• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Förresten, husmorstips till er som har problem med kramp. Drick tonic eller indian water (finns både light och icke light) det viktiga är att det innehåller kinin. Funkade superbt för min syrra och häromveckan när jag vaknade med sjuk kramp så kom jag ihåg denna lösning. Funkade även på mig!

• Heene
    ananas86 skrev 2013-11-09 19:23:35 följande:
    Idag har mini roat sig med att sparka neråt hela dagen! Har jobbat och suttit ner ganska mycket, så efter ett tag blev det nästan lite obehagligt!

Men de kanske är som någon sa att stackarn känner sig klämd? :S

Någon mer som har en vilding som sparkar neråt?
    Här rör det sig nästan för jämnan känns det som. bara lite uppehåll ibland. förut var det bara när jag satte mig eller la mig ner. men sen nån vecka tillbaka så kickar den runt även när jag är uppe och rör på mig.
    Ganska häftigt att kunna känna förändringarna från vecka till vecka.
    Här om kvällen hade jag en vilding som sparkade neråt snett bakåt... typ mot rumpan/ändtarmen. Har aldrig känt det tidigare och det var riktigt obehagligt!
    Den har tidigare fått till några sparkar mot kissblåsan och man blir superkissnödig för en sekund också =)
    Och sen några dagar tillbaka så har den börjat kicka ganska långt ut åt sidorna ibland, och då typ kittlas det. har tom råkat skratta till några ggr då det sker =) Men jag är rätt så kittlig också :P
    Man kan säga att den är överallt hela tiden hehe. Så jag vet väl vad jag har att vänta mig när den väl kommer ut sen, puh...

• flowers

Tack för erat stöd, tjejer! 
    Det glädjer mig när ni skriver så som ni gör. Hjärta
    Jag själv är väl rätt så labil och kommer lätt ur balans, har ingen i min släkt som stöttar mig i det här och det gör ju på sätt och vis att jag svajar rätt så ordenligt i vad jag vill och känner. 
    Min pojkvän vill absolut behålla barnet och försöker stötta så gott det går men det är svårt.
    Vi behöver min mammas hjälp med mycket, så som hjälpa till och få upp sladdar och lampor osv. 
    (Min pojkvän är tyvärr inte så duktig på detta.) Rynkar på näsan Jag kan inte ens stå på en stol pga. sjukdom som gör att jag har dålig balans.
    Min mamma vet om det här och kanske är det därför hon "vågar" vara så dryg och säga det ena med det andra till mig... 
    Återigen har jag fått höra i från min "så kallade" mamma att nu hade hon dessutom sagt till mitt syskon att det räckte med fler barn-barn och att hon inte bara sagt så till mig. 
    Ja tydligen ska jag vara tacksam för att inte bara jag har fått höra det.

OCH tyst kunde hon inte vara!
    Hon va även tvungen att säga att hon VÄGRAR ta hand om bebisar! 
    Jaha och det behövde jag veta då? 
    Är förtvivlad och ledsen, är otroligt sårad.
    Funderar "starkt" på att fråga min BM och möjligheten finns att få nån "EXTRA MORMOR" till vårat kommande barn. 
    Hoppas att det blir lite ljusare för mig också...snart!   

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-09 19:05:12 följande:
    Ni som varit på gekås- Fanns där babynest?Fanns det mycket utbud av filtar & hur såg de ut?

Jag såg inget babynest men kollade inte eller eftersom jag sytt eget. Såg amningskudde däremot. Köpte skötväska, påslakan, underlakan, täcke och kudde till både vant och säng. Sedan fanns det massa olika filtar, men köpte ingen då vi har en del hemma redan.
  • j3nnyy

Mina bröstvårtor står rakt ut hela tiden. Gör ont ibland när man råkar komma åt, är det bara jag? :/

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-09 19:05:12 följande:

Ni som varit på gekås- Fanns där babynest?Fanns det mycket utbud av filtar & hur såg de ut?

Jag såg bara ett babynest å de kostade 849:- vilket jag tycker är ett sjukt pris! Jag har beställt av en tjej på Facebook som syr själv å dessutom får man själv bestämma tyg, å för de ska jag betala 420:-! Lite mer lagom å dessutom är de inte vitt å tråkigt utan mer personligt :) Var i landet bor du?
  • Joma

Ananas86, ja jag känner bara sparkar neråt :) Känns tydligare å hårdare för varje dag egentligen.. Nu ikväll har vi varit på middag så har suttit ner å känt honom nästan hela tiden. Så fort jag lutar mig framåt så blir de disco i magen så jag antar att han inte gillar de riktigt :p

• TomMon

Har ångest. Ska jag jobba imorgon eller inte? Började nytt jobb i måndags och var hemma torsd fre för feber och hosta. Febern har lugnat sig, hostan har det inte. Känns känsligt eftersom det är nytt jobb men samtidigt måste jag ju tänka på bebis i första hand...

• kucke
    TomMon skrev 2013-11-10 09:17:16 följande:
    Har ångest. Ska jag jobba imorgon eller inte? Började nytt jobb i måndags och var hemma torsd fre för feber och hosta. Febern har lugnat sig, hostan har det inte. Känns känsligt eftersom det är nytt jobb men samtidigt måste jag ju tänka på bebis i första hand...

Förstår hur du resonerar, man vill ju göra ett gott intryck på nya jobbet, men jag tycker du skall tänka på dig och bäbisen i första hand. :) Var hemma och kurera och se nästa dag om du känner dig lite piggare! Krya på dig!
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-11-10 00:40:12 följande:
    Jag såg bara ett babynest å de kostade 849:- vilket jag tycker är ett sjukt pris! Jag har beställt av en tjej på Facebook som syr själv å dessutom får man själv bestämma tyg, å för de ska jag betala 420:-! Lite mer lagom å dessutom är de inte vitt å tråkigt utan mer personligt :) Var i landet bor du?

Det var dyrt ja. Sett flera fina på tradera. Kanske blivande mormor vill sy ett. Jag bor i Halmstad.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014