• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Nyfniken83 skrev 2013-11-14 19:36:20 följande:
    Men va inte nervös. Min läkare tvekade inte en sekund när jag berättade om mina besvär. Han frågade om jag ville jobba lite eller inte alls. Jag tycker trots smärtan att det e skönt att komma ut lite. Annars ligger man ju bara i soffan och degar. Tror inte att värken blir bättre av det. Och dom fyra timmarna jag är på jobbet tar jag det väldigt lugnt. Inga lyft, böjer mig helst inte, står inte längre stunder och sitter mycket. Jobbar på förskola så det är ju inte superkul för mina kollegor men dom verkar förstående. Lycka till! Jag tror det kommer gå bra.
    Hur länge har du vart sjukskriven? Vad säger försäkringskassan? Hört att dom kan ge avslag? :/

Ja de bästa är ju att försöka ta de lite lugnare, flera av mina kollegor hjälper jättemycket och tycker inte jag ska lyfta o så, medans vissa tycker att "är man på jobbet får man minsann göra precis som alla andra" men, nu tänker jag faktiskt bara på mig själv
  • Nyfniken83
    j3nnyy skrev 2013-11-14 19:59:46 följande:
    Hur länge har du vart sjukskriven? Vad säger försäkringskassan? Hört att dom kan ge avslag? :/

Ja de bästa är ju att försöka ta de lite lugnare, flera av mina kollegor hjälper jättemycket och tycker inte jag ska lyfta o så, medans vissa tycker att "är man på jobbet får man minsann göra precis som alla andra" men, nu tänker jag faktiskt bara på mig själv
    Jag har bara vart sjukskriven denna vecka än så länge :)

Har också hört att fk är stenhårda men det finns inte en chans att jag kan jobba heltid nu så om jag får avslag så kommer jag banne mig överklaga å inte ge upp.

Då tycker jag att du bara ska ignorera dom som tycker du ska jobba på som vanligt med smärtor.. Okänsliga!
  • Tinapina

Längtan. Just det där med magen en känner jag igen mig i. Min sambo är heller inte förtjust i att hålla om magen, han tycker det är lite otäckt:/ tråkigt men samtidigt får jag ju respektera det. Även om jag hade önskat att han ville hålla om magen hela tiden.

• Emelie e

Jag är orolig för bebisen, inga sparkar än:S är i vecka 22 (21+4). Tycker ni att jag bör oroa mig?

• Strumpan81

Emilie e, det är inte ovanligt att det dröjer längre än 22 v innan man känner fosterrörelser. Man behöver inte känna fosterrörelser förrän v 24. Så du kan va lugn.

• Zobeideh
    Emelie e skrev 2013-11-14 21:03:57 följande:
    Jag är orolig för bebisen, inga sparkar än:S är i vecka 22 (21+4). Tycker ni att jag bör oroa mig?
    Från och med vecka 26 ska du känna fosterrörelser dagligen. =) Sen fladdret du känner är från barnet =)
  • Strumpan81

Med v 24 menar jag v 24+0. Man
    Bör börja känna fosterrörelser från v 24+0. Från v 26+0 bör mal känna fosterrörelser regelbundet.

• Längtanefterlilladig

Har pratat med min man nu. Han säger att han inte känner bebisen så ofta & att det är lite tråkigt att bara ligga & vänta. Han vill jättegärna känna på magen mer när sparkarna blir ännu tydligare för honom. På något konstigt sätt så slutar nästan alltid bebben att sparka när han lägger sin stora varma hand på min mage. Tack för era råd tjejer

• Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2013-11-14 21:03:57 följande:

Tycker jag inte. Finns de som känner tidigt & de som känner rätt sent. Vänta någon vecka till så kickar det snart igång är jag säker på
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014