• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    majsa88 skrev 2013-11-04 21:52:46 följande:
    Okej då är jag inte den enda haha. Ja har oxo fått skräck att han ska komma i mig. Han har inte fått komma i mig sen jag plussade haha se där , vad olika det kan vara. Vissa tycker det är avtändande medan vissa tycker tvärtom.
    Åå vad mysigt o härligt det låter. O idag har jG för första gången fått känna ordentliga sparkar. Har moderkakan i framvägg o är egentligen i vecka 19+1 men enligt rul 18+4. Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 22 (21+2). Har ingen aning om vart min moderkaka är placerad men antar i bakvägg då jag har känt bebis sen v 16-17 =)
    BM sa ingenting på ultraljudet heller och jag tänkte inte på att fråga.
    Det är iaf så himla mysigt, men jag måste erkänna att jag ibland har blivit lite irriterad då det rört på sig för mkt, tex när man försöker somna och det inte går för att hen sparkar precis varje gång man slumrar till hehe. Eller första ggn den hade hicka och jag nästa själv fick kramp i magmusklerna själv när det gått 10 min, det gick inte att sitta still för det blev nästan FÖR mkt rörelse. Tänkt dig ryck i ögonlocket som inte vill ge med sig =)
    antar att man vänjer sig till slut för än så länge är det en så onaturlig och ovan känsla men som samtidigt får hjärtat att smälta av lycka =P
  • majsa88

Åh vad mysigt det låter men håller med att det kan vara ovant.

själv könns det dom om min tarm vänder upp o ner på sig fast i livmodern o livmodern blir så spänd . Vet inte om det är sammandragningar eller att bebis vrider o vänder på sig. .

Heene skrev 2013-11-04 22:25:07 följande:
    Jag är i vecka 22 (21+2). Har ingen aning om vart min moderkaka är placerad men antar i bakvägg då jag har känt bebis sen v 16-17 =)

BM sa ingenting på ultraljudet heller och jag tänkte inte på att fråga.

Det är iaf så himla mysigt, men jag måste erkänna att jag ibland har blivit lite irriterad då det rört på sig för mkt, tex när man försöker somna och det inte går för att hen sparkar precis varje gång man slumrar till hehe. Eller första ggn den hade hicka och jag nästa själv fick kramp i magmusklerna själv när det gått 10 min, det gick inte att sitta still för det blev nästan FÖR mkt rörelse. Tänkt dig ryck i ögonlocket som inte vill ge med sig =)

antar att man vänjer sig till slut för än så länge är det en så onaturlig och ovan känsla men som samtidigt får hjärtat att smälta av lycka =P

• Tinapina

Insomnia, jag blir gaaaalen! Sover ni andra som tidigare eller har er sömn påverkats?

• Sopp
    Tinapina skrev 2013-11-05 03:49:59 följande:
    Insomnia, jag blir gaaaalen! Sover ni andra som tidigare eller har er sömn påverkats?
    Jag hade jätteproblem att sova på nätterna för någon vecka sedan, sen började jag ta Niferex på morgonen istället för på kvällen och sedan dess sover jag utan problem igen - Så det kan ju va en sak att pröva (om du nu tar det på kvällstid eller i huvud taget)
  • Heene

Jag sover precis som vanligt, med undantag för mer drömmar och att jag springer på toa 2-3 ggr per natt och har gjort sen v1.
    Däremot kan jag nog sova ngt mer nu om jag tänker efter. kan få trötthetsattacker på dagarna fortfarande och somnar jag nån timme på soffan då kan jag trots allt somna på kvällen. Tog jag en tupplur mitt på dan förut så fanns det ingen chans i världen att jag kunde somna på kvällen sen =)

• Hallonpaj88

Jag vaknade 01.30 i natt o var klarvaken. Brukar pendla mellan att sova bra o inte. Vaknar nästan jämt med huvudvärk??
  • LillsmurfanLisa
    majsa88 skrev 2013-11-04 20:55:03 följande:
    Tack för era svar. Lusten är inte alls den samma. Plus att som
    Magdalena så har min sambo oxo strejkat. Han säger att jag inte är attraktiv på de sexuella längre då jag bär på en bebis. Hans säger.: ska jag bli tänd på att du har vår bebis där inne o då ska jag in o störa?
    haha ja så jag tjatar oxo ihjäl mig. Om jag har tur så kanske det går haha men då vågar jag inte få orgasm. Men om ni får kan jag väl oxo få :) ska börja slappna av
    Här är en till som får orgasmer, precis som vanligt (om inte kraftigare) så kör på du och kolla hur det känns för dig. Tråkigt att behöva tjata. Här är det tvärtom. Min kille tänder nästan mer på mig nu än innan men vi är noga med att hålla bebis "utanför" när vi sexar, dvs vi pratar inte om hen just då utan låter det vara vår egna stund.

Och som någon annan skrev, en orgasm är som att ge barnet en kram och vem vill inte krama på krabaten där inne? 
  • LillsmurfanLisa
    Jag sover som vanligt. Har alltid haft lyxen att somna lätt och sova bra, men i natt vaknade jag av Grodans sparkar för första gången. Helt sjukt coolt men samtidigt är jag lite känslig för störd nattsömn. Tack och lov kunde jag somna om snabbt och vakna pigg vid sju i morse.
  • Tinapina

Jag kan ligga vaken i flera timmar, får panik! Dessutom är jag sjuk, igen:( förkylningarna bara avlöser varandra, vet inte vad jag ska ta mig till. Är trött på att ligga och vila hela tiden:/

• LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2013-11-05 09:20:19 följande:
    Jag kan ligga vaken i flera timmar, får panik! Dessutom är jag sjuk, igen:( förkylningarna bara avlöser varandra, vet inte vad jag ska ta mig till. Är trött på att ligga och vila hela tiden:/
    Krya på dig!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014