• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Kom nästan precis hem från gymmet, har bara slängt i mig en macka och ligger nu i soffan och tar det lugnt. Tror bebis går i mammas fotspår för nu känns det som hen har ett eget gympass. Jäklar vad det bökar!

• Tinapina

Sirek. Jag har oxå fått annan antibiotika tidigare men det är nog inget man får äta som gravid:/ får hoppas man slipper uvi helt enkelt!

Efter en veckas sjukdom kände jag att jag behövde pigga upp mig lite inför jobb resten av veckan så nu sitter jag här med brynfärg och ansiktsmask:)

• Heene

Vi flyttade till större (en trea) för lite mer än ett år sen. Renoverade allt på en gång förutom badrummen som var planerat stambyte på. Och nu äntligen så håller dom på å fixar badrummen åt oss =) (ska slå ihop ett badrum och en separat toalett till ett stort badrum)
    5,5  av 8 veckor avklarade och jag längtar såååå mkt att få flytta hem igen.
    Sover mestadels på jobbet just nu i en tältsäng. samt två hundar under täcket varje natt...

Älskar också inredning, vitt stilrent och lantligt är väl lite av min smak också. det är lite trix med att få ihop de tre bitarna så att det blir en bra balans =)
    Och jag har turen som har en sambo som är glad att det är jag som tagit på mig den biten så att han slipper. Vi har ändå så lika smak så än så länge har vi sluppit dispyter om hur och vad vi ska ha =)

• kucke

Längtanefterlilladig: Vad skönt att du fick positiva provsvar :)

Zobeideh och Längtan: Jag skall göra glukostestet på fre, utan det var stick i fingret och urinprovet som inte var bra. För högt på båda och min bm ville även kolla uvi pga det och för jag fått sammandragningar. Så ledsen och googlar allt om gravdiabetes, om det betyder nått är fel...

Flowers: Roligt att höra från dig och att du kämpar på! :)

Åh vad ni bor bra allihopa, själv bor vi i en liten tvåa och det är redan trångt. Men det går nog på nått sätt, finns det hjärterum finns det stjärterum!

• TomMon

Vi bor i radhus. Tre sovrum och toalett uppe. Vardagsrum, kök, toalett och separat tvättstuga nere. Stor trädgård enligt våra mått mätt (!) och en gemensam lekplats alldeles utanför köksfönstret. Barnen (6 och snart 5) delar ett av rummen, lillans rum blir det som nu är gästrum. Så småningom blir det nog trångbott men än så länge funkar det.

Inredningsstil har vi nog ingen. Funktionell förvaring är viktigt. 50-tal är lite trevligt. I övrigt är jag mest glad om det är ordning och reda, jag hatar gammal post och reklam som "flyter" på diverse tomma ytor vid arbetsveckans slut... Min man är sorgligt nog inte lika petig där, och definitivt inte barnen heller, arghhhhh! :D

• Mango08

Jag vaccinerade mig idag efter att ha velat fram och tillbaka med hur jag skulle göra. Jag har läst på mycket innan och fann mer fördelar än nackdelar så då föll beslutet på att ta vaccinet. När jag gick hem från vårdcentralen efter jag blivit vaccinerad så kom tårarna. Jag blev oerhört ledsen och rädd över att jag gjort något som kunde utsätta min bebis för fara. Det är så svårt att veta vad som är rätt och fel, och man vill inte chansa när det kommer till en mest dyrbara lilla skatt i magen. Jag hoppas att jag fattade rätt beslut!

På tal om boende. Jag och sambon flyttade in i vår villa för ca ett år sedan. Ett renoverat hus på 200kvm. Vi har barnrummet intill vårat och har börjat fundera lite på hur vi ska inreda det. Det är trägolv och vita väggar i nuläget. Vi var sugna på att tapetsera men har inte hittat någon tapet som vi vill ha. Funderar på att vänta med tapeter tills lillen blir större och man vet vad han tycker om för färger osv. Vi får väl ha vita väggar ett tag och få in färg med hjälp av gardiner och matta. Spjälsäng och skötbord har vi inhandlat. Är sååå nöjd med spjälsängen. Köpte begagnat på blocket för 500kr. En vit IKEA Gulliver med gungtassar och madrassen Vyssa skönt. Följde även med kudde och täcke, fina sängkläder samt en sängmobil. Kan lägga upp en bild lite senare! =)  

• LillsmurfanLisa

Vad roligt att ni pratar boende och inredning när jag precis kommer från min nya lägenhet där vi hälsat på för att mäta och mäta och mäta inför kommande renovering. 

Jag bodde i hus tidigare och älskade det (men tyvärr inte mitt ex som jag då bodde med). Är även uppvuxen i hus så det kommer kanske en till flytt när Grodan är lite större. Nu gläds jag åt vår trea som vi flyttar in i vid månadsskiftet. Eftersom jag och min kille aldrig haft gemensamt boende tidigare (jag bodde hos honom ett halvår och sedan reste vi runt i ett år) så ska det bli spännande att försöka kombinera våra stilar. Jag gillar ljust och luftig, han gillar mer kolonialstil och "tungt", haha. 

Vi kommer inte att bo i hela vår lägenhet utan hyra ut en etta (lägenheten är en etta + en tvåa kan man säga, med en ingång till varje lägenhet) hela nästa år för att få lite extra pengar under tiden jag fortfarande pluggar och Grodan ändå inte är så stor att eget rum är livsviktigt.  

• ananas86

Mango08: Jag har också velat fram och tillbaka om jag skulle vaccinera mig eller inte, men blev till sist övertygad. Fick en tid direkt på vårdcentralen också, så hann inte fundera så mycket mer.

Jag har inte känt av några biverkningar än så länge i alla fall, känner inte ens av någon ömhet i armen! :) Men började grubbla efteråt, precis som du, om jag hade tagit rätt beslut. Förhoppningsvis är det ett så säkert och biverkningsfritt vaccin som det sägs!

• ananas86

Jag älskar också inredning! :)

Vi blir ju husägare nu på fredag, så har allt det roliga framför mig med att inreda alla rummen den närmsta tiden. :) Sambon får väl vara med och bestämma lite, men han litar på mitt omdöme! ;)

Vi ska renovera badrummet innan vi flyttar in, så på måndag kommer kakelsättarna. Från att ha varit våtrumstapet i rosa och lila och en gammal duschkabin ska det nu blir kakel och klinker i vitt och grått och ett kombinerat badkar med dusch. :)

Annars är det mesta i huset nytt och fräscht, så behövs bara lite färg och tapeter! :)

Barnrummet kommer vi vänta med till januari, men har redan ganska klart för mig hur jag vill ha det. :)

Tycker också om ljust och lantligt, men vill gärna få med någon färg också. Det blir lätt väldigt stelt med för mycket vitt, kan jag tycka. En blandning av gammalt och nytt är fint också! :)

• Längtanefterlilladig

Åh va det är underbart att vakna upp av att lillen har morgongympa & sen ligga en lång stund & bara känna det lilla livet i magen. Längtar så tills han kommer ut

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014