• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Det här med sexet.. här har jag bpde sexdrömmar och är på min sambo, det är inte det att jag känner mig sexig eller snyggare än vanligt utan lusten har ökat, medan min sambo verkligen inte vill. Vi är väldigt öppna med varandra och jag har frågat om han hjälper sig själv men han säger att han inte gör det.. han gillar iaf inte tanken att "det finns något där", han tycker dessutom att magen är läskig! Det är bara att acceptera, vi är ju trots allt så olika...

• majsa88

Vad skönt att det finns fler fast tråkigt för vår skull. Vi får väl oxo börja sköta oss själva dåå ;))

MagdalenaZ skrev 2013-11-20 21:51:59 följande:
    Det här med sexet.. här har jag bpde sexdrömmar och är på min sambo, det är inte det att jag känner mig sexig eller snyggare än vanligt utan lusten har ökat, medan min sambo verkligen inte vill. Vi är väldigt öppna med varandra och jag har frågat om han hjälper sig själv men han säger att han inte gör det.. han gillar iaf inte tanken att "det finns något där", han tycker dessutom att magen är läskig! Det är bara att acceptera, vi är ju trots allt så olika...

• Lovely90

Går in i v.26 idag, känns ju helt gaaalet! 3,5 månad tills det är tänkt att bebis skall komma till oss. Funderar lite på vad det är som behöver fixas innan bebis kommer och i så fall när det är dags att börja fixa? Vill inte fixa för mycket för tidigt och någon sängmontering blir det nog inte förrän bebis är hos oss.

• Ziiah
    Lovely90 skrev 2013-11-21 08:38:41 följande:
    Går in i v.26 idag, känns ju helt gaaalet! 3,5 månad tills det är tänkt att bebis skall komma till oss. Funderar lite på vad det är som behöver fixas innan bebis kommer och i så fall när det är dags att börja fixa? Vill inte fixa för mycket för tidigt och någon sängmontering blir det nog inte förrän bebis är hos oss.
    Härligt!
    Det jag ser som ganska viktigt att ha klart innan är väl att man tvättat alla bebiskläder och sängkläder osv, det orkar/vill man nog inte göra direkt när bebisen kommit hem. Man kan ju också bara köpa saker och montera och ställa i ordning senare, om det känns bäst så. Det spelar ju ingen roll när man köper och fixar i ordning allt, bara det finns saker och är enkelt fixat när bebisen är ute så man bara kan få njuta lite i början också. Vad har ni för saker till bebisen nu? :)
  • LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-11-20 17:40:29 följande:
    Idag var vi hos BM, alla värdena var bra, bebis hjärta slog på bra. Det som inte var så bra är blodtrycket.... 140/90. Ska träffa läkaren på måndag samt mäta om magen hos BM eftersom att jag idag var 23+6 (24) Så på måndag är vi 24+4 och då gäller väl måttet mer :/ Idag var SF-måttet 25.  
    Jag ska till bm i morgon och då är jag i v 25 (24+1). Det ska bli spännande att se hur måttet blir. 

Vad sa de om blodtrycket? Finns det något man kan göra åt det? "Självhjälp" liksom?
  • Zobeideh

Nu är man hemma från BM besöket. En liten sprallig en har vi i magen som sparka och höll på. Hjärtslag på 153 och måttet på magen va 24. Hade tydligen bra värden oxå mitt järnevärde a 59,6 och för Att slippa järntabletter ligger på 60 haha så va precis på gränsen. Men allt såg supet ut

• majsa88

Vad menas att måttet på magen är 24? Mäter de livmodern? Uppifrån ner? O vad ska man ha för mått?

• Zobeideh

Typ från blygdbenet och upp mot nästan brösten. Ingen aning va man ska ha för mått men jag låg på en skala att mellan normal och lite stor om magen

• majsa88

Jaha okej. Intressant o se vad jag kommer ligga på :),

Zobeideh skrev 2013-11-21 10:26:24 följande:
    Typ från blygdbenet och upp mot nästan brösten. Ingen aning va man ska ha för mått men jag låg på en skala att mellan normal och lite stor om magen

• Längtanefterlilladig

Va härligt att allt såg bra ut hos era BM. Jag ska dit om en vecka då är jag i vecka 24+1. Jag har ingen aning om hur stor min livmoder är. Enligt info jag läst ska den vara i navelhöjd nu eller strax ovanför naveln. Men där jag är som högst på magen är precis under naveln. Har idag spänningar & ont runt naveln så det kan vara tecken att livmodern är på G att passera naveln nu de närmsta dagarna. Känner ni var er livmoder börjar & slutar?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014