• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

Tycker också att du ska kolla upp om det kan vara UVI.
    Jag fick lämna in ett urinprov för koll av UVI i måndags efter att jag berättat att jag haft en del sammandragningar sista tiden. Och då låter det ändå som att du lider av betydligt mer än vad jag gjorde.
    Nu tycker jag att det har lättat en del sen förra veckan, men har fått det ett par ggr.

Vet bara inte hur lång tid det tar att få svar från labbet om UVI. borde ju inte ta så lång tid kan man tycka. hoppas på svar nästa vecka.
    I övrigt har jag ingen känsla av att ha UVI och hoppas att det inte är det.
    Måste man äta antibiorika då?

majsa88 skrev 2013-11-10 14:44:53 följande:
    känner att jag får ringa BM imrogon. tycker det är lite för mycket sammandragningar under så kort tid när jag abra ligger på soffan  vilar, o bör ju inte känna som mensvärk heller.
    det är nog ingen fara, men man bör ju kolla upp det ändå Glad 
  • majsa88
    Heene skrev 2013-11-10 14:56:29 följande:
    Tycker också att du ska kolla upp om det kan vara UVI.
    Jag fick lämna in ett urinprov för koll av UVI i måndags efter att jag berättat att jag haft en del sammandragningar sista tiden. Och då låter det ändå som att du lider av betydligt mer än vad jag gjorde.
    Nu tycker jag att det har lättat en del sen förra veckan, men har fått det ett par ggr.

Vet bara inte hur lång tid det tar att få svar från labbet om UVI. borde ju inte ta så lång tid kan man tycka. hoppas på svar nästa vecka.
    I övrigt har jag ingen känsla av att ha UVI och hoppas att det inte är det.
    Måste man äta antibiorika då?
    okej så du hade också rätt mycket sammandragningar?
    jag har känt att det svider tll efter at jag kissat ibland, men det är inget nytt, jag brukar kissa ofta o ibland svida, det är normalt för mig, men gör det svårt o avgöra om det är UVI eller inte. brukar vara svårt för mig o förstå det då jag har sådana upplevelser i vanliga fall ibland.
    brukar ta upp till en vecka, men de tog en odling antar jag?
    vet inte hur det är om man är gravid, men jag antar att man får antibiotka om man har UVI under graviditet. annars är dom inte lika generösa med antibiotika annars om man ej är gravid.  
  • flowers

Bruna flytningar och lite rosa, ONT I MAGEN!
    Orkar inte bry mig men samtidigt är jag orolig.
    Jag orkar inte längre... 
    Vill bara DÖ. 
    Är så ledsen, inget stöd, ingeting!!! Gråter GråterGråter

• Emelie e

Jag gick på in på bloggen som någon länkade till, de verkar ju ha ett brett utbud av barnsaker. Ska dit om mindre än 2 veckor, vi ska iaf köpa sängkläder och sånt. Såg även sån bärsele och stol som är ganska dyrt här. Ska bli jättekul att åka dit och se vad man kommer köpa, kan nog bli en del :)

• Heene
    flowers skrev 2013-11-10 15:32:23 följande:
    Jag orkar inte längre... 
    Vill bara DÖ. 

Det kanske bara är en reaktion på all stress du gått igenom sista tiden och behöver inte vara ngn fara med bäbis.
    Försök att vila och ta kontakt med BM imorgon bitti.
    Tror innerst inne att du egentligen håller av det där lilla livet väldigt mkt =) du har bara fått en massa andra tankar ivägen för att orka tänka på det. Och att du inte får tillräckligt med stöd från dina närmsta gör nog inte saken lättare för dig. Men som många har sagt tidigare, försök koncentrera dig på de i din omgivning som ger energi istället för att ta. du behöver all positiv energi du kan få just nu <3
    Hoppas du får hjälp snart att hitta tillbaka igen så du slipper gå och känna som du gör. Allt kommer nog lösa sig ska du se.
    Styrkekramar till dig och din lilla i magen
  • LillsmurfanLisa
    flowers skrev 2013-11-10 15:32:23 följande:
    Jag orkar inte längre... 
    Vill bara DÖ. 

Du har stöd här. Om du orkar, ring till akuten: gynakuten, psykakuten...någonstans där du kan få en kunnig person att prata med. Vi kan stötta dig så gott vi kan här, men du behöver professionell hjälp både för de kroppsliga bitarna och alla tankar. Du har rätt till hjälp och att må bra. 
  • majsa88

Känner ni av bebis regelbundet undet hela dagen? Det är full rulle varje morgon. Sen slutar han för o senare kanske känna 2 sparkar thats it. Förstår inte varför just på morgonen?

• Saltad
    anaconda skrev 2013-11-10 18:00:46 följande:
    Blir lite orolig, har inte känt av bebis så mycket igår eller idag :(
    Min lilla hade en lite lugnare dag igår, men idag är det massa buffar igen. Tror att han bara låg inåt och sparkade igår bara, vilket gjorde att jag inte kände det. De är ju fortfarande inte så stora och starka, klart att det känns mindre ibland :)
  • Hallonpaj88

I början kände jag av nån gång morgon o kväll när jag låg ner. Nu känner jag även när jag sitter och står. Men inte hela dagarna. Tänk på att bebbarna har en ocean av vatten att simma i som min sambo sa, haha:) så inte konstigt att man inte känner hela tiden såhär i början.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014