• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Min mage syns inte heller så mycket men i helgen tog den ett rejält skutt, både kul och ångestframkallande. Måste säga att jag har lite problem med att bli större och klumpigare, och mer lär det bli, haha! :D

Jag har också reflekterat över alla dessa kommentarer gällande magar och föräldraskap som plötsligt haglar över en från alla och envar! Har två adopterade barn sedan tidigare och det har varit skönt att slippa alla förståsigpåare (inte så många som har gått igenom denna process och som känner att de vet bättre) och köra sitt eget race liksom, men nu jäklar haglar kommentarerna, puh!

• majsa88

Jag kände min bebis nyyysssss ordentligt !!!!! Underbara lilla hjärtat. Fick två ordentliga sparkar lite längre upp i magen. Typ snett nedanför naveln när jag satt o åt. Mammas lilla hjärta.

• j3nnyy
    majsa88 skrev 2013-11-04 17:12:13 följande:

Jag kände min bebis nyyysssss ordentligt !!!!! Underbara lilla hjärtat. Fick två ordentliga sparkar lite längre upp i magen. Typ snett nedanför naveln när jag satt o åt. Mammas lilla hjärta.

Åh visst är de fantastiskt? Idag såg jag för första gången hur magen tog ett litet skutt, så konstig känsla!
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-04 17:12:13 följande:

Det är underbart. Min pojke har fått försig att sparka på sin mammas blygdben sedan igår. Känns som en stöt varje spark.
  • Zobeideh

Jag måste oxå berätta att jag äntligen vågar hoppas på att de e bebis som håller på inne i magen. känt massa bubblor och massa konstigt nedanför naveln och ibland har de kommit i sidan oxå. det måste vara bebis eller? :)

• Längtanefterlilladig

Jag är så jäkla trött på alla människor med barn som gärna berättar för mig & min man hur jävligt allt med barn är. Ingen sömn, ingen personlig hygien, ingen fritid, inget sexliv. Och förlossningen är hemsk & lång. Jag känner att mina öron blöder snart. ALLA i vår närhet vet hur länge vi kämpat för ett barn. Fyra långa helvetets år. Så har de mage att prata så med oss. I helgen var vi hos min mans kompis & hans tjej. Jag blev förbannad & sa att jag inte är intresserad att höra allt negativt. Jag har jobbat med små barn i sju år. Alla mina vänner & syskon har barn. Jag är inte helt bakom flötet. Jag fattar att det är skit tufft & jobbigt. Men låt mig få uppleva det själv. Jag väntar barn nu & det är ett stort underbart mirakel för oss. Vi är så glada att ÄNTLIGEN få bli en familj. Vi vill inget hellre. Så låt oss va!!!!

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-04 17:37:45 följande:
    Jag måste oxå berätta att jag äntligen vågar hoppas på att de e bebis som håller på inne i magen. känt massa bubblor och massa konstigt nedanför naveln och ibland har de kommit i sidan oxå. det måste vara bebis eller? :)

Ja säkert är det så
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: jag känner igen de där. Många säger samma sak till oss och i helgen blev min sambo förbannad. För många säger de här: snart kan ni inte göra de snart kan ni inte göra så snart kan ni inte göra si. Vi har kämpat i 3 år och jag tycker inte de har med barnen att göra hur förhållande och allt blir. Utan de har med hur man själv gör situationen.

• tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-04 17:40:02 följande:

Jag är så jäkla trött på alla människor med barn som gärna berättar för mig & min man hur jävligt allt med barn är. Ingen sömn, ingen personlig hygien, ingen fritid, inget sexliv. Och förlossningen är hemsk & lång. Jag känner att mina öron blöder snart. ALLA i vår närhet vet hur länge vi kämpat för ett barn. Fyra långa helvetets år. Så har de mage att prata så med oss. I helgen var vi hos min mans kompis & hans tjej. Jag blev förbannad & sa att jag inte är intresserad att höra allt negativt. Jag har jobbat med små barn i sju år. Alla mina vänner & syskon har barn. Jag är inte helt bakom flötet. Jag fattar att det är skit tufft & jobbigt. Men låt mig få uppleva det själv. Jag väntar barn nu & det är ett stort underbart mirakel för oss. Vi är så glada att ÄNTLIGEN få bli en familj. Vi vill inget hellre. Så låt oss va!!!!

Känner snarlikt... Är så jääävla trött på vissa personer som ska påpeka hur jävla jobbig allt är hela tiden. Blir jätteirriterad och nästan lite sur ibland. Låt mig få uppleva det själv pch bilda min egna uppfattning. Alla är olika och ser olika på saker och ting. Försöker att inte bry mig men ibland vill jag bara skrika! Så förstår din frustration fullt ut..
  • Längtanefterlilladig

Som jag skrev innan så var vi hos min mans kompis i helgen. Han & hans sambo väntar sitt andra barn nu om 2 veckor. Och de tjatade hela tiden hur jobbigt allt var. Så till sist röt jag till och sa "Om det nu är så jävla jobbigt som ni säger & att ni inte har ett liv. Varför skaffar ni då en till unge till denna värld" Då visste de inte riktigt vad de skulle säga utan sa att självklart är det inte bara jobbigt. Det är underbart också. Haha

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014