• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-08 14:11:47 följande:

Vi är lite kluvna. Har hört av alla hur mycket tvätt man tvättar när man har bebis. Vi har en tvättmaskin i källaren just nu. Mörkt & trångt. Vi har uttag att sätta maskin i badrummet (den har stått där innan). Vår torktumlare gick sönder för 1 år sedan men det känns som man vill köpa en för man kan inte ha tvätt hängandes på tork i hela huset. Vi har inget stort hus. Det är inte ens 50 kvm på nedervåningen. Är redan trångt som det är.

Kruxet är bara att antingen får tvättmaskin & torktumlare plats i badrummet eller skötbord. Inte både och. Om vi väljer att ha tvättmaskin i badrummet så får vi ha skötbordet i hallen.

Vad hade ni gjort?Behållt tvättmaskin &i torktumlare i källare eller i badrummet för lättare kunna komma åt & tvätta sen när killen är född.

Kombinerad tvätt/tork med ett skötbord på kanske?!
  • Mia86gbg
    lele79 skrev 2013-12-08 14:30:49 följande:

100 dagar kvar idag, känns helt galet vad tiden går

Vi har i princip bestämt oss för vagn men väntar till mellandagarna att beställa. Det blir en Brio smile. Tycker den verkar så himla smidig. Det har visst varit lite problem med framhjulen men det ska åtgärdas nu till 2014 års modell. Därför väntar vi att beställa så vi inte får en från lagret. Någon mer som ska välja en Smile?

Vi väntar med att beställa ett tag till så garantin inte börjar ticka onödigt tidigt. Kanske iofs kan vänta med att hämta ut den bara...
  • Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2013-12-08 17:22:50 följande:
    Kombinerad tvätt/tork med ett skötbord på kanske?!
    Funderat på det också. Rätt dyrt med en sån maskin dock

Trodde man var i stort behov av torktumlare när man hade småbarn. Känns ju så smidigt att bara kasta in all blöt tvätt i torktumlaren & sen plocka ut ren & torr tvätt som man bara viker & lägger in i garderoben. Blir ju ett moment extra om man först ska hänga upp all pytte pytte tvätt på torkställning
  • Zobeideh

Klart det blir smidigare men själv e jag den som tycker de luktar så gott med nytvättade kläder som torkar själv haha

• Heene

jag hörde om ngn som åt morötter mot sin halsbränna och det funkade riktigt bra på henne :)
    har inte testat själv dock.

• Hallonpaj88

Vi flyttar efter sommaren så vi kommer leva första halvåret utan egen tvättmaskin. Kommer nog bli jobbigt men får gå :)

• Ziiah

Vi har redan köpt ett skötbord som ska stå i sovrummet, ska nog få en tvättmaskin till badrummet nu också så det blir nog perfekt att kunna byta både i sovrummet och badrummet beroendes på om man behöver tillgång till vatten osv :) Ska bli jätteskönt med egen tvättmaskin då vi bor på tredje våningen i en tvåa och delar tvättstuga med resten av lägenhetshuset!

• Awanata

Var på förlossningen hela förmiddagen igår. Jag blödde lite och hade sammandragningar och ont i magen i övrigt, och dom misstänker att det är uvi. Jag hade ett "fult" urinprov som gjorde utslag på det mesta så dom tror att det antingen är uvi eller att jag läcker fostervatten. Fick antibiotika som jag började ta igår i alla fall och om det är något annat så skulle dom höra av sig i veckan. Man blir rädd för allt nu när det börjar närma sig! Min lilla tjej {#emotions_dlg.flower}

• Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-12-09 09:04:59 följande:

Var på förlossningen hela förmiddagen igår. Jag blödde lite och hade sammandragningar och ont i magen i övrigt, och dom misstänker att det är uvi. Jag hade ett "fult" urinprov som gjorde utslag på det mesta så dom tror att det antingen är uvi eller att jag läcker fostervatten. Fick antibiotika som jag började ta igår i alla fall och om det är något annat så skulle dom höra av sig i veckan. Man blir rädd för allt nu när det börjar närma sig! Min lilla tjej {#emotions_dlg.flower}

Förstår att ni blev rädda!UVI kan ju verkligen ställa till det. Har du misstänkt att du haft det eller var det dolda symtom?Skönt att du slapp vara kvar & att det inte blev värre. Har sammandragningarna slutat nu?
  • ananas86

Awanata: Fy, vad jobbigt!

Hoppas att allt ska gå bra och att proverna ska visa bra resultat!

Väntar också på provsvar för misstänkt uvi, ska ringa BM snart och höra.

Det känns ju skönt att veta att den lill* i magen har stor chans att överleva redan nu, även om man gärna väntar till slutet av februari i alla fall!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014