• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Förlåt, förlåt att jag skriver, vågar knappt skriva men vill bara få ur mig...
    När äntligen min pojkvän fått mig att ändra inställning om att vi ändå ska behålla barnet och fortsätta kämpa så händer det här!
    Min mamma tycker att jag ska göra ABORT!
    Väldigt olämpligt och väldigt opassande tycker hon.
    Sen säger hon att det räcker med dom barn, barnen hon har!

Självmordstankar igen och bara gråter, gråter och gråter, skriker och är helt förkrossad. HATAR MIN MAMMA, önskar att hon vore död i stället för att såra mig som hon gör.
    Vill inte ha barnet men ändå vill jag. 
    Kanske bästa sättet att DÖ både jag och bebis. 
    Tänker på hur jag ska göra...      

• majsa88

Som du märker har många av oss här problem med sina mammor.

Jag själv är en av dom o under åren har jag lärt mig att det hon säger för o såra mig inte berör mig ett skit. Låt henne inte påverka ditt beslut. Låt aldrig det. Jag vet att det är svårt. Men låt aldrig någon påverka dina beslut . Jag kanske låter hård men att vara hård har varit det enda utvägen för mig. Därför vill jag tipsa dig om det eftersom jag vill dig väl.

Kom ihåg att du är en stark kvinna , att du pratar med oss, att du fortfarande lever o plus detta bär på ett barn. Var stolt över dig själv.

flowers skrev 2013-11-08 21:14:02 följande:

När äntligen min pojkvän fått mig att ändra inställning om att vi ändå ska behålla barnet och fortsätta kämpa så händer det här!

Självmordstankar igen och bara gråter, gråter och gråter, skriker och är helt förkrossad. HATAR MIN MAMMA, önskar att hon vore död i stället för att såra mig som hon gör.

• biodynamisk

Flowers: Jag tycker att du ska strunta i vad din mamma säger! Mammor har en tendens att såra sina döttrar och döttrar har en tendens att bli sårade av sina mammor. Jag vet hur det känns, har haft samma tankar om min mamma! Hade jag lyssnat på henne däremot så hade jag inte suttit här med min sambo, i mitt hus, gravid och lycklig! Hon försökte med allt för att splittra oss när vi blev tillsammans och nu har vi fått elva lyckliga år tillsammans Försök att hitta din inre vilja och strunta i vad andra tycker för det är du som ska leva ditt liv, inte någon annan. Lättare sagt än gjort, jag vet...

Massa kramar på dig och du behöver inte be om ursäkt för att du skriver här, vi är ju här för att stötta varandra

• flowers

Tack tjejer! 
    Ni ger mig faktiskt ett litet leende på läpparna. 
    Ska försöka, ska försöka... kämpa mig igenom det svåra.   

• majsa88

Du är såå grym !!!! :)

flowers skrev 2013-11-08 21:48:48 följande:
    Tack tjejer! 

Ni ger mig faktiskt ett litet leende på läpparna. 

Ska försöka, ska försöka... kämpa mig igenom det svåra.   

• Zobeideh

Som många skriver så ska du fullständigt strunta i va din mamma säger. Hur jobbigt det än är. Detta är ert barn inte hennes och det är ert val hur ni väljer att göra med ert barn. Tycker du är så himla modig som vågar dela med dig, inte många som vågar det. Och jag tror du kommer bli en fantastisk mamma.
    Skickar över massa kramar till dig och önskar dig en fantastisk helg

• ananas86
    Strumpan81 skrev 2013-11-08 18:49:11 följande:
    Förstår att du känner så!

Dock är de bättre för bebisen att komma ut med snitt om mamman varit igenom ett värkarbete först, jämfört med om bebisen kommer ut med planerar snitt (där mamman inte haft värkar innan).

Det beror på att bebisen mår bra av att bli måttligt stressad (som den blir under ett värkarbete). Stresshormonerna hjälper bebisen att komma igång att andas när den kommit ut, stresshormonerna underlättar också den nödvändiga cirkulationsomställningen som måste äga rum hos bebisen när den kommer ut.

Pga detta är det många fler barn som mår dåligt och behöver hjälp med att komma igång att andas efter planerade snitt jämfört med efter akuta snitt.

Så även om det är jobbigt att vara igenom ett värkarbete innan snitt så är det det bästa för ens barn

Tack för information! :)

Jag har också skolios och är opererad i ryggen. Jag har frågat både läkare och BM om hur det ska gå med förlossningen, men har inte fått något svar alls.

Har själv tänkt att jag vill försöka föda vaginalt, men blir det kejsarsnitt så får det bli så..

Känns bra att veta att det inte är någon fara för mini att i alla fall sikta in sig på det, så länge vi både mår bra! :)
  • ananas86
    flowers skrev 2013-11-08 21:14:02 följande:

Fy, jag blir så arg när jag läser vad din mamma sagt!

Hur kan man tro sig ha rätten att ta ett sånt beslut åt någon annan?

Lyssnar inte på din mamma, utan gör det du känner är rätt och bäst för dig/er i hjärtat/magen!

Vi har ju skrivit om familjemedlemmar som stjäl energi här.

Fokusera på det/dem som ger dig energi istället! Du är stark, du klarar det här!

Stora kramar till dig!
  • Längtanefterlilladig

Godmorgon tjejer! Eftersom barnmorskan på RUL inte var helt säker på könet vid undersökningen så har jag nu bokat en ultraljudstid på emma ultraljudsklinik i Malmö. Där gör de olika typer av ultraljud. Och jag har bokat en som hette "tillväxt 3D/4D".Svin dyrt 1300 kronor MEN de kollar upp det här; "Fostrets storlek mäts och tillväxten jämförs med den normala tillväxtkurvan. Mängden fostervatten uppskattas, moderkakans placering fastställs och man lyssnar på fostrets hjärtrytm. Efter vecka 30 kan man göra en uppskattning av barnets födelsevikt, förutsatt att fostret växer i samma takt." Vi har ju snöat in oss på en pojke och jag vill veta 100 % att det är en pojke. Sen har jag alltid velat se 3D/4D bilder av fostret. Väldigt coolt. Ni som inte har sett sånna bilder sök på ultrasound 4d på Youtube. Så detta ska blivande pappan få imorgon i farsdag present. Hoppas han tycker om det.

• Sirek

Flowers, tycker du bara ska omge dig med personer som vill dig väl. Att säga att man har nog med barnbarn är nog det mest egocentriska jag hört. Så jag har full förståelse för att du avskärmar dig, om det är så din omgivning är.

Men vet du vad. De finns de som vill andra väl också. Så jag hoppas du ser att denna tråden är full av sådana människor. Och jag tycket vi representerar en mer "normal" del av befolkningen än vad din mamma gör. Skickar fullt med styrkekramar!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014