• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    ananas86 skrev 2013-11-12 15:54:53 följande:

Så, nu är jag vaccinerad!

Fick komma direkt, så hann inte fundera så mycket mer över det hela.

Ska jobba till 23 ikväll nu bara, så hoppas inte på några biverkningar!

Har ni som tagit vaccinet märkt av några biverkningar?

Jag kände inte av något alls :) utom öm i armen.
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-11-12 12:39:47 följande:
    Om man har uvi, behandlas man med penicillin då? Är det tvunget? Om jag skulle få det, vad händer då eftersom jag inte tål Kåvepenin?
    Finns olika typer av penicillin. Jag tror att man behandlar bakteriell urinvägsinfektion med penicillin.
    Du säger ju att du inte tål Kåvepenin & då får du annat penicillin som inte har samma ingredienser eller vad man ska säga.
  • Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2013-11-12 15:54:53 följande:
    Så, nu är jag vaccinerad!

Fick komma direkt, så hann inte fundera så mycket mer över det hela.

Ska jobba till 23 ikväll nu bara, så hoppas inte på några biverkningar!

Har ni som tagit vaccinet märkt av några biverkningar?
    Va skönt! Nej inga biverkningar förutom lite öm i armen
  • kucke

Jag tänker inte vaccinera mig, men är lite som dig MagadalenaZ emot sådant för mig själv om det inte är absolut nödvändigt. :P

Vart hos bm idag och gick inte så bra. Har ev gravdiabetes och uvi och skall dit igen på fredag för massa prover. Grinade nästan när hon sade det för även om gravdiabetes inte är så farligt, så är det ändå en risk för bäbisen. 

Känner mig väldigt ledsen och oroad och hoppas allt ser bra ut på proverna.

• Längtanefterlilladig

Varit på stan med mamma idag. Så mycket fina julsaker det fanns. Och saker till barnrummet. Jag är nog lite rastlös för jag skulle vilja renovera hela vårt hus nu. Helt utanför bebisämnet men jag gillar inredning & håller jämt på att möblera. Någon mer som gillar det? Om ni vill kan vi lägga ut bilder på där vi bor lägenhet eller hus. Är det någon som bor i hus?

• Längtanefterlilladig
    kucke skrev 2013-11-12 16:45:23 följande:
    Jag tänker inte vaccinera mig, men är lite som dig MagadalenaZ emot sådant för mig själv om det inte är absolut nödvändigt. :P Vart hos bm idag och gick inte så bra. Har ev gravdiabetes och uvi och skall dit igen på fredag för massa prover. Grinade nästan när hon sade det för även om gravdiabetes inte är så farligt, så är det ändå en risk för bäbisen.        Känner mig väldigt ledsen och oroad och hoppas allt ser bra ut på proverna.    

Va tråkigt att du fick det beskedet. Var det via glukostest du fick reda på det?Vad sa BM om det?
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-12 16:47:47 följande:
    Varit på stan med mamma idag. Så mycket fina julsaker det fanns. Och saker till barnrummet. Jag är nog lite rastlös för jag skulle vilja renovera hela vårt hus nu. Helt utanför bebisämnet men jag gillar inredning & håller jämt på att möblera. Någon mer som gillar det? Om ni vill kan vi lägga ut bilder på där vi bor lägenhet eller hus. Är det någon som bor i hus?
    Jag ÄLSKAR inredning. Köper ständigt nya grejor och ändrar om i hemmet :p. 
  • Zobeideh
    kucke skrev 2013-11-12 16:45:23 följande:
    Jag tänker inte vaccinera mig, men är lite som dig MagadalenaZ emot sådant för mig själv om det inte är absolut nödvändigt. :P

Vart hos bm idag och gick inte så bra. Har ev gravdiabetes och uvi och skall dit igen på fredag för massa prover. Grinade nästan när hon sade det för även om gravdiabetes inte är så farligt, så är det ändå en risk för bäbisen. 

Känner mig väldigt ledsen och oroad och hoppas allt ser bra ut på proverna.

Åh va tråkigt =(. Va sa BM om det? Är detta något som försvinner efter förlossningen? 
  • Längtanefterlilladig

Så jäkla sjukt. Jag drack en kopp kaffe vid 3 & som vanligt blir bebisen väldigt aktiv av det. När jag kom hem så la jag mig i sängen & bad min man komma & känna. Vi kände båda tydligt sparkar. Sen tryckte min man lätt med två fingrar i navel höjd & då sparkade bebisen som gensvar. Precis som om de lekte en lek. Sen tog jag båda mina händer & kupade på varje sida runt naveln. Och då kände jag verkligen bebisen & att hela han rörde sig. Aldrig känt så tydligt innan. SÅ mysigt

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014