• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Usch vilken hemsk natt jag haft!! Vaknade kl 02 med fruktansvärt ont i magen, kändes som att jag var förstoppad, fast jag inte är det, och magen var stor som en ballong, kunde inte ligga ner för de gjorde så himla ont. Gick upp försökte gå på toa, började få som kramp i övre delen av magen, vankade upp o ner i sängen fram tills kl 5. Lyckades tillslut somna om en liten stund, men så fort jag la mig på sidan kom smärtan tillbaka. Min sambo tyckte vi skulle åka in, men jag tyckte de va lite hysteriskt. Nu när jag vaknar har jag fortfarande ont men inte alls samma som i natt

• Awanata
    LillsmurfanLisa skrev 2013-11-13 14:17:47 följande:
    Det låter inte som att du är i någon rolig situation just nu. Jag kommer tyvärr inte kunna ge dig några konkreta tips då jag inte befinner mig i någon liknande situation men jag vet att det har diskuterats mycket om det - för det är inte lätt att förhålla sig till allt! 

Du verkar vara en trygg person i grund och botten så du kommer självklart att hitta en bra väg ut ur det här, men stöd på vägen är aldrig fel. Mig veteligen finns det både böcker (bl a Jesper Juuls "Bonusföräldrar"), radioprogram och tv gjorda om det. Kanske kan du hitta tips på hur man kan tänka/göra där? Som i alla lägen är det skönt att andra har varit i samma sits och kommit vidare. Stort lycka till! 
    Ibland är det lite tufft. Jag har faktiskt också tänkt på att läsa böcker om det. Tack för tipset Alla hjälp man kan få på vägen är ju bra. På tal om böcker! Har någon läst "På smällen"? Fick den igår av en vän.

Jag är bara aktiv ibland. Tog en paus när jag hade det lite jobbigt med graviditeten och inte riktigt visste hur det skulle gå. Jag läser varje dag men skriver inte alltid! Jag är 25 år och min sambo är 30 år och vi bor i Örebro Är i dag i vecka 24 (23+3) och har äntligen börjat se en liten gravidmage!
  • Heene
    j3nnyy skrev 2013-11-15 08:49:19 följande:
    Usch vilken hemsk natt jag haft!! Vaknade kl 02 med fruktansvärt ont i magen, kändes som att jag var förstoppad, fast jag inte är det, och magen var stor som en ballong, kunde inte ligga ner för de gjorde så himla ont. Gick upp försökte gå på toa, började få som kramp i övre delen av magen, vankade upp o ner i sängen fram tills kl 5. Lyckades tillslut somna om en liten stund, men så fort jag la mig på sidan kom smärtan tillbaka. Min sambo tyckte vi skulle åka in, men jag tyckte de va lite hysteriskt. Nu när jag vaknar har jag fortfarande ont men inte alls samma som i natt
    Men usch vad jobbigt!
    Hoppas att det bara är gaser som bara dröjer på sig att komma ut. Och att dom behagar komma ut snart...
    Vad med skit man får stå ut med och som kan göra en orolig under en graviditet. Förmodligen är det inget farlig men kan tänka mig att man hinner tänka en hel del under de timmar man ligger där och har ont.
    Krya på dig!
  • tvetalan
    majsa88 skrev 2013-11-15 07:15:54 följande:

Jag gick 9 ggr en gång :(

Oj! Då kanske jag inte ska klaga ;)

Varje natt blir det typ 5 gånger minst. Skitjobbigt i längden! Dessutom är toaletten så långt ifrån sovrummet. Hinner ju gå en kilometer per natt känns det som :p
  • tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:51:18 följande:

NI SOM VARIT PÅ GEKÅS!!!! Hade de spjälsängsskydd där alltså i tyg & vilka mönster/färger?

När ska ni åka dit? :)
  • Hallonpaj88

Vår bebis slutar oxå sparka när sambon lägger handen där, busungen :)

Jag går på toa 3-4 ggr per natt. Jobbigt men hellre det än må dåligt:)

Nån som fått problem med ischias eller foglossning?

Jag har skitont i ländryggen och vänstra skinkan som strålar ner i benen. Kan knappt gå.

• Zobeideh

Och jag som klagar att jag vaknar en gång på natten för att gå på toa. Då ska jag nog va glad för det.
    Däremot är detta andra natten som jag vaknar av att ha ont i höften/bäckenet när jag ligger på sidan. Någon som har samma?

• Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-11-15 08:49:19 följande:

Usch då!Kan ju varit sammandragning, gaser/och/eller förstoppning. Märker tydligt att tarmarna har flyttat på sig och lagt sig längst upp i magen över naveln. Innan knorrade det i mitten eller nedre delen av magen när jag var hungrig eller uppblåst. Nu är det över naveln. Kan ju också varit magkatarr du hade. Det gör sjukt sjukt ont ibland. Känner igen det där med att inte kunna ligga på sidan. Det trycker på organen tror jag. Tur att det verkar släppa lite nu. Du får ta det lugnt & vila igen sömnen du inte fick inatt
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014