• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Önska jag kunde lägga ner rakningen men när de när de vuxit ut en nån cm (rakar typ varannan vecka nu) så kliar de så mycket att jag blir tokig och Kliandet försvinner direkt när jag rakat bort de igen men som sagt nu börjar de bli problem med magen i vägen!

Jag kommer nog vaccinera mig nästa vecka, inte för att jag vill de utan min man vill verkligen de, så gör de väl mer för hans skull!

• Zobeideh

Önska jag oxå kunde lägga av med de haha får se hur länge de går att fortsätta, nu blir de väl kanske att testa det du skrev anaconda haha

• Emelie e

Jag börjar känna att det blir svårt att raka mig, men jag har en sådan gel som gör att jag inte behöver se allt haha men man vill ju inte redan nu sluta raka sig heller. Jag sätter nog upp en spegel senare :P

• Emelie e

Jag undrar hur otymplig man kommer bli sen när magen växer alltmer. Jag tycker redan magen är stor o syns ordentligt, flera månader kvar hehe

• Emelie e

Har ni köpt gravidkläder? Jag har bara köpt två par gravidjeans, utan dem skulle ja inte klara mig men klarar mig på mina andra kläder

• Tinapina

Min sambo har lite svårt för det här med sex med magen som är väldigt påtaglig. Men ibland går det och de stunderna är fantastiska:) likväl som jag kanske inte har lust eller är bekväm efter förlossningen så får jag acceptera att han tycket det är lite jobbigt och har svårt att förhålla sig till magen.

Jag vaxar och/eller använder epilator så det behövs inte göras så ofta:)

• majsa88

Jag kör på brasiliansk vaxning :) då slipper jag göra något plus att det blir så slät o fint o växer ut efter 1 månad typ. Nu har jag inte vaxat på 2 månader. Måste dit snart känner jag haha.

o vaccinering tror jag jag inte att jag gör. Tycker det är onödiga gifter man för in till kroppen o bebis. Tycker att man ska låta kroppen själv använda sitt egna immunförsvar o bilda egna antikroppar.

Säsong influensan o vaccinet är jag inte heller så förtjust i. Tycker dom är duktiga att skrämma upp en. Så jag tror jag chansar o hoppar över det.

• LillsmurfanLisa

Jag har alltid rakat mig, mer eller mindre, men de senaste veckorna har jag kommit åt på något bra sätt. Av någon anledning har jag inte rakat benen heller. Känner mig som en hårig björn när jag är på badhuset :)

Jag funderar på spegeltipset, det borde väl funka. Typ sitta på huk? Annars får man göra det till en rolig grej och be killen om hjälp om han är på.

Kan inte förställa mig hur det blir när magen är ännu större. Jag måste verkligen inte vara rakad men jag känner mig så mycket fräschare när det iaf är lite ansat och jag kan ha bikini på badhuset utan att skrämma mig själv.

• LillsmurfanLisa
    Emelie e skrev 2013-11-05 12:44:43 följande:
    Har ni köpt gravidkläder? Jag har bara köpt två par gravidjeans, utan dem skulle ja inte klara mig men klarar mig på mina andra kläder
    Jag har köpt ett par gravidjeans men that's it. Fick dock lite mammakläder, ett par toppar och en jacka som jag använder flitigt. Så skönt med tröjor som täcker magen. I övrigt har jag ett par baggy jeans som fortfarande funkar med gummisnodd i knäppningen och stickade klänningar.

Enda bekymret är vinterjacka då jag alltid fryser som en liten gnu... 
  • Lovely90

Haha. Rakningen har jag faktiskt inte tänkt på att det kanske ute kommer få lägre fram, än så länge är ju magen så liten att det funkar precis som innan. Det som däremot tänkt på är att hg inte kommer kunna fixa tånagalrna sen xD

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014