• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata

Sopp skrev 2013-11-04 13:42:09 följande:
    Jag har typ ingen mage, förutom en lite fläskvalk som nu ser ut som en väldigt stor fläskvalk - det är ingen som tror mig när jag säger att halva tiden har gått! Så jag tycker du ska vara glad över din spetsiga mage som jag är säker på är lika fin som de andras =) 
    MagdalenaZ skrev 2013-11-04 14:15:55 följande:
    Hahah det är samma här! Känner mig lite stressad när jag ser alla andras magar :)
    Men försöker lugna ner mig själv och tänka att alla är olika! 
    Haha alla kanske känner likadant. Min mamma sa igår att jag mest såg semesterfet ut.. det kändes ju sådär kul :-P Fast tror magen bara kommer smälla till för oss som inte har så stor. Barnmorskan sa att dom som inte hunnit få mage oftast får det till v 25 i alla fall. Jag hoppas! Ni har säkert superfin mage ni med

På tal om något helt annat, är det någon mer än jag som är suuuperhungrig nu? Jag åt mig mätt vid 13 och tog en frukt en timme senare, och nu är jag verkligen jättehungrig igen. Så himla jobbigt.. så vill jag inte äta för mycket frukt heller för det binder väl vätska har jag för mig?
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-11-04 10:12:37 följande:
    I lördags kväll tror jag att jag kände min lilla flicka, satt i soffan och spelade candy cruch när de plötsligt kändes som en buff långt ner, trodde jag inbillade mig så efter en liten stund kändes de lika igen! Helt otroligt, jag som inte känt nåt alls! Sen igår kväll och när vi lagt oss så låg jag på Sidan och kände samma buffar precis lika som lördagen! Och idag när jag körde till jobbet kändes de lite starkare så de måste vara bebis! Allt känns så overkligt och som om jag bara inbillar mig och börjar bli knäpp!
    Inte inbillning alls, det är så det känns
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-11-04 15:28:52 följande:
    Haha alla kanske känner likadant. Min mamma sa igår att jag mest såg semesterfet ut.. det kändes ju sådär kul :-P Fast tror magen bara kommer smälla till för oss som inte har så stor. Barnmorskan sa att dom som inte hunnit få mage oftast får det till v 25 i alla fall. Jag hoppas! Ni har säkert superfin mage ni med

På tal om något helt annat, är det någon mer än jag som är suuuperhungrig nu? Jag åt mig mätt vid 13 och tog en frukt en timme senare, och nu är jag verkligen jättehungrig igen. Så himla jobbigt.. så vill jag inte äta för mycket frukt heller för det binder väl vätska har jag för mig?
    Hungrig hela tiden, det är för man behöver extra mat tror jag.
    Jag äter ofta & nyttigt. Åt nyss en skål med yoggi och en clementin.
    Får väl äta om två timmar igen :-P
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-04 14:34:50 följande:
    Fick precis reda på att Helsingborgs vatten har drabbats av en bakterie så man måste koka vattnet först. Och jag som druckit en jäkla massa nu i helgen!! Man känner ju ren panik när man läser sånt
    Vad säger dem om det då?Vad är det för bakterie?
  • Lovely90

Min mage syns bara i vissa kläder, min BM sa till mig idag: jaha, det gömde sig en liten mage under tröjan i alla fall. När jag drog upp tröjan för att hon skulle känna. Det gör mig faktiskt ingenting att den inte är så stor, hellre det en jätte stor oxh få problem med rygg oxh sånt.

• Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2013-11-04 13:42:09 följande:
    Jag har typ ingen mage, förutom en lite fläskvalk som nu ser ut som en väldigt stor fläskvalk - det är ingen som tror mig när jag säger att halva tiden har gått! Så jag tycker du ska vara glad över din spetsiga mage som jag är säker på är lika fin som de andras =) 
    Jag upplever att min mage har blivit rundare och mer gravid-aktig.
    Men jag hade tre fina bilringar innan jag blev gravid och den översta lilla bilringen är fortfarande kvar så helt rund är inte min mage. På kvällarna är den mycket större och rundare.
    Sen har inte min navel börjat bukta ut utan den är fortfarande inåt och djup eller vad man ska säga.
    Magen är inte helt slät när jag sitter utan ser lite fet ut.

Men det kommer komma en mage för dig också det lovar jag
  • Zobeideh

tarmbakterien enterokocker står där bara. Känns ju lite så hehe man blir ju lite orolig men samtidigt borde jag kanske ha blivit dålig om de skulle ha påverkat mig?

• MagdalenaZ
    Awanata skrev 2013-11-04 15:28:52 följande:

Ja ungefär så jag känner när jag går till badhuset. Semesterfet! :)

Apropå sparkar och sånt, jag har moderkakan i bakvägg eller vad bm nu sa. Så jag borde känna sparkarna, men känner det inte sådär jättemycket, känner att det är någon där nere men kan lika gärna vara muskelryckningar! som det är NU! hahaa! :)

Är inte överdrivet hungrig som jag har varit tidigare.. nu kan det faktiskt gå några timmar innan jag känner hunger... äter mycket frukt så jag inte trycker i mig massa skräp!

Zobeideh: såg precis från chefen mejl om vattnet! Jag dricker visserligen inte kranvatten i Skåne för jag blir rent illamående när jag gör det... Kräks         
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-04 16:02:08 följande:
    tarmbakterien enterokocker står där bara. Känns ju lite så hehe man blir ju lite orolig men samtidigt borde jag kanske ha blivit dålig om de skulle ha påverkat mig?
    Du borde blivit dålig ja, men ring kommunen och fråga för säkerhetsskull.
  • Zobeideh

Jag googlade lite om de och det verkar vara en ofarlig bakterie. Om man skulle bli dålig så är det oftast dem med dåligt immunförsvar som drabbas så de känns lite tryggt :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014