att ge 10 000 kr för att nån ska ge henne en anställning), han ska köpa ett bättre begagnad till för att hon ska övningsköra..
    Han är så sjukt snäll man, som är så knäckt av att mamma gick bort, att han försöker göra allt för att skapa en liknande relation till den här kvinnan som jag känner kör honom i botten... och jag vill verkligen ine förlora en förälder till..

Så nu ligger jag i sängen och kan inte vänta att morgondagen kommer så jag kan få åka härifrån, foglossning så det skriker om det och hjärtat i halsgropen hela tiden..

Så min fråga egentligen, överreagerar jag? borde jag bara backa och skita i? Jag vet inte riktigt var jag ska vända mig längre... Har ni inte ens orkat läsa förstår jag också... :) Fick iallafall skriva av mig..

• MagdalenaZ

Tack för alla svar! Ibland känns det som att jag är så ensam att känna såhär.. För min sambo säger hela tiden att jag inte ska eller kan göra något åt det. Pappa är en vuxen man, som jag försökt prata med, men han tycker att hon är bra. Han ser dock inte hon är den vidrigaste människa man kan träffa.. hon smyger med datorn, hon smyger med telefonen... det är så att min sambo tycker det verkar märkligt! 
    Prata med henne är ingen idé, hon kom till Sverige för 4 år sedan och påpekar (när det är lägligt för henne) att hon inte förstår svenska...

Min foglossning har blivit dödlig, det känns som att jag ska gå sönder i blygdbenet!
    Lillan sparkar på i magen HELA tiden, vet inte om det beror på att jag stressat upp mig dessa dagar och gråtit som ett barn, men det är rätt mysigt när sambon lägger sig och kramar om en och håller i magen.. :)

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-28 15:40:07 följande:
    Låter som en vidrig människa & jag förstår dig att du är upprörd & tycker allt är orättvist!

Säkert kommer symtom från din kropp som tycker du stressat för mycket. Jag har själv en jävligt jobbig familjesituation med min syster & min mamma. Har fått tvinga mig själv att lägga tankarna på dem åt sidan för att koncentrera mig på bebisen & min kropp. Man orkar inte hur mycket som helst!!

Det är verkligen svårt att koppla bort faktiskt!

Trodde vi skulle få lite semester nu (bokat 4 nätter på fint hotell i sthlm) men bilen stannade i arlandastad och vi inväntar bärgning! Jag och sambon skrattar faktiskt i det här...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014