Första barnet - BF Mars 2014
Shit.. Jag har varit inlagd på sjukhus sedan i söndags och har varken orkat eller kunnat kolla in här och nu hinner jag inte läsa ikapp allt... Men det är ju riktigt kul att det ändå skrivs så mycket i tråden!
Jag åkte in till akuten två gånger i söndags med huvudvärk, feber och ont i hela magen.
Första gången skickades jag hem med medicin för uvi.
Jag hade en sån jävla frossa på vägen hem och kunde knappt gå när vi skulle upp till lägenheten.
När jag sedan tog tempen så visade termometern 39.6 (jag hade inte ens feber när jag hade lunginflammation förra sommaren).
Jag hade så ont att jag grät och skrek och vi ringde 1177 som sa att vi fick åka tillbaka till akuten.
Då lade dom in mig för observation och den natten mådde jag så dåligt att jag som mest sov tio minuter i streck, trots alvedon.
Dagen efter tog dom massa prover och ville göra lungröntgen.
Jag var först nervös över lungröntgen men de sa att barnet inte skulle känna av det så mycket. Så jag gjorde det.
Det visade sig vara influensa och infektion i njurarna och det börjar bli bättre nu då jag har tagit antibiotika i några dagar.
Men jag är orolig att bebisen tagit skada av allt det här.. Jag har haft feber i över en vecka som har gått upp och ner och jag har gått ner två kilo och röntgats..
Och läkarna sa att eftersom de inte kunde se något riskfullt för barnet med allt jag varit med om i veckan så får jag vänta till 1 oktober tills jag får svar på om barnet överlevt. Hur fan ska jag få motivationen till att bli riktigt frisk och vara glad osv när jag inte ens vet om jag/de har dödat barnet jag har i magen?! I tre veckor till?