• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Min mage är oftast rund och hård utan utputande navel. Nu är det dock extremt pga hosta och viktnedgång... :( Usch, mår så dåligt och vill bara bli frisk. Men hostattackerna avlöser varandra och frossan kommer som ett brev på posten var fjärde timme, jag blir KNÄPP!! Och vad säger doktorn? Drick mer te... Jo tjena...

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-11-09 18:13:17 följande:
    Min mage är oftast rund och hård utan utputande navel. Nu är det dock extremt pga hosta och viktnedgång... :( Usch, mår så dåligt och vill bara bli frisk. Men hostattackerna avlöser varandra och frossan kommer som ett brev på posten var fjärde timme, jag blir KNÄPP!! Och vad säger doktorn? Drick mer te... Jo tjena...

Fy va jobbigt för dig. Och speciellt när du inte ens får hjälp av läkare. Ingen hostmedicin som hjälper?
  • ananas86

Längtarefterlilldig: Häftigt med 4D ultraljud! Det får du berätta om sen! :) Perfekt farsdagpresent ju!

Ang. hur magen ser ut så har min navel börjat puta ut ganska mycket. Men min navel är inte så djup i vanliga fall heller..

Det ser ganska lustigt ut nu bara! :)

• ananas86

Idag har mini roat sig med att sparka neråt hela dagen! Har jobbat och suttit ner ganska mycket, så efter ett tag blev det nästan lite obehagligt!

Men de kanske är som någon sa att stackarn känner sig klämd? :S

Någon mer som har en vilding som sparkar neråt?

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: gekås har babynest och jätte många söta filtar! Om du är ute efter babynest så är jag med i en grupp: inge mer kladd heter den hon sur jätte fina babynest för samma pris som i butik. Och du får själv välja hur den ska se ut. Så ett litet tips jag funderar själv på att beställa av henne

• Zobeideh

Ananas86: ja här är en till som håller igång en massa.
    Lite roligt har haft fullt upp hela dagen och nu när jag kom hem kom jag tänka på att jag inte känt den på hela dagen och blev lite orolig. Men så fort jag la mig i soffan så tog de 30 min sen va den igång så nu ligger jag här och känner sparkarna ganska kraftigt precis under naveln

• ananas86
    Zobeideh skrev 2013-11-09 19:38:14 följande:
    Ananas86: ja här är en till som håller igång en massa.

Lite roligt har haft fullt upp hela dagen och nu när jag kom hem kom jag tänka på att jag inte känt den på hela dagen och blev lite orolig. Men så fort jag la mig i soffan så tog de 30 min sen va den igång så nu ligger jag här och känner sparkarna ganska kraftigt precis under naveln

Det är häftigt att det rör sig så mycket i magen nu! :)

För bara två veckor sen var jag osäker på om det verkligen var sparkar jag kände, men nu känner jag varje dag! :)

Tänk att man ska få bli sparkad inifrån magen i fyra månader till, tänk då så tomt det kommer kännas i magen när mini är ute! :P
  • TomMon

Längtanefterlilladig: ja, grymt drygt. Ang hostmedicin så sa hon bara att jo det finns, men fostret får till sig allt som jag tar. Sedan var det upp till mig typ. Och det kändes inte så bra. Så nu ska jag gå och värma vatten till te...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014