• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Jaa helt underbart. Nu ligger jag i sängen o väntar på att få känna igen. Älskade bebis.

Zobeideh : jaa det är bebis. Så njut av det :)

Längtanefterlilladig förstår exakr vad du menar. Så trött på all negativtitet. Det blir vad man gör det till. Absolut är det tufft, inget är lätt. Men trots det tuffa så finns det ändå inget bättre.

• Hallonpaj88

Jag förstår er om alla kommentarer och speciellt kvinnor som tror de är experter på magar. Säkert att det inte är två, du har en typisk tjej/killmage, din bebis ligger si o så, sparkarna du känner nu är inget i jämförelse med sen blablabla.

Är dom avis, bittra eller vafan är det frågan om?! Haha kommer få spel snart om jag hör en till grej :p

• j3nnyy

Men varför ska alla säga massa dumma saker?! Vi alla förstår nog att det kommer göra ont att föda, och att vi förmodligen inte kommer att få sova 8 timmar per natt osv osv. Men va sjutton? Samtidigt är det ju det bästa i livet som vi har framför oss. Jag försöker varje dag att bara vara tacksam och lycklig, trots foglossning från helvetet, att vi får uppleva det här eftersom det inte är självklart för alla

• TomMon

Sen kommer alla frågor om det inte är dags för syskon snart...

Och det vi får höra allra mest HELA tiden;

Jaaaa, men det är inte helt ovanligt det här, det var nu när ni slappnade aaaaaav! :P

(Angående adoptivföräldrar som sedan blir bioföräldrar)

Ja, och alla som blir föräldrar under krig eller svält, de är säkert jävligt avslappnade liksom...!

• Zobeideh

J3nny: precis som du skriver försöker jag vara tacksam för allt graviditet har att erbjuda. Hur jobbigt det än har så har jag längtat efter denna dagen såååå himla länge.
    Jag ser fram emot allt framtiden har att erbjuda och bara vara lycklig. I juni månad satt jag hos min psykolog och stor grät och ville ha sönder hela rummet för jag tyckte livet var så jävla orättvist men nu äntligen får man vara lycklig. Jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma. Jag hade gett upp med att få biologiska barn. Jag trodde inte de va möjligt. :)

• majsa88

En liten personlig fråga. Får ni orgasmer? Jag vågar inte slappna av o få det under samlag. blir rädd att sammandragningar ska påverka något negativt... åh vad dum jag är..

• MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2013-11-04 18:45:03 följande:
    En liten personlig fråga. Får ni orgasmer? Jag vågar inte slappna av o få det under samlag. blir rädd att sammandragningar ska påverka något negativt... åh vad dum jag är..
    Hahaha nej, min sambo har börjat strejka helt! Jag känner mig som tjat-moster och värsta sex-galningen när JAG måste tjata... hahaha! Så det problemet har inte jag iaf... 
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-04 18:45:03 följande:

Ja & rejäl mensvärk & sammandragningar efter. Läskigt men inget har hänt & det har gått över snabbt. Har man en okomplicerad graviditet & inga blödningar har min BM sagt "go for it"
  • Zobeideh

Majsa88: här är det inga problem, inget som jag tänkt på faktiskt :) men lusten från mig är inte lika stor som innan :-P haha

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014