• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84

Ja de är iofs skönt, oron kommer nog inte försvinna fören blodtrycket gått ner och urinprovet som jag lämnade idag visar att allt är lugnt.

Skönt att allt gick helt okej för dig hos BM :)

LillsmurfanLisa skrev 2013-11-25 22:00:22 följande:
    Vad skönt att de håller "koll" på dig och ser till att du träffar människor som är noggranna. 

Det gick bra hos BM. SF-måttet låg på 23-24 (precis på den där linjen i mitten), men järnvärdet i blodet var lite lågt (105) så nu ska jag äta järntabletter varannan dag men det har jag inte börjat med än. Jag drar mig lite för det.

Mitt blodtryck är raka motsatsen till ditt 95/50. BM trodde hon hörde fel, men lågt blodtryck är jag att föredra har jag förstått (även om jag kan vara lite extra yr) så det är väl bara att tacka och ta emot. 

Lycka till med allt!  

• EmilyMAndersson
    Tinapina skrev 2013-11-26 12:07:27 följande:
    Ni som vet kön på bebis- stämmer det med hjärtfrekvensen? Skriv gärna kön och vilken frekvens om ni vet.
    Stämmer inte, sa min ulbm. vår pojke hade 160-170 slag :)
  • Lovely90

Såg att ni skrivit lite om pojk och flick magar i bildtråden. Hur skulle ni söta att ni urskiljer dem? Har aldrig förstått det..

• Tinapina

Spännande att höra om allas uppfattning om hjärtfrekvensen:) i vårt fall har det stämt båda gångerna.

• Anki84

Vet inte vad som anses vara flick/pojk hjärtslag men vi väntar en pojke och hans hjärta har hittills slagit mellan 150-152 :)

På tal om flick och pojkmage, de stämmer inte de på mig. Tycker min är mera rund än spetsig. Stor är den iaf med tanke på att jag är vecka 24+5

• Heene
    Lovely90 skrev 2013-11-26 21:04:31 följande:
    Såg att ni skrivit lite om pojk och flick magar i bildtråden. Hur skulle ni söta att ni urskiljer dem? Har aldrig förstått det..
    Tror det sägs att en pojkmage växer framåt och flickmage breddar på sig med åt sidorna. Typ... eller nått i den stilen =)
    Jag har iaf en typisk pojkmage, har även en start känsla av att jag väntar en pojke =) men det får vi veta i mars.
    Om man titta på mig framifrån eller bakifrån så syns inte magen alls, den växer enbart framåt och ut så den syns bara om man tittar i profil.

Lite kul att spekulera är det ju även om jag inte tror på detta fullt ut.
  • TomMon

Fick åka akut till förlossningen idag. Smärtor i magen (sidorna) i samband med illamående och svimningskänsla.

Bebisen mår bra. Jag har ligament-bekymmer, mycket lågt blodvärde samt lågt blodtryck...

• Prinsessan på ärten
    TomMon skrev 2013-11-26 22:18:41 följande:

Fick åka akut till förlossningen idag. Smärtor i magen (sidorna) i samband med illamående och svimningskänsla.

Bebisen mår bra. Jag har ligament-bekymmer, mycket lågt blodvärde samt lågt blodtryck...

Hu, otäckt det där. Men alltid bra att kolla upp. Skönt att det inte är dags riktigt ännu :)

Vila och ta hand om dig :)
  • tvetalan

Fan mannen är magsjuk så jag har passat på honom hemma idag... Nu väntar jag bara på att jag ska börja spy.. Uhhhh. Har tvättat händerna så mycket att de är helt torra nu. Vill verkligen inte bli sjuk :(

• ananas86
    MagdalenaZ skrev 2013-11-26 10:53:42 följande:
    Oj va tråkigt! 

Sen blir man så ledsen när folk säger: "men ni får flyttta in innan barnet kommer åtminstonde"

Deras huvuden vill man nästan bara slita loss :)

Man har mentalt redan flyttat in och så rivs liksom drömmarna pga en besiktningsman som inte har gjort sitt jobb. Usch, lider verkligen med dig...

Men för att komma med något positivt, du får vila upp dig hos svärmor (slippa städa och laga mat och dela ansvar lite) så du har kraft att flytta in sen när det är dags... Bit bara ihop !

Tack för stödet! :)

Ja, folk ska alltid kommentera och ha så mycket åsikter om allt!

Vi får väl alla här höra att vi antingen har stor eller liten mage för att vara i den veckan vi är i.. Fattar inte varför de måste säga något alls om storleken på magen, det är ju jättestor skillnad från person till person!

Du har rätt i att jag får passa på att samla krafter hos svärmor! :) Hon är bara glad att vi ska bo där, men jag kan inte med att låta mig bli uppassad allt det mycket! ;) Får väl hjälpa till med lite städ och matlagning i alla fall.. :)

Ska reklamera besiktningen också, besiktningsmannen vägrar erkänna att han har gjort fel. Så då får jag sätta mig och skriva ett långt brev till Allmänna reklamationsnämnden..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014