• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    tvetalan skrev 2013-11-10 21:54:59 följande:
    Ni som tar niferex, har ni också fått svart avföring? Jag har blivit något hård i magen och ikväll märkte jag att bajset var svart. Vet att det beror på järnet men blir det så för alla?
    Har bara gått på de i 3 dagar och märker ingen skillnad. Hur länge har du gått på de? Jag har hört att det är ganska vanligt. När jag berättar det för folk så säger dem direkt tänk på att din avföring kan bli svart haha 
  • tvetalan
    Zobeideh skrev 2013-11-10 22:03:09 följande:
    Har bara gått på de i 3 dagar och märker ingen skillnad. Hur länge har du gått på de? Jag har hört att det är ganska vanligt. När jag berättar det för folk så säger dem direkt tänk på att din avföring kan bli svart haha 
    Jag hade ingen aning, haha! Har tagit dom i kanske två veckor. Har förbrukat en sån där karta + 3, har ingen aning om hur många det är på en men tror 10 så ja, två veckor ca. Förhoppningsvis slipper du :) vet inte hur vanligt det är
  • Zobeideh
    tvetalan skrev 2013-11-10 22:15:01 följande:
    Jag hade ingen aning, haha! Har tagit dom i kanske två veckor. Har förbrukat en sån där karta + 3, har ingen aning om hur många det är på en men tror 10 så ja, två veckor ca. Förhoppningsvis slipper du :) vet inte hur vanligt det är
    10 st är det på en karta =). Hört många som fått de haha så väntar själv på att mitt ska bli likadant men förhoppningsvis, kanske kanske man har tur som slipper :p. Men som sagt super vanligt va jag hört i alla fall av mina vänner som varit gravida :P
  • majsa88

Jahaa sedär. Det är säkert så. Får ringa o kolla upp det.

Längtanefterlilladig skrev 2013-11-10 21:59:59 följande:
    Har haft mega mensvärk efter varje gång jag kissat heoa min graviditet. Gjort 4 negativa kisstest på MVC. Min BM & läkare säger att det beror på min endometrios & att moderkakan ligger precis vid urinblåsan & retar till sammandragningar.

• TomMon

Läkaren sjukskrev mig veckan ut, skönt att någon annan satte ner foten när inte jag är så bra på att lyssna på kroppen själv!

Någon form av bakteriell infektion i kroppen, de vet inte var ännu. Fick penicillin.

För hostan fick jag ett nytt tips förutom att dricka mer te; vitlök! Yummie! :(

Får inte anstränga mig vare sig psykiskt el fysiskt, hade en sänka på 89. Undrar hur det går ihop med modellen livlig småbarnsfamilj? :)

• Strumpan81

Bra att du fick träffa läkare som sjukskrev fig TomMom. Ang vitlök så läste jag för ett tag en forskningsrapport om att vitlök och russin tros kunna minska risken för prematur födsel. Vitlök troligtvis pga sin antivirala effekt. Tips på sätt att få i sig vitlök, tsatsiki (hemmagjort med mycket vitlök) både fräscht och passar till massor av maträtter. Omvärlden får stå ut med att man luktar lite vitlök : )

• majsa88

När jag känner att jag börjar bli sjuk så brukar jag dela vitlöken i 4 delar o svälja det som tabletter med vatten eller saft efter. Förutom det har jag alltid vitlök i min mat.

• ananas86

Har varit på spec. Mvc och träffat min nya bm nu. Hon var jättetrevlig och alla värden var bra. Tom mitt blodtryck som varit lite högt var normalt nu! :) Fick lyssna på hjärtljuden också och det lät fint! Bm fick sig en spark på handen också som både hon och jag kände! :P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014