• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad
    majsa88 skrev 2013-11-10 18:16:08 följande:
    Känner ni av bebis regelbundet undet hela dagen? Det är full rulle varje morgon. Sen slutar han för o senare kanske känna 2 sparkar thats it. Förstår inte varför just på morgonen?
    Jag tror att det blir mycket just på morgonen eftersom man varit lugn och stilla länge. Den lilla tycker att det är dags att dra igång dagen :) 
  • Längtanefterlilladig

Jag känner bebisen när jag vaknar nattetid & har kissat, när jag precis vaknat & ligger i sängen. När jag sitter efter varit igång & på kvällen. Ser ett klart samband att han sparkar när jag varit igång mycket & sen vilat. Anaconda- tror inte det är någon fara. Bebisen har mycket utrymme att röra sig & den kan sparka inåt ryggen också.

• Lovely90

Jag känner bebis på kvällarna runt 21-22 och på morgonen runt 8-9. Så häftigt att det sker vid samma tidpunkter varje dag :).

• Heene
    majsa88 skrev 2013-11-10 15:23:01 följande:
    okej så du hade också rätt mycket sammandragningar?
    jag har känt att det svider tll efter at jag kissat ibland, men det är inget nytt, jag brukar kissa ofta o ibland svida, det är normalt för mig, men gör det svårt o avgöra om det är UVI eller inte. brukar vara svårt för mig o förstå det då jag har sådana upplevelser i vanliga fall ibland.
    brukar ta upp till en vecka, men de tog en odling antar jag?
    vet inte hur det är om man är gravid, men jag antar att man får antibiotka om man har UVI under graviditet. annars är dom inte lika generösa med antibiotika annars om man ej är gravid.  
    Enligt min BM så behöver UVI inte kännas som det brukar när man är gravid.
    Jag hade lite sd men inte så farligt så att jag tänkte söka för det, råkade bara nämna det till BM och hon tyckte absolut att jag skulle gör UVI test för att utestluta att det inte var det. Kom ofta som mensvärk efter jag hade vart på toaletten nattetid bland annat.
    Äter dagligen tranbärskapslar för att neutralisera urinen nu. Jag vill verkligen inte behöva äta antibiotika, speciellt inte nu när jag är gravid =S

• majsa88

Jaha okej då förstår jag. Samma här, har faktiskt som mensvärk många gånger under dagen. Efter att jag har kissat också. Blir så spänt hela livmodernm får ringa bm imorgon, för nästa tid jag har är 16 december.

Heene skrev 2013-11-10 19:32:32 följande:
    Enligt min BM så behöver UVI inte kännas som det brukar när man är gravid.

Jag hade lite sd men inte så farligt så att jag tänkte söka för det, råkade bara nämna det till BM och hon tyckte absolut att jag skulle gör UVI test för att utestluta att det inte var det. Kom ofta som mensvärk efter jag hade vart på toaletten nattetid bland annat.

Äter dagligen tranbärskapslar för att neutralisera urinen nu. Jag vill verkligen inte behöva äta antibiotika, speciellt inte nu när jag är gravid =S

• tvetalan

Ni som tar niferex, har ni också fått svart avföring? Jag har blivit något hård i magen och ikväll märkte jag att bajset var svart. Vet att det beror på järnet men blir det så för alla?

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-10 19:38:50 följande:
    Jaha okej då förstår jag. Samma här, har faktiskt som mensvärk många gånger under dagen. Efter att jag har kissat också. Blir så spänt hela livmodernm får ringa bm imorgon, för nästa tid jag har är 16 december.

Har haft mega mensvärk efter varje gång jag kissat heoa min graviditet. Gjort 4 negativa kisstest på MVC. Min BM & läkare säger att det beror på min endometrios & att moderkakan ligger precis vid urinblåsan & retar till sammandragningar.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014