• Ziiah

Första barnet - BF Mars 2014

Jag är i v 16+6 idag. Bm kände på min livmoder i v 16+3 och kom fram till att den slutade vid naveln ungefär. När jag kollat lite på nätet så står det att den slutar vid naveln i v20 ungefär.. Funderar på om jag kanske har en "avlång" livmoder (om man ens kan ha det) eller om det kanske är två där inne..? Jag är inte längre gången än 17 veckor iaf...

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-29 17:27:04 följande:
    Är det någon här inne som har ont över blygdbenet?
    Även inuti slidan?
    Det känns som knivhugg ibland inuti mig.
    Min magvärk tror jag är sammandragningar. Men "knivhuggen" tror jag kan vara foglossning.
    Jag var inne igår på akuten för att jag kände så (var också så orolig för att jag hade öppnat mig eller något osv att jag grät). Det stråla ut i benet ibland också, men inte alltid. En gynläkare undersökte och hittade inget fel på livmodern eller barnet. Hon trodde det kunde komma från ryggen eller något så det är säkert foglossning du känner. Jag känner fortfarande av det, men är inte lika orolig längre iaf ;)
  • Ziiah

Rul idag gick bra! Fick veta att vi väntar en liten kille. 13 mars blev det nya BF så är i v 16+4 idag... Men jag har känt bebis i snart två veckor ändå! Det enda som var lite onormalt var den ena njurens storlek, den var lite förstorad... Så det blir ul i v 32 igen för att se hur det set ut då. Det var ändå så skönt att se att han mår bra där inne. Han var väldigt livlig och tyckte om att korsa benen! Så underbart!

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-30 08:50:03 följande:

Ja man blir ju sjukt orolig att man öppnat sig. Trodde jag var ensam om att känna så här. Men känns bra att veta att allt var bra med dig. Då är det nog foglossning tror du inte?
    Det är nog foglossning eller en klämd nerv i ryggen. Det var vad läkaren trodde iaf
  • Ziiah
    ananas86 skrev 2013-10-01 15:49:19 följande:
    Ziiah: Spännande med RUL, kul att ni fick veta kön! :) Nu har du samma BF-datum som jag, men får väl se om jag får behålla det på mitt RUL den 16:e.. Känns som evigheter dit, 15 dagar..
    Ja! :) Vad roligt! Tiden kommer gå fort, och det blir nog lättare att se bebben då också tror jag :) Vi trodde jag var i v 17+3 idag egentligen så... Ska ni ta reda på könet? :)
  • Ziiah

17 år, bor i Hjo. Hade RUL idag som visade en liten kille (som vi misstänkte)

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-01 16:46:00 följande:
    Åh grattis, va roligt med en liten pojke!
    Andra pojken här nu i denna tråden som är bekräftat.
    Jag har mitt RUL om 7 dagar. Vi vill också ta reda på könet.
    Får se om jag bryter trenden och får en flicka
    Tack :) Lycka till på ert RUL!
  • Ziiah

Allt pekade på pojke, förutom hjärtrytmen som pendlade mellan 150 och 155. På ultraljudet fick vi höra att det är en pojke :)

• Ziiah
    majsa88 skrev 2013-10-03 14:24:50 följande:
    Fick ett nytt rul tid, 24/10 istället för 30.e då vi ska flytta då. Kommer vara i vecka 18 alltså 17+2 . Vill gärna ta reda på kön då vi ska renovera bebis rummet o börja handla till lillen. Min fråga är om det är för tidigt att se könet nu när man ska göra rul en vecka tidigare?
    Gjorde mitt i v 16+4, såg könet redan då :)
  • Ziiah

Igår låg jag och killen i sängen och pratade. Jag berättade att jag ibland känner in puls i magen riktigt starkt, t.o.m så att man ser utifrån hur det pulserar.
    Så han la handen på magen och skulle känna efter pulsen (som då inte kändes alls på/i magen). Men han låg kvar och en liten stund efter kände jag som att något petade på magen, fast inifrån.
    Han flög upp med huvudet och kollade på mig och frågade vad det var, frågade om jag hade hicka. Jag sa att det antagligen var bebis och jag såg hur en tår rann ner för kinden på honom. Jag har känt bebisen i två veckor nu, kanske mer... Och alla rörelser blir bara tydligare så nu känns det som att någon petar inifrån typ, jag kan varje gång peka vart jag känt det. Killen låg kvar med handen och kände hur våran lilla kille sparkade runt lite i min mage.
    Vissa saker kände inte han, utan bara jag. Men det var flera sparkar han kände.

Jag är lite förvirrad, tror jag är längre gången än vad RUL visade... För annars gick jag in i v 18 (17+0) idag, och känner redan rörelser ganska tydligt och i ett mönster... Det är så tydligt att jag säkert kan säga att det är bebis som sparkar. (trots veckan jag är i)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014