• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Hahahha exakt så tönker jag med. Min lille blev ju beräknad till 2 april. Han var beräknad till 27 mars hela tiden, men sen bytte de. Nu är det höst. Så vi ska först ta oss igenom sista biten av hösten, o sen vintern o sen mitten av våren kommer lillen. Det känns som ett helt ååååååårrrrrrr!!!

Hallonpaj88 skrev 2013-11-11 20:05:42 följande:
    Haha jaha ja klart man inte skulle tacka nej till ultraljud :) o kul på hans födelsedag.

Fick nyss lite panik. Bebisen kommer inte förrän mars..då är det vår..o innan dess ska det vara vinter!! Haha åh det är ju en eeeeevighet!

• Zobeideh

Februari kommer nog bli den segaste månaden :P. Då vill man nog bara ha ut lillen. November och december kommer nog rusa för nu kommer julen och allt :p Men håller med om att de känns som en evighet!! :p

• majsa88

När är du beräknad?

Zobeideh skrev 2013-11-11 20:14:39 följande:
    Februari kommer nog bli den segaste månaden :P. Då vill man nog bara ha ut lillen. November och december kommer nog rusa för nu kommer julen och allt :p Men håller med om att de känns som en evighet!! :p

• Joma

Tänk att snart halva november har gått.. De känns som igår vi satt å klaga över att de bara var oktober :) December går alltid fort, värre blir de nog med januari å februari, eller ja, mars blir nog allra värst ;)

• Hallonpaj88

Ja det är nog som ni säger att det kommer snart vara januari. Men då är det ju två månader kvar haha. Ska nog ha nedräkning till mammaledigheten oxå ;)

• majsa88

Joo sant. Julen går fort. Men tror att februari o mars som ni säger kommer gå riktiiiigggtt segt. Resa bort i 2 månader hade inte vart dumt. Jabuari ,februari o komma hem till mars

Joma skrev 2013-11-11 21:00:08 följande:
    Tänk att snart halva november har gått.. De känns som igår vi satt å klaga över att de bara var oktober :) December går alltid fort, värre blir de nog med januari å februari, eller ja, mars blir nog allra värst ;)

• Anki84

Tiden går så otroligt fort men ändå så långsamt :/

Åh igår kväll var en riktigt bra kväll. För första gången var sambon vaken när lilleman hade sin kickboxningsträning i magen. Han har sett tidigare hur det kan komma en enstaka spark som syns men inte mer än så. Nu fick han äntligen se på riktigt. Det ser verkligen ut som om en alien är på väg ut från magen. Låter kanske inte så trevligt men det är en sån underbar syn och känsla.

På tal om att spela musik för bebis så gjorde vi de härom dagen. Han verkar älska reggae mest, framförallt; Gyptian - Forever

• Joma
    majsa88 skrev 2013-11-11 21:10:35 följande:

Joo sant. Julen går fort. Men tror att februari o mars som ni säger kommer gå riktiiiigggtt segt. Resa bort i 2 månader hade inte vart dumt. Jabuari ,februari o komma hem till mars

Ja de hade varit något :D

Tänk sen om man går över tiden också? De vore ju hemskt. Alla jag känner som har gjort de har ju sagt att en dag känns som en månad å de kan jag faktiskt tänka mig..

Häftigt också sen när vi sitter där i mars med våra bäbisar å tänker tillbaka.. Då har vi delat en hel graviditet med varandra fastän vi aldrig träffats eller ens vet hur vi ser ut :p Ganska sjukt ändå, på ett bra sätt alltså! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014