• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Denna tråden är bara bäst helt enkelt! Läser flera ggr om dagen och blir alldeles varm i hjärtat! Och inte bara pga den förblingade febern som vägrar ge med sig...

Min mamma pratar också bara om sig själv länge länge, man kan spendera en timmes telefonsamtal med att bara svara ja, nej eller mmmm. Det är inget hon reflekterar över.

Jag hoppas jag kommer ihåg detta själv på ålderns höst och styr samtalen till att mer handla om mina barn och hur de har det. Min mamma kan jag inte ändra på, bara acceptera.

• Tinapina

Jag snittades (planerat) för 6 år sedan och allt gick så smidigt så nu är jag lite skraj över en "vanlig" förlossning:/

• Prinsessan på ärten

Jag har nog skrivit det förut men jag tar min järntablett ( Niferex en gång om dagen) när jag är uppe och kissar på natten ;) på så vis är det alltid på fastande mage.

Min bm tyckte det var smart :)

Men det förutsätter ju att man är uppe och kissar som jag

• Zobeideh

Stumpan81 tack för ditt svar. St hade jag ingen aning om :) nu känns det mycket bättre efter att ha fått den informationen. Jag har alltid trott att de blir "farligt" när det blir så att barnet stressar upp sig. Så tack för infon.

Som många skriver så är denna gruppen bara bäst. Jag har varit i många såna här grupper i mina andra graviditeter (som inte gick igenom) där va det alltid bråk och tjafs. Så det känns otroligt skönt tt vara i här i denna gruppen tillsammans med er. Ni alla är BÄST.

Önskar er alla en trevlig helg

• Sirek

Var hos bm idag och precis som många av er redan hade sagt så fick vi nu lyssna på hjärtat.

Blev även inbokad på en glukosbelastning om typ en månad, känns också helt okej. Någon annan som gjort detta?

Måste även berätta att jag älskar min bm. Hon är alltid väldigt positiv och ger av sig själv. Det är väldigt betryggande för både mig och min man. Och jag tror att om jag behövt slåss för min sjukskrivning där runt vecka 14 så hade jag inte varit på den mentala nivån som jag är idag. Känner liksom ingen misstro utan bara lugn. Så jag känner mig väldigt lyckligt lottad just nu..

Sedan instämmer jag med er andra att det är skönt att vi har så högt i tak. Bra dagar, dåliga dagar - vi finns här för varandra och det är också jätteskönt!

• Zobeideh

Glykosbelastningen är inte gjord än :) den görs väl runt vecka 25-30 däremellan :)

Härligt med en bm som man gillar. Min bm och oxå riktigt bra kunde inte få en bättre . En massa positiv energi och väldigt stöttande så känns otroligt skönt med en bm som man känner sig trygg med :)

• majsa88

ja, den bästa tråden någonsin, för jag har också problem med min mamma där hon tror att hon står i centrum o allt handlar om henne.
    hon är underbar på sitt sätt o är en mamma som offrar ALLLLTT för sina barn, hon ger upp sitt liv för oss o vill ge det bästa o vill det bästa. hon gör helt enkelt ALLT.
    men det är lite av problemet då vi har blivit hennes liv, utan oss har hon inget liv. dvs finns vi inte där en dag, så blir hon arg o deprimerad.
    hon är såååå krävande !!!!! ååhh men underbar samtidigt som hon kan vara HEMSK emellanåt. 

• Lovely90

Var på gekås idag, shoppade två bodys, en pyjamas, täcke, kudde, påslakan och skötväska. Känns ju som det är mer på riktigt när man går där på babyavdelningen och shoppar. Så mysigt!!

• Heene

Jag sitter bara och läser och förundras över vilka fantastiska människor som är i denna tråd. Är så glad att jag får vara med och ta del av all denna positiva energi ni ger =)

• Sirek
    Zobeideh skrev 2013-11-08 19:36:34 följande:
    Glykosbelastningen är inte gjord än :) den görs väl runt vecka 25-30 däremellan :)

Jahaaa:) var från början inbokad i vecka 16 på det, men det var då jag var inlagd så vi sa att vi skjuter på det till jag är starkare.. och det är jag nu men tror jag kommer vara i vecka 28 nu när det väl blir av:)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014