• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Om det är sammandragningar så har jag känt sä här sedan vecka 15 eller 16. Men nu börjar det bli mer ofta. Ibland om jag är ute o går så måste jag stanna upp eftersom det är obehagligt att gå samtidigt. Flera gånger per dag.

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-10 12:16:16 följande:
    Om det är sammandragningar så har jag känt sä här sedan vecka 15 eller 16. Men nu börjar det bli mer ofta. Ibland om jag är ute o går så måste jag stanna upp eftersom det är obehagligt att gå samtidigt. Flera gånger per dag.
    Då är det säkert sammandragningar. Det ska tydligen vara normalt att ha om dem inte gör ont eller varar länge.
    Det är kroppens sätt att träna inför en förlossning OCH kroppens sätt att säga att man ska sakta ner på tempo & vila. Jag har verkligen märkt att jag inte orkar lika mycket nu som innan. Exempel när man går i affärer så vill hjärnan gå men kroppen orkar inte. Och jag vill så mycket när jag är hemma. jag kan fixa en del med saker hemma sen blir jag jätte trött, får ont i magen och lägger mig ner. Då går magvärken över.
  • majsa88

Okej. Sker när som helst. När jag går, ligger, sitter. Nää det gör inte ont men ibland kan det kännas som en lätt mensvärk.

Jag är jätte trött, kl 21.00 så kan jag knappt ha ögonen öppna haha

Längtanefterlilladig skrev 2013-11-10 12:31:56 följande:
    Då är det säkert sammandragningar. Det ska tydligen vara normalt att ha om dem inte gör ont eller varar länge.

Det är kroppens sätt att träna inför en förlossning OCH kroppens sätt att säga att man ska sakta ner på tempo & vila. Jag har verkligen märkt att jag inte orkar lika mycket nu som innan. Exempel när man går i affärer så vill hjärnan gå men kroppen orkar inte. Och jag vill så mycket när jag är hemma. jag kan fixa en del med saker hemma sen blir jag jätte trött, får ont i magen och lägger mig ner. Då går magvärken över.

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-10 12:37:59 följande:
    Okej. Sker när som helst. När jag går, ligger, sitter. Nää det gör inte ont men ibland kan det kännas som en lätt mensvärk.
    Jag är jätte trött, kl 21.00 så kan jag knappt ha ögonen öppna haha
    Jag tror det är normalt, men vad vet jag! Kolla med din barnmorska för säkerhetsskull.

• majsa88

Jo får göra det. Under en timma har det hänt 3 ggr nu. O jag ligger i soffan o kollar på tv, o den som kom nu gjorde lite ont. Som mensvärk som håller i sig o sen släpper

Längtanefterlilladig skrev 2013-11-10 12:43:30 följande:
    Jag tror det är normalt, men vad vet jag! Kolla med din barnmorska för säkerhetsskull.

• TomMon

Tack för era fina råd! Jobbar inte imorgon och kommer att ringa VC/BM direkt på morgonen för en tid.

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-10 13:01:42 följande:
    Jo får göra det. Under en timma har det hänt 3 ggr nu. O jag ligger i soffan o kollar på tv, o den som kom nu gjorde lite ont. Som mensvärk som håller i sig o sen släpper

Sån värk kan också vara UVI
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-11-10 13:11:20 följande:
    Tack för era fina råd! Jobbar inte imorgon och kommer att ringa VC/BM direkt på morgonen för en tid.

Bra Ta hand om dig.
  • majsa88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-10 14:04:32 följande:

Sån värk kan också vara UVI
    känner att jag får ringa BM imrogon. tycker det är lite för mycket sammandragningar under så kort tid när jag abra ligger på soffan  vilar, o bör ju inte känna som mensvärk heller.
    det är nog ingen fara, men man bör ju kolla upp det ändå Glad 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014