• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Börjar noja mig över en grej. När jag sover på nätterna o ska byta ställning så vrider man o vänder på sig rätt fort. O då hugger det till så in i he.......!! Ungefär som när man nyser o det hugger till. Ligament smärtor. Men denna är mycket kraftigare o jag ligger i foster ställning o håller andan så smärtan ska gå över.

Någon dom vart med om samma sak? Detta ha pågått i några veckor nu, men inatt gjorde det förskräckligt ont. Hoppas jag inte har skadat något där inne?

• tvetalan
    majsa88 skrev 2013-11-09 10:13:15 följande:

Börjar noja mig över en grej. När jag sover på nätterna o ska byta ställning så vrider man o vänder på sig rätt fort. O då hugger det till så in i he.......!! Ungefär som när man nyser o det hugger till. Ligament smärtor. Men denna är mycket kraftigare o jag ligger i foster ställning o håller andan så smärtan ska gå över.

Någon dom vart med om samma sak? Detta ha pågått i några veckor nu, men inatt gjorde det förskräckligt ont. Hoppas jag inte har skadat något där inne?

Har hänt mig också. Jag tappade nästan andan en gång. Sån plötslig oc konstig smärta. Släpper snabbt som tur är. En gång fick jag det när jag böjde mig ner och skulle plocka upp en sak från golvet. Jag blev chockad av smärtan så jag skrek till lite :O men det stod i appen att det kunde hända så det är väl inte så konstigt. Vi får vända oss försiktigt i sängen och plocka upp saker långsamt :)
  • Längtanefterlilladig

Zobeideh- Är påväg ner till Helsingborg med min man. Ska möta hans föräldrar där & vi ska trotsa vädret & shoppa lite på stan & fika. Har du bra tips på barnaffärer i city?

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-11-09 10:13:15 följande:
    Börjar noja mig över en grej. När jag sover på nätterna o ska byta ställning så vrider man o vänder på sig rätt fort. O då hugger det till så in i he.......!! Ungefär som när man nyser o det hugger till. Ligament smärtor. Men denna är mycket kraftigare o jag ligger i foster ställning o håller andan så smärtan ska gå över. Någon dom vart med om samma sak? Detta ha pågått i några veckor nu, men inatt gjorde det förskräckligt ont. Hoppas jag inte har skadat något där inne?

Händer mig JÄMT. Gör skit ont men absolut ingen fara för varken dig eller.bebben. Tro mig. Jag har frågat 2 BM & 2 läkare om just detta.
  • majsa88

Ååh tack snälla ni. Märkte nyss att han mår bra. Han rör sig o sparkat några gånger :)

• lele79
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-09 10:47:14 följande:
    Zobeideh- Är påväg ner till Helsingborg med min man. Ska möta hans föräldrar där & vi ska trotsa vädret & shoppa lite på stan & fika. Har du bra tips på barnaffärer i city?

Knoll & Tott vid Maria kyrkan
  • TomMon

majsa88: känns det som håll ungefär? Sådant får jag också och blir sjukt orolig. Skönt att höra att det nog ej är farligt.

• anaconda

Flowers du kommer bli en 10000000 gånger bättre mamma till ditt eget barn än vad din mamma någonsin varit till dig! Stå på dig, sök proffs prat hjälp och se framåt om några månader kommer du vara lyckligast på hela jorden när du har ditt barn, din skapelse, en blandning mellan dig och din älskade hos dig i din famn!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014