Första barnet - BF Mars 2014
marsbarn.blo.gg
Bra att du tog upp det, vill också gärna läsa lite gravidbloggar! :)
Jag har haft längtan efter barn väldigt länge, sedan jag var 12 eller något (men var såklart smart nog att skydda mig och vänta sedan ändå när jag började med sex).
Vi fick en obeskrivligt bra känsla när vi satt där med plusset och oron för missfall och alla möjliga komplikationer har varit stor under hela graviditeten nu. Jag har mått ganska dåligt både fysiskt och psykiskt under graviditeten men först nu börjar det bli tyngre och jobbigare.
Jag har flera gånger storlipat för absolut ingenting och i lördags natt blev jag så ledsen och förbannad. Kände mig så hjälplös att jag vände min ilska mot bebis. Såklart gjorde jag inget men det var väldigt läskigt att känna all lycka och kärlek för barnet bara förvandlas till förakt på bara några minuter. Jag skäms över att jag kände så, vet inte alls hur jag kunde bli så arg på bebis som ingenting gjort... Inte likt mig alls..
Jag har också blivit extremt mycket tröttare nu det senaste och vill bara att graviditeten ska vara över. Ibland önskar jag att förlossningen kunde starta innan vecka 30 (hemsk tanke). Är så rädd för att gå över BF sedan, det är riktigt ångestframkallande... Jag hoppas verkligen på att kunna tjata mig till att bli igångsatt precis efter min födelsedag då jag har gått mer än 37 hela veckor, men det känns så hopplöst... Man känner sig så liten och som att ingen lyssnar. Men jag har sagt det till min BM nu att om jag går över tiden sedan får dom lägga in mig på psyket tills förlossningen startar. Jag vill verkligen inte känna och tänka så, jag vill ju kunna njuta av att vara gravid! Men jag mår inte så bra för tillfället...
Var hos BM idag. Mätte magen till 24 cm, "möjligtvis 25 cm". Är enligt rul i vecka 24 (23+3) men enligt egen beräkning (och mycket mer "logik") i vecka 26 (25+0).
Enligt rul så började jag känna av graviditeten 4 dagar INNAN befruktning och plussade innan v 4+0. Enligt min egna räkning började jag känna av graviditeten ca en vecka efter befruktning. Har gjort två ultraljud som man mätte bebisen på och det skiljer 6 dagar på dem...
Jag tror iaf att jag är beräknad till 2 mars och att bebis tittar ut runt 13e mars ist (som jag enl. rul är beräknad till). Annars ligger jag en bra bit över i "normalkurvan" med magmåtten just nu bl.a..
Jag och killen har haft det sådär med sexlivet under graviditeten men den senaste veckan har vi hunnit med minst fem gånger. Vi har bestämt att inte sätta press på varandra utan händer det så händer det och om det inte känns bra så slutar vi.
Vi gjorde det till en lite roligare grej i söndags, vi hade lite förspel och han kramade om mina bröst när jag satt över honom. Då sa jag till honom att han fick akta så att han inte mjölkade mig och i samma sekund så rynkar han pannan och visar handen som var kladdig med bröstmjölk. Därefter kunde vi inte sluta skratta och lade oss sedan istället och såg på en film.
Min lust går fram och tillbaka, men han skulle gå med på att ha sex mitt i natten om jag ville det, även om han skulle upp tidigt sedan, så han har inte tappat lusten iaf.