• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

[quotel=71627054][quote-nick]Längtanefterlilladig skrev 2013-11-09 10:48:20 följande:[/quote-nick] Händer mig JÄMT. Gör skit ont men absolut ingen fara för varken dig eller.bebben. Tro mig. Jag har frågat 2 BM & 2 läkare om just detta.[/quote]

Det ska finnas en svindyr märkes butik på gågatan. Vet inte exakt var men den ska finnas.. :)

Åk till väla centrum. Allt finns där!

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-11-09 12:16:21 följande:
    [quotel=71627054][quote-nick]Längtanefterlilladig skrev 2013-11-09 10:48:20 följande:[/quote-nick] Händer mig JÄMT. Gör skit ont men absolut ingen fara för varken dig eller.bebben. Tro mig. Jag har frågat 2 BM & 2 läkare om just detta.

Det ska finnas en svindyr märkes butik på gågatan. Vet inte exakt var men den ska finnas.. :) Åk till väla centrum. Allt finns där![/quote] ÖS regn+Väla=Nej tack
  • LillsmurfanLisa
    majsa88 skrev 2013-11-09 10:13:15 följande:
    Börjar noja mig över en grej. När jag sover på nätterna o ska byta ställning så vrider man o vänder på sig rätt fort. O då hugger det till så in i he.......!! Ungefär som när man nyser o det hugger till. Ligament smärtor. Men denna är mycket kraftigare o jag ligger i foster ställning o håller andan så smärtan ska gå över.
    Någon dom vart med om samma sak? Detta ha pågått i några veckor nu, men inatt gjorde det förskräckligt ont. Hoppas jag inte har skadat något där inne?
    Det händer mig också. När jag pratade med bm förklarade hon att det i mitt fall troligtvis handlade om musklerna som hugger till. Det känns som att någon sticker en kniv i magen på mig. Händer oftast på nätterna eller morgonen då jag "glömmer bort" att jag är gravid och gör som jag alltid gjort (vänt mig i sängen, rest mig hastigt, mm). Det har också hänt när jag sitter ner och ska knyta högerskon (alltid bara höger), samma känsla då. Grodan mår dock toppenbra, trots huggen, för hen lever rövare i min mage. Idag är det mer rörelse än någonsin. Dessutom har hen börjat sparka hej vilt varje gång jag sitter ner och lutar mig framåt. Stackarn känner väl sig klämd där inne :)
  • majsa88

Ja precis, exakt så känner jag. Men vad skönt att det inte är någon fara. Haha ja hen blir klämd. När jag böjer mig ner så får jag ont o en obehaglig känsla när han blir klämd.

usch stor bråka med sambon idag.. inge roligt. Vid sådana tillfällen vill jag bara fly o va med lillen själv. Men har lugnat ner mig nu men har istället ont i bebismage :(

LillsmurfanLisa skrev 2013-11-09 13:46:22 följande:
    Det händer mig också. När jag pratade med bm förklarade hon att det i mitt fall troligtvis handlade om musklerna som hugger till. Det känns som att någon sticker en kniv i magen på mig. Händer oftast på nätterna eller morgonen då jag "glömmer bort" att jag är gravid och gör som jag alltid gjort (vänt mig i sängen, rest mig hastigt, mm). Det har också hänt när jag sitter ner och ska knyta högerskon (alltid bara höger), samma känsla då. Grodan mår dock toppenbra, trots huggen, för hen lever rövare i min mage. Idag är det mer rörelse än någonsin. Dessutom har hen börjat sparka hej vilt varje gång jag sitter ner och lutar mig framåt. Stackarn känner väl sig klämd där inne :)

• tvetalan

Känner mig så sjukt ful idag. Tuttarna e enorma och stört fula dessutom har jag fått bristningar på röven. Finnarna i fejset gör ju inte situationen trevligare direkt :( vill bara gräva ner mig under en sten och stanna kvar där tills mars..

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: åh missa ditt inlägg har inte varit inne förrän nu så ni har väl säkert redan varit iväg

Jag vet en affär nere i stan. Absolut ingen koll på va den heter men de ligger vid Maria kyrkan. Kläderna där är så otroligt fina! Annars är där bara babbypoffrsen bara. Har inte sett så många än här tyvärr (

• majsa88

Samma hör. Gått upp 11 kg. Fått bristningar på höften. Orkar inte raka benen eller sminka mig ..usch..

tvetalan skrev 2013-11-09 14:40:31 följande:
    Känner mig så sjukt ful idag. Tuttarna e enorma och stört fula dessutom har jag fått bristningar på röven. Finnarna i fejset gör ju inte situationen trevligare direkt :( vill bara gräva ner mig under en sten och stanna kvar där tills mars..

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-09 16:47:31 följande:
    Längtanefterlilladig: åh missa ditt inlägg har inte varit inne förrän nu så ni har väl säkert redan varit iväg Jag vet en affär nere i stan. Absolut ingen koll på va den heter men de ligger vid Maria kyrkan. Kläderna där är så otroligt fina! Annars är där bara babbypoffrsen bara. Har inte sett så många än här tyvärr (

Lugnt!Jag tittade inom Knoll & Tott. Fina saker där. I övrigt dåligt utbud på barninrednings affärer. Kollade väla en kort stund. Men magen & bäckenet protesterade mot mer promenad så vi åkte hem. Tänkte på det. Hur ser era magar ut framifrån? Har naveln börjat puta utåt?Är det någon mer än jag som varit rätt plufsig& haft "pizza degs" mage innan? Är er mage rund?Min mage skiftar lite från rund till ibland nästan fyrkantig. Naveln putar inte ut. Tråkigt för jag ser ibland mer fet ut än gravid
  • Zobeideh

Ja det är riktigt dåligt utbud jag kollar de mesta på nätet.
    Min mage varierar ibland ser jag gravid ut. Och ibland ser jag bara fet ut. Som igår så kände jag mig bara degig i magen medan den idag har varit typ fast och rund :-/ knepigt haha navel putar inte ut här än. Men navel piercingen åkte för ca 2 veckor sen

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014