• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Min "mensvärk" har suttit precis där du beskriver de. Fast de va ett tag sen jag kände av de.
    Tror inte det är någon fara men självklart om du är orolig så kontakta din BM imorgon

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-05 20:30:39 följande:
    Min "mensvärk" har suttit precis där du beskriver de. Fast de va ett tag sen jag kände av de. Tror inte det är någon fara men självklart om du är orolig så kontakta din BM imorgon

Tack för ditt svar. Vet vad barnmorskan kommer säga. "Det är normalt" ibland undrar jag hur hon kan veta det via telefon eller mail :-/
  • majsa88

Har oxo mensvärk där. Kommer som attacker ibland som håller i ca 30 sek o sedan så släpper det o kommer igen. Några gånger per dag sker detta. Är det normalt?

• Hallonpaj88

Jag har haft ont i magen hela dagen idag. Riktig jobbig molvärk men bebben sparkar så det borde inte vara nån fara. Har oxå fått ännu mer flytningar vilket oroar mig. Vill inte få uvi..får se hur det är om nån dag igen.

• Heene

Leggings har jag riktigt ofta. Införskaffade faktiskt ett par snygga och riktigt sköna mammaleggings när jag var i finland förra veckan också. Även om mina gamla vanliga funkar bra fortfarande så blir det iaf ingen kant mitt på magen som syns genom tajta tröjor när man har dem på sig =)

Vad gäller min "mensvärk" så skulle jag säga att den sitter mest i rygg och strålar ner i benen. Visst känns det i magen också (långt ner) och där känns det nästan som att man är dålig i magen.
    Min klassiska mensvärk som jag hade hoppats på att få slippa iaf 9 månader =P Den är iaf inte fullt lika jobbig som den riktiga brukar vara nu. Får trösta mig med det =)
    Tror inte att du behöver vara orolig iaf. Det är så mkt som händer i magen hela tiden och det vore nästan konstigare om vi inte kände av det då och då =)

• Längtanefterlilladig

Skönt att inte jag var ensam om att ha ont. Ska ta en varm & lång dusch nu. Sen blir det sängen med vetekudden. Skickade ett mail till min BM. Vi brukar ha mail kontakt. Får se vad hon säger imorgon. Kram & godnatt alla tjejer & bebisar

• Nyfniken83

Tid hos bm om 40 minuter. Alltid lika kul! Mindre kul är däremot huvudvärken som vägrar ge med sig. Blääää! Har tid hos läkaren på mvc i eftermiddag också och hoppas på att bli sjukskriven litegrann. Hur är det med er idag? Kram

• Zobeideh

Ush mindre kul med huvudvärken hoppas den försvinner snart. Själv är det finemang idag. Låg inne igår kväll med världens huvudvärk! Som tur är är den borta idag :)

Lycka till hos BM och mvc :)

• tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-05 21:08:19 följande:

Skönt att inte jag var ensam om att ha ont. Ska ta en varm & lång dusch nu. Sen blir det sängen med vetekudden. Skickade ett mail till min BM. Vi brukar ha mail kontakt. Får se vad hon säger imorgon. Kram & godnatt alla tjejer & bebisar

Jag hade sån värk en hel dag förra veckan. Långt ner i magen. Var väldigt orolig. Bm frågade mig om det kom i intervaller och om det kommit blod. Eftersom det bara var värk så sa hon att det nog inte är något farligt. Lämnade bara urinprov för att utesluta uvi. Sedan dess har jag inte haft ont mer. Visst kommer det någon gång per dag men jag tror det är fullt normalt. Går över vid vila :) hoppas du får lugnande besked från din bm. Som sagt, ensam är du inte :)
  • Hallonpaj88

Har ni ofta huvudvärk? Jag har haft det i en månads tid nu. Vissa dagar så jobbigt att jag fått åka hem från jobbet. Vaknar ofta av att jag redan har ont.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014