• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Idag fick jag återigen ett jobbigt "anfall". Sitter vid köksbordet och känner att det blir "surt" i mellangärdet. Reser mig upp och blandar till en Samarin. Sedan äter jag lite ifall det var det som behövdes. Sedan får jag yrsel, illamående, svimningskänslor och diarré, allt på en gång. Kan sedan knappt stå upp på en timme. Kul... Någon som känner igen sig? Vad kan det vara? Blodsocker? Blodtryck? Annat? Igår var jag iväg på musikal på jobbet och idag köpte vi en hel slaktad gris så det har varit ett tufft dygn också, kanske blev för bra?

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-12-07 15:20:52 följande:

Idag fick jag återigen ett jobbigt "anfall". Sitter vid köksbordet och känner att det blir "surt" i mellangärdet. Reser mig upp och blandar till en Samarin. Sedan äter jag lite ifall det var det som behövdes. Sedan får jag yrsel, illamående, svimningskänslor och diarré, allt på en gång. Kan sedan knappt stå upp på en timme. Kul... Någon som känner igen sig? Vad kan det vara? Blodsocker? Blodtryck? Annat? Igår var jag iväg på musikal på jobbet och idag köpte vi en hel slaktad gris så det har varit ett tufft dygn också, kanske blev för bra?

Har de kollat din sköldkörtel?
  • Joma
    Sirek skrev 2013-12-07 11:46:51 följande:

åh, men be om lergigan forte då? Det är utan koffein och efedrin, men risken är att du blir trött då antar jag.

Den läkaren jag träffade sa att det står en sak i fass och något annat i deras interna info för läkare om primperan och att det inte skulle vara farligt. Fast tanken var ändå att primperanet skulle fasas ut för mig och ersättas med lergigan, så antar att lergigan är ett bättre läkemedel då? Hoppas oavsett att du slipper illamåendet snart!!
    Nej dem fick jag först å då är jag som ett levande lik :/ Kan knappt resa mig! Mindre skoj! Compen kan man iofs ta tre om dagen utan att de är någon fara så de är ju ingen ko på isen, bara ens egen känsla att man ska ta så lite som möjligt! Åh tack du :)
  • Prinsessan på ärten

Idag har jag varit i barnvagnsdjungeln igen...

Ville så gärna gilla emmaljunga superviking men vilken besvikelse. Klumpig men endå liten.. Och ligg och sittdelen kändes nästan billiga. Inget solskydd eller vädringslucka eller ngt alls i suffletten och den ergonomiska sittdelen var inte så smidig jag tänkt mig. Det enda jag gillade var varukorgen :)

Däremot såg jag kronan city... Så nu har jag gjort en helvändning. Den verkar tokbra :) ska bara läsa på och kolla tester... Är det någon av er som har sett den eller har åsikter/tips?

Jag gillar de stora lufthjulen, och ryggstödet i liggdelen... Och alla små finesser som fickor och vädringsluckor...

• majsa88

Du kanske sjunker i blodsocker eller överkänslig mot något . Medicin? Föda?

TomMon skrev 2013-12-07 18:41:27 följande:
    Tack för tips, det ska kollas upp!

• Tinapina

Med min ibs så har jag lite svårt för niferexen men kämpar på. Tar den dock inte varje dag som jag skulle behöva för då rasar magen fullständigt:/ Kan inte heller ta de på kvällen för då kan jag inte sova.

Vagn är inköpt så det är skönt, en teutonia:) Stressad över lillans rum då jag inte kan göra mer där nu o min sambo jobbar galet mkt och hinner inte.

• Sirek
    Mia86gbg skrev 2013-12-07 10:11:07 följande:
    Trevlig tråd! Jag hoppar in, hoppas ok!

Mia heter jag, är i vecka 27 med BF mitten på mars.

Hej och välkommen:) skriv gärna in dig i bf-listan som finns länkad överst.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014