• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Haha min bm har sagt att en orgasm är som att man ger bebisen en kram, men jag är inte heller så jättepeppad just nu haha speciellt inte efter att killen sagt "tänk om bebisen känner". Jag fattar ju oxå att det e klart den inte gör men känns konstigt haha

• Joma
    majsa88 skrev 2013-11-04 18:45:03 följande:

En liten personlig fråga. Får ni orgasmer? Jag vågar inte slappna av o få det under samlag. blir rädd att sammandragningar ska påverka något negativt... åh vad dum jag är..

Jag får absolut orgasmer, om man säger så, hahaha! Kraftigare än innan dessutom. Har inte haft besvär av de alls faktiskt.

Lusten är nog lite sämre men ändå helt okej tycker jag. I början var den dock explosiv ;)
  • Mango08

Majsa 88: Jag var rädd för att få orgasmer i början men det har släppt nu. Visst blir livmodern helt spänd och hård efteråt men det släpper efter en liten stund och bebben verkar må fint där inne så mycket som han röjer runt om dagarna. Jag tror inte att du behöver vara orolig!

Har ni tagit influensavaccinet? Jag var hos barnmorskan idag och hon rekommenderade mig att ta det. Jag kände mig osäker och har läst mycket på nätet men hittar ingenting som talar emot, trots att jag egentligen tycker att det känns onödigt med vaccinationer. Jag står lite i valet och kvalet men det lutar mer och mer åt att jag kommer ta sprutan ändå. Hur tänker ni?   

• Mango08

Flowers: Jag tänker på dig. Hur mår du? Om du orkar, skriv gärna nåt så jag/vi vet att du lever. Vi finns här för dig om du behöver prata! <3

• majsa88

Tack för era svar. Lusten är inte alls den samma. Plus att som

Magdalena så har min sambo oxo strejkat. Han säger att jag inte är attraktiv på de sexuella längre då jag bär på en bebis. Hans säger.: ska jag bli tänd på att du har vår bebis där inne o då ska jag in o störa?

haha ja så jag tjatar oxo ihjäl mig. Om jag har tur så kanske det går haha men då vågar jag inte få orgasm. Men om ni får kan jag väl oxo få :) ska börja slappna av

• Joma
    majsa88 skrev 2013-11-04 20:55:03 följande:

Tack för era svar. Lusten är inte alls den samma. Plus att som

Magdalena så har min sambo oxo strejkat. Han säger att jag inte är attraktiv på de sexuella längre då jag bär på en bebis. Hans säger.: ska jag bli tänd på att du har vår bebis där inne o då ska jag in o störa?

haha ja så jag tjatar oxo ihjäl mig. Om jag har tur så kanske det går haha men då vågar jag inte få orgasm. Men om ni får kan jag väl oxo få :) ska börja slappna av

Han tänder ju inte på att bebisen ligger där utan fortfarande på dig. Som alltid innan! Barnet ligger ju skyddat därinne :)

Bara för man blir gravid betyder inte de att man förvandlas till en maskin som producerar barn utan man har fortfarande lust och känslor som innan och klart behöver man känna kärlek och lust tiill varandra ändå. Så tycker iaf jag :)
  • Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2013-11-04 20:39:35 följande:
    Majsa 88: Jag var rädd för att få orgasmer i början men det har släppt nu. Visst blir livmodern helt spänd och hård efteråt men det släpper efter en liten stund och bebben verkar må fint där inne så mycket som han röjer runt om dagarna. Jag tror inte att du behöver vara orolig! Har ni tagit influensavaccinet? Jag var hos barnmorskan idag och hon rekommenderade mig att ta det. Jag kände mig osäker och har läst mycket på nätet men hittar ingenting som talar emot, trots att jag egentligen tycker att det känns onödigt med vaccinationer. Jag står lite i valet och kvalet men det lutar mer och mer åt att jag kommer ta sprutan ändå. Hur tänker ni?   

Jag tog det säkra före det osäkra & vaccinerade mig för 2 veckor sedan. Inte fått biverkning alls.
  • majsa88

Känner exakt så men tydligen inte han tråkigt nog :(

Joma skrev 2013-11-04 21:01:33 följande:
    Han tänder ju inte på att bebisen ligger där utan fortfarande på dig. Som alltid innan! Barnet ligger ju skyddat därinne :)

Bara för man blir gravid betyder inte de att man förvandlas till en maskin som producerar barn utan man har fortfarande lust och känslor som innan och klart behöver man känna kärlek och lust tiill varandra ändå. Så tycker iaf jag :)

• Heene
    majsa88 skrev 2013-11-04 18:45:03 följande:
    En liten personlig fråga. Får ni orgasmer? Jag vågar inte slappna av o få det under samlag. blir rädd att sammandragningar ska påverka något negativt... åh vad dum jag är..
    Jag försöker undvika. Får sånna sammandragningar efteråt så vågar inte riktigt gå så långt längre. Men det funkar bra att ha sex ändå =)
    Dock får jag sammandragningar ibland bara vi börjar och det är så obehagligt.
    Sambon har däremot fått skräck för att komma i mig bara haha. Han är så rädd att han ska sätta igång ngt då han hört att sperman kan trigga igång en förlossning =)
    Annars tänder han nästan mer på mig nu sen vi plussade. Får hoppas att det håller i sig även efter förlossning haha.

Idag har även bebis sparkat och rört på sig i stort sett hela dan. Bara tagit korta pauser och vilat sig. I skrivandes stund har den hicka =)
    till och med när jag stått upp och gått omkring har den gjort sig till känna vilket inte har hänt innan. Brukar bara känna när jag sitter eller ligger still.
  • majsa88

Okej då är jag inte den enda haha. Ja har oxo fått skräck att han ska komma i mig. Han har inte fått komma i mig sen jag plussade haha se där , vad olika det kan vara. Vissa tycker det är avtändande medan vissa tycker tvärtom.

Åå vad mysigt o härligt det låter. O idag har jG för första gången fått känna ordentliga sparkar. Har moderkakan i framvägg o är egentligen i vecka 19+1 men enligt rul 18+4. Vilken vecka är du i?

Heene skrev 2013-11-04 21:37:53 följande:
    Jag försöker undvika. Får sånna sammandragningar efteråt så vågar inte riktigt gå så långt längre. Men det funkar bra att ha sex ändå =)

Dock får jag sammandragningar ibland bara vi börjar och det är så obehagligt.

Sambon har däremot fått skräck för att komma i mig bara haha. Han är så rädd att han ska sätta igång ngt då han hört att sperman kan trigga igång en förlossning =)

Annars tänder han nästan mer på mig nu sen vi plussade. Får hoppas att det håller i sig även efter förlossning haha.

Idag har även bebis sparkat och rört på sig i stort sett hela dan. Bara tagit korta pauser och vilat sig. I skrivandes stund har den hicka =)

till och med när jag stått upp och gått omkring har den gjort sig till känna vilket inte har hänt innan. Brukar bara känna när jag sitter eller ligger still.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014