• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Haha. Lite kul att ni tycker det är långt kvar, själv har jag lite panik över att det snart är mars. Är beräknad till 5:e mars men trodde först att det skulle bli februari bebis för enligt mensen är det beräknat en vecka tidigare. Hoppas på att bebis väntar till Mats, det känns som en bra månad, februari känns väldigt snart. Snart är ci inne i mitten av novemberm december kommer bara rusa iväg och sen är det bara januari och februari kvar. Sjukt!

• majsa88

Jaa riktigt. Vi känns som ett gäng vänner haha. Hade vart riktigt kul om man alla hade träffats någonstans i mitten av sverige med våra bebisar. Bott på ett fint vandrarhem en helg. Haha nu börjar jag fantisera för mycket. Men lek med tanken, det hade vart kul :)

• Joma
    majsa88 skrev 2013-11-11 23:00:31 följande:

Jaa riktigt. Vi känns som ett gäng vänner haha. Hade vart riktigt kul om man alla hade träffats någonstans i mitten av sverige med våra bebisar. Bott på ett fint vandrarhem en helg. Haha nu börjar jag fantisera för mycket. Men lek med tanken, det hade vart kul :)

Haha absolut :) Men stackars dem människorna på vandrarhemmet som inte får nån sömn den helgen ;)

Skämt åsido, de är ändå riktigt häftigt att vi ändå är så öppna å pratar om allt från RUL, våra förhållande till familjer, bäbisar till om vi rakar oss eller inte när magen är i vägen ;)

Varje gång jag ser en gravid så tänker jag typ tänk om de är någon i tråden, haha :p
  • flowers

Första dagen då det känns okej, har kunnat känna mig lite mer till freds nu.
    Nu tar jag 1 dag i taget... 
    Denna vecka ska jag få träffa BM och även läkare för uppföljning i graviditeten. 
    Tacksam över erat stöd här i tråden.
    Ni har verkligen peppat mig och gör det dagligen.
    Kramar till er. Hjärta         

• majsa88

Vad roligt att höra. Du kan mer än vad du tror. Hoppas att du fortsätter att må bättre. O skulle det komma en dag där du mår som sämst, så ska du komma ihåg att det finns dagar som idag där du mår bättre. Plus att du ska komma ihåg att vi finns här så du kan skriva av dig :) kram på dig.

flowers skrev 2013-11-11 23:29:35 följande:

Denna vecka ska jag få träffa BM och även läkare för uppföljning i graviditeten. 

Kramar till er.          

• majsa88

Åå jag älskar gyptian, satte på några av hans låtar till lillen med. Vad roligt, riktiigt häftigt :)

Anki84 skrev 2013-11-11 21:14:02 följande:
    Tiden går så otroligt fort men ändå så långsamt :/

Åh igår kväll var en riktigt bra kväll. För första gången var sambon vaken när lilleman hade sin kickboxningsträning i magen. Han har sett tidigare hur det kan komma en enstaka spark som syns men inte mer än så. Nu fick han äntligen se på riktigt. Det ser verkligen ut som om en alien är på väg ut från magen. Låter kanske inte så trevligt men det är en sån underbar syn och känsla.

På tal om att spela musik för bebis så gjorde vi de härom dagen. Han verkar älska reggae mest, framförallt; Gyptian - Forever

• majsa88

Hahaha jaa stackars dom.

jaa riktigt trevligt i denna tråd där vi är så öppna o snälla mot varandra. Verkligen uppskattande.

Haha joo man undrar vem det är man berättar sitt liv till haha

Joma skrev 2013-11-11 23:21:02 följande:
    Haha absolut :) Men stackars dem människorna på vandrarhemmet som inte får nån sömn den helgen ;)

Skämt åsido, de är ändå riktigt häftigt att vi ändå är så öppna å pratar om allt från RUL, våra förhållande till familjer, bäbisar till om vi rakar oss eller inte när magen är i vägen ;)

Varje gång jag ser en gravid så tänker jag typ tänk om de är någon i tråden, haha :p

• ananas86
    majsa88 skrev 2013-11-11 23:00:31 följande:

Haha, kul tanke! :) Vi är allt ett härligt gäng här! Känns bra att vi har varandra till hands! :)
  • ananas86
    flowers skrev 2013-11-11 23:29:35 följande:

Kramar till er.          

Härligt att höra! :) Hoppas det håller i sig och att det går fint hos BM och läkaren! :) Helt rätt att ta en dag i taget, du fixar det här! Kram till dig
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-11 15:46:56 följande:
    Inte haft en rolig natt eller dag för den delen. Vaknade 5-6 gånger inatt av världens sammandragningar. Magen blev hård som en sten & det tog lång tid innan det försvann. Haft flera sammandragningar under dagen också. Bara känt bebben 1 gång på förmiddagen & några sparkar nu efter 12. Var på MVC & lämnade urinprov idag. Ville pratat med min BM men hon var upptagen. Ringde henne & fick till svar att det är normalt sålänge sammandragningarna slutar. Känns som jag kan säga vad som helst för jag tas inte på allvar. Har molande mensvärk också. Haft det i 4-5 dagar nu konstant. Får väl se va urinprovet visar.

Fy vad jobbigt för er som har massa sammandragningar! :( Jag hade det för några veckor sen, men det är borta nu..

Tråkigt att det inte känns som din BM lyssnar på dig riktigt! Du kan inte be om att få byta?

Jag är jätteglad att jag blev flyttar till spec mvc, där lyssnar de verkligen på en och pratar inte bara om allt vanligt och normal. Alla graviditeter är ju inte likadana, snarare tvärt om!

Hoppas du får fina provsvar och att smärtan släpper!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014