• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84

Skönt å höra att det är fler som tänker på raknings delen... Jag tänkte på det senast igår, det är ju skit svårt att raka sig nu. magen är i vägen och jag ser ingenting. Lyckades dock utan skador nu sist och utan spegel men det vågar jag nog inte pröva en gång till haha.

Det enda jag köpt i mamma väg är ett par leggings och två tröjor. Tycker inte de finns så mycket snyggt som är billigt. Det gäller ju verkligen att snåla nu. Hittade en grupp på facebook som är en bytes/skänkes grupp i sthlm. Tänkte kolla där om någon kanske har nå mammakläder att skänka bort eller nåt, 

Hur tänker ni göra när det gäller vinterjacka? Jag provade de 3 mamma jackorna som h&m har men ingen satt nå bra alls :(

• anaconda

Jag köpte en jacka på hm en svart typ höst, vinter Jacka och den är jätte skön och använder den varje dag, köpte L men den är lite stor och de är skönt då får de plats med en tjock tröja under! Köpte den som kosta 499kr tror jag de va

• LillsmurfanLisa

Jag har kollat HMs jackor men inte hittar något heller. De är inte tillräckligt varma för mig. Online har jag hittat några, men vet inte hur mycket de värmer. Som sagt fryser jag alltid...

Har kollat begagnat också, men bara hittat svindyra grejer. Här är lite länktips med mina kommentarer (som jag inte pallar att ta bort nu så ni får dem på köpet, haha):

Finaste topparna: www.mytummy.se/

Snygga underkläder enligt frisör-Karin: glammom.se/

Tips om fysiska butiker: cityshoppa.se/mammaklader-i-stockholm-fran-exklusiva-butiker-till-billiga-alternativ/

koposalj.loppi.se/

Second hand-tips: blogg.mama.nu/cecilias-blogg/2010/08/23/second-hand-shopping-tips/  
  • Lovely90

Jag har bara köpt två mamma-leggings och en klänning. Skulle behöva ett par jeans, men alla är för stora :/. Så får vänta och se om jag blir lite större och kan köpa sen.

• M4nda
    Lovely90 skrev 2013-11-05 18:28:47 följande:

Jag har bara köpt två mamma-leggings och en klänning. Skulle behöva ett par jeans, men alla är för stora :/. Så får vänta och se om jag blir lite större och kan köpa sen.

Jag har hittat en ny sida. Asos.com. Där har de jeans i stl 25 eller 6 (UK). Kolla där :)
  • Nyfniken83
    j3nnyy skrev 2013-11-05 15:03:00 följande:

Har någon provat foglossningsbälte? Fått låna ett så tänkte pröva om de funkar :)

Jag köpte ett hos sjukgymnasten.. Tycker det hjälper litegrann på en bra dag men på en dålig dag e det nästan som att bältet stjälper.. Upplever att jag får ondare och att bäbis sparkar mer om jag har ont.
  • Lovely90
    M4nda skrev 2013-11-05 19:38:14 följande:
    Jag har hittat en ny sida. Asos.com. Där har de jeans i stl 25 eller 6 (UK). Kolla där :)

Tack för tipset! Skall kolla där, 34 på HM är för stort :(
  • xStellax

Nu senaste veckan har jag äntligen känt bebisen röra sig ordentligt! Jättemysigt. Längtar tills det går att känna utanpå så att min man också får känna! Vecka 22 nu (21+2) och det känns skönt att halva tiden har gått.
    Känns faktiskt som att magen börjat växa ordentligt nu senaste veckan också. Då jag inte var jättesmal innan så tror jag att det har tagit längre tid att få gravidmage och jag har istället sett mest tjock ut. Men nu så äntligen händer det nåt!

Ang. mammakläder så har jag hittills bara köpt mammabyxor från hm. Har lite middagar och fester inplanerade och sen är det ju snart jul och nyår så det vore ju kul med iaf en finare klänning. Ska kika runt lite på nätet. Är det inte väldigt dåligt med mammakläder ute i butikerna??!

Ang. rakning så får jag se hur jag gör ju större magen blir... än så länge går det bra. Glad

Sex har vi knappt haft sen vi plussade. Jag har ingen lust alls... knappt. Jag vill gärna vara nära och kramas mycket och ligga nära och så.. men har fruktansvärt låg sexlust.. Rynkar på näsan När vi väl har det så känns det bra men jag är väldigt svårstartad.. 
    Jag brukar i vanliga fall vara den som tjatar så min man är rätt lugnt med att inte ha så mycket sex förtillfället, han har överlag mindre lust än mig så det är iaf skönt!        

• Längtanefterlilladig

Ni som har mensvärk/molvärk. VAR sitter värken? Ryggen/nedre delen av magen/övre delen. Hela dagen har jag haft mensvärk i nedre delen av magen. Ingen annanstans. Känns som växtvärken/molvärken jag hade i början av graviditeten. Känner bebisen sparka hela tiden. Men är ändå lite orolig. Upplever att jag fått ökade flytningar också. Livmodern ska väl växa upp över naveln runt vecka 22? Men sitter mensvärken vid blygdbenet då så långt ner? ??

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014