• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Jag har bf 22 mars och tycker också det känns som en evighet dit! Men håller med om att kändes som nyligen när det inte alls hade gått så lång tid. Nu är det bara att vänta och njuta av magen :)

• TomMon

Värsta dagen på länge pga denna J-a infektion i kroppen. Orkade knappt resa mig och göra en smörgås till min dotter imorse, då blir det liksom så tydligt. Fortsätter detta får de lägga in mig på dropp, är seriöst orolig för det lilla livet i magen. Sov kanske en h i natt, hostade resten... :(

• Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-11-11 19:46:18 följande:
    Puh! 7,5 timmar på gekås idag. Dom hade ett babynest för 399 kr idag och det för 849 (?) fanns också. Men galet mycket folk!

Tack för tipset. Kan tänka mig att där va folk
  • Zobeideh

Inge mer kladd på Facebook är en tjej som
    Syr babynest och du väljer själv färgen :) 350 -400 kr är hennes pris :)

• ananas86
    TomMon skrev 2013-11-12 09:15:34 följande:
    Värsta dagen på länge pga denna J-a infektion i kroppen. Orkade knappt resa mig och göra en smörgås till min dotter imorse, då blir det liksom så tydligt. Fortsätter detta får de lägga in mig på dropp, är seriöst orolig för det lilla livet i magen. Sov kanske en h i natt, hostade resten... :(

Fy, din stackare! :(

Fick en tanke bara.. Det är inte influensan du har fått? Eller har du kanske vaccinerat dig?

Du skrev väl att de inte visste vad det var du hade åkt på?

Hoppas hur som helst att du blir bättre snart!
  • MagdalenaZ

Okej, jag börjar få oro i kroppen igen och behöver få skriva av mig lite..

Jag har inte druckit särskillt mycket vatten senaste tiden och känner mig inte alls törstig, vilket resulterar i att jag sällan behöver gå och kissa. Men när jag väl gör det på morgonen så har jag SÅN kramp i blåsan att jag knappt kan stå upp. Har även tappat aptiten, vilket gör att jag går och lägger mig utan middag ibland.
    Känner inte av sparven lika mycket (har läst om kvinnor som haft trott att bebisen sparkat men i själva verket avldiit i magen).. Är mer yr än vanligt, och nu har jag dragit på mig någon form av illamående/svimningssymptom (känns som att jag ska tuppa av när som)..... ringde till BM igår och pratade lite och hon sa att det kunde vara järnbrist, men kom på imorse att jag glömde säga till om kissandet. BM bokade även in mig hos en kurator då hon vet lite kring min bakgrund och hon tyckte att det var bra om jag pratade med någon innan jag skulle föda.

Men, är det någon som känner igen sig i illamåendet? Hängighet? kisseriproblematiken?

Sen ett annat orosmoment är min mage, den växte till sig till v 20 men nu har den stannat upp igen och är som en degklump igen.. jag ska lägga upp en magbild ikväll, men är det någon annan som inte har bebismage ännu? Jag vet att man inte ska se magen än, men ni som lägger upp bilder verkar ha fått så fina magar så jag undrar om jag är ensam med mig degklump...       

• jesspett

Känner igen mig i detta att magen helt plötsligt slutat växa. Som du säger så fram till v 20 så växte den relativt regelbundet men nu, i v 22 (23 imorgon) så har inget hänt sen dess och känner även av liten mindre än förr. Kan vara att man vant sig eller så är den helt enkelt lite tröttare nu ett tag. =)

Jag tror inte det är någon fara, att oroa sig konstant är nog mer skadligt för bebisen än om den är lite sömnig ett tag ;)

Vad gäller drickandet så gör jag mest så att jag ser till att dricka två glas vid varje måltid samt att jag försöker hålla nere på te o kaffe som är urindrivande. =) 

• Joma

Du är inte ensam om det, min mage är också en degklump. När jag har kläder på mig så ser jag väldigt gravid ut men annars ser jag bara fet ut.. Jag känner dock honom hela tiden så jag försöker att inte oroa mig..

• ananas86

Vet att vi har pratat om influensavaccin här tidigare, men hur har ni andra tänkte göra?

Socialstyrelsen rekommenderar ju alla gravida att vaccinera sig, men jag känner mig ändå lite tveksam till det.

Ska man prata med sin BM eller vårdcentralen om ev. vaccination?

Det ska ju inte ha några biverkningar och årets vaccin är ett gammalt och beprövat, men jag tvekar ändå.

Hur tänker ni andra?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014