• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-12 17:01:59 följande:
    Jag ÄLSKAR inredning. Köper ständigt nya grejor och ändrar om i hemmet :p. 

Är din kille lika glad åt det som min? Vad gillar du för inredning?
  • Zobeideh

han är väldigt positiv till det (eller inte haha) jag är mycket för vitt och stilrent men det kan faktiskt variera just nu är det de. Haha. men gillar även lantlig stil. Så de e faktiskt lite olika :) va gillar du själv för inredning :)

• Tinapina

Vi bor i hus, ett stoooort sådant! De senaste tre åren har bestått av renovering och inredning:) vi är sällan överens på en gång om hur ngt ska vara men det brukar ändå sluta bra. Tror vi har bestämt hur vi gör med rummen och vilket som lillan ska ha men renoveringen av det rummet är inte påbörjat. Det tråkiga är ju att dra ner det gamla:/

Tror just Kåvepenin är det enda man ger gravida då läkaren ville skrivs ut det till min bihåleinflammation men eftersom jag inte tål penicillin så fick det va.

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-12 16:47:47 följande:
    Varit på stan med mamma idag. Så mycket fina julsaker det fanns. Och saker till barnrummet. Jag är nog lite rastlös för jag skulle vilja renovera hela vårt hus nu. Helt utanför bebisämnet men jag gillar inredning & håller jämt på att möblera. Någon mer som gillar det? Om ni vill kan vi lägga ut bilder på där vi bor lägenhet eller hus. Är det någon som bor i hus?

Åh vad roligt att hålla på med inredning, jag älskar det men får inte riktigt nån styrsel kring det, just när vi flyttat. 
    Finns ju hur mkt sött som helst till ett barn rum. 

Bra ide om att lägga upp bilder om hur man vill, önskar ha sitt hem eller till bebisen.

• Joma

Inredning är de bästa som finns :) Vi har precis flyttat till hus å till min glädje låter min sambo mig stå för all inredning :) vet inte hur mycke pengar jag lägger på inredning men de är myyyyyycke ;)

• Sirek

Vi bor också i hus:) vi köpte det för ganska precis ett år sedan och då var det nästan orört sedan 1967. Men läget är perfekt och resten kan vi renovera. Fast vi tar det väldigt lugnt och gör färdigt en sak i taget innan vi börjar med nästa. Köket är planerat till januari och lillans rum däromkring också.

• Tinapina

Vi gjorde köket för 2 år sedan, stod klart lillejul:) stressigt värre! Och som om om vi inte lärde oss av det så gjorde vi 2 av badrummen förra julen, puh! Inga stora projekt planerat förrän till våren ( lillans rum men det är ju inget som tar lång tid) och det ska vi låta någon annan göra!

• Tinapina

Vi gjorde köket för 2 år sedan, stod klart lillejul:) stressigt värre! Och som om om vi inte lärde oss av det så gjorde vi 2 av badrummen förra julen, puh! Inga stora projekt planerat förrän till våren ( lillans rum men det är ju inget som tar lång tid) och det ska vi låta någon annan göra!

• Sirek
    Tinapina skrev 2013-11-12 17:31:04 följande:
    Tror just Kåvepenin är det enda man ger gravida då läkaren ville skrivs ut det till min bihåleinflammation men eftersom jag inte tål penicillin så fick det va.

Är också allergisk mot kåvepenin! Men jag har alltid fått någon annan antibiotika istället. Har inte varit sjuk under graviditeten heller så vet inte om jag skulle få samma svar som dig. Däremot så har jag haft bihåleinflammation och det tog inte den antibiotikan. Men, fick tips att gå till kiropraktorn och han fixade biffen. Vet dock inte om det var högst personligt att det funkade eller om man ens kan gå dit när man är gravid. Så ta det med en generös nypa salt...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014