Första barnet - BF Mars 2014
Jag funderar ibland på om något kanske är fel med bebis, att han inte växer ordentligt...
Jag började må illa och bli svintrött 17 juni i år, det datumet kommer jag ihåg. Jag hade varit iväg och jobbat fyra timmar och under de timmarna gick jag spänd och tänkte på vart som hade varit närmast och enklast att spy och vad jag skulle skylla på så att ingen trodde att jag smittade. Själv visste jag inte vad illamåendet berodde på då, det kopplade jag ihop efter plusset.
När jag sedan kom hem den dagen somnade jag direkt, var helt slut! Dagen efter försökte jag gå till jobbet, jobbade fem timmar då och mådde förjävligt. Jag var rädd för att kanske smitta. Efter det sjukskrev jag mig då jag trodde jag hade maginfluensa eller något och att jag smittade. Sen var jag jävligt trött också.
Enligt RUL blev jag befruktad den 21a juni. Det betyder alltså att illamåendet och den extrema tröttheten som följde med resten av graviditeten började redan fyra dagar innan befruktning.
Enligt mina och BMs beräkningar innan så skulle jag blivit befruktad 10 juni och då iaf varit gravid i en vecka innan jag började känna av det.
När jag var inne och mätte magen så skulle jag enligt de första beräkningarna varit i vecka 25+0 men enligt RUL 23+3. Då låg magmåttet så att det hade kunnat stämt riktigt bra med 25+0 så efter det har jag börjat räkna på det ist.
Jag frågar er:
Kan ett ultraljud verkligen mäta fel på 11 dagar? Eller är det bebis som inte vuxit som han ska? Det skiljer ju 6 dagar mellan de två ultraljuden de mätt på...
Tycker ni jag gör rätt i att räkna på mina egna beräkningar? Räknar ju med att han kommer ut senare ändå...