ananas86 skrev 2013-10-30 21:31:58 följande:
Fy vad orättvist att folk stirrar på dig för att du är ung!
När man läser det du skriver här i tråden, tycker jag att det känns som att du är äldre än vad siffran i din ålder säger. :)
Vad jag har förstått så har ni ett stabilt förhållande och barnet är planerat, så alla borde vara glada för er skull!
Varför ska folk ha så mycket fördomar? Finns det verkligen en perfekt ålder och ett perfekt tillfälle i livet att skaffa barn? Om man går runt och väntar på det, så kanske det plötsligt är för sen!
Jo, men jag försöker tänka att den som inget vet har inte heller något viktigt att säga, när det gäller folk som dömer ut andra direkt.
Vi har det bra, har varit tillsammans i snart två år jag och killen och blev gravida förra året oplanerat först. Det blev missfall då, men efter det växte längtan för varje dag som gick och i mars i år bestämde vi oss för att börja försöka lite smått och tre-fyra månader senare satt vi med två sträck på stickan och skakade av glädje!
Tack för dina ord, de värmer faktiskt! Och jag kan säga att jag känner mig faktiskt lite som en i gänget här trots att jag är yngst (tror jag), och det känns skönt! Så underbart att få ventilera tankar och händelser med andra och också få läsa hur andra har det som är ungefär lika långt gångna som jag. Vi har blivit ett härligt gäng här tycker jag!