• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-11-14 20:33:29 följande:
    Jag har bara vart sjukskriven denna vecka än så länge :) Har också hört att fk är stenhårda men det finns inte en chans att jag kan jobba heltid nu så om jag får avslag så kommer jag banne mig överklaga å inte ge upp. Då tycker jag att du bara ska ignorera dom som tycker du ska jobba på som vanligt med smärtor.. Okänsliga!

Jag är sjukskriven heltid 7 veckor. Jag har oerhörda smärtor pgq endometrios. Och sammandragningar pga detta. Det finns inget att göra åt det förutom panodil & vila. Försäkringskassan godkände det rakt av. Men har läkarintyg på det samt intyg och journaler från operation jag tidigare gjort & många läkarintyg innan det. Min handläggare på försäkringskassan sa att om det gäller sjukskrivning pga foglossning så har man oftast ett mål med sjukgymnastbesök, träningsprogram & annat. Och de är nog rätt hårda på sjukskrivning med foglossning. Stå på er & berätta/skriv ner allt som är svårt & tufft. Ge er inte.
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:32:57 följande:
    Har pratat med min man nu. Han säger att han inte känner bebisen så ofta & att det är lite tråkigt att bara ligga & vänta. Han vill jättegärna känna på magen mer när sparkarna blir ännu tydligare för honom. På något konstigt sätt så slutar nästan alltid bebben att sparka när han lägger sin stora varma hand på min mage. Tack för era råd tjejer
    Så är det här med. Så fort sambon lägger handen på så slutar lillen att sparka. Så han tycker oxå det är tråkigt att bara vänta. 

Kanske vi tjejer känner det tydligare bara för vi märker att där kommer en liten knuff ifrån magen. och så kanske de inte alls känns lika hårt utanpå? Så killarna kanske har svårare att känna? Vete tusen bara jag som har funderat på de rätt många gånger haha  
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-14 21:44:26 följande:
    Så är det här med. Så fort sambon lägger handen på så slutar lillen att sparka. Så han tycker oxå det är tråkigt att bara vänta.  Kanske vi tjejer känner det tydligare bara för vi märker att där kommer en liten knuff ifrån magen. och så kanske de inte alls känns lika hårt utanpå? Så killarna kanske har svårare att känna? Vete tusen bara jag som har funderat på de rätt många gånger haha  

Så är det alldeles säkert
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:51:18 följande:
    NI SOM VARIT PÅ GEKÅS!!!! Hade de spjälsängsskydd där alltså i tyg & vilka mönster/färger?
    Ja dem hade spjälsängsskydd i tyg. Mycket svart, rosa, blått, rött och grått. Just det gråa va svårt att få tag på. Antagligen för de e det som är mest neutralt. 
  • Zobeideh
    NI SOM VARIT PÅ GEKÅS!!!! Hade de spjälsängsskydd där alltså i tyg & vilka mönster/färger?
    Nej förlåt. Nu tänkte jag på sängkläderna. Spjälsängsskyddet va antingen i rosa, svart eller i blått. Den neutrala färgen vet jag inte riktigt vilken det var eftersom den var slut
  • Joma

Dem hade rosa, blått, svart å vitt när jag va där förrförra veckan iaf :)
  • Lovely90

Gällande bebis sparkar så slutar bebisen nästan alltid sparka så fort sambon lägger på handen. Spelar ingen roll hur lång/kort tid jag legat med handen på magen. När det kommer till spjälskydden på gekås så fanns det rosa, blått och vitt när jag va där samt något som passade till ett visst påslakan om jag inte minns fel :).

• tvetalan

Alla dessa nattliga toalettbesök håller på att göra mig galen! Hittills har jag räknat till ungefär 4. Tappar ju räkningen efter två liksom. :((

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014