• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • qwerty1234
    Tinapina skrev 2013-12-07 19:36:44 följande:

Med min ibs så har jag lite svårt för niferexen men kämpar på. Tar den dock inte varje dag som jag skulle behöva för då rasar magen fullständigt:/ Kan inte heller ta de på kvällen för då kan jag inte sova.

Vagn är inköpt så det är skönt, en teutonia:) Stressad över lillans rum då jag inte kan göra mer där nu o min sambo jobbar galet mkt och hinner inte.

Har du testat duroferon istället? Jag har också IBS och håller mig till duroferon just för att bipacksedeln till niferex skrämde mig då det stod att man skulle vara försiktig med niferex vid IBS. För mig funkar det iallafall bra med duroferon!
  • Tinapina

Qverty. Duroferon sa både BM och apotekspersonalen var värre för magen än Niferex. Att Niferex har så många biverkningar var för att det var testat under längre period och därmed har fler biverkningar blivit rapporterade. Men jag har ju inte provat, är bara rädd att det blir ännu värre än vad det redan är:/

• qwerty1234
    Tinapina skrev 2013-12-07 20:45:29 följande:

Qverty. Duroferon sa både BM och apotekspersonalen var värre för magen än Niferex. Att Niferex har så många biverkningar var för att det var testat under längre period och därmed har fler biverkningar blivit rapporterade. Men jag har ju inte provat, är bara rädd att det blir ännu värre än vad det redan är:/

Jag har hört många som bytt från niferex till duroferon och det har fungerat bättre för dem. Men alla magar är ju olika och man vet aldrig förrän man testat!
  • j3nnyy

Åh idag är jag en superglad tjej! Vi håller på o grejar o donar med vår nya säng som killen köpt, han trodde de skulle vara bra med höjbar huvud och fotände för en gravidis med halsbränna :)

• majsa88

Inte stressa o oroa sig. Äta var tredje timme något. O så fort du får dessa symtomer kan du testa med att äta druvsocker snabbt. Känner du dig bättre inom 15 til 20 min så kan det vara blodsockret som spökar. Du får kolla sockret hos bm o förklara dina symtom, för det behöver inte vara sockret. Kan vara massa annat. Som tex blodtrycksfall, reaktion mot något du ätit, ångestattack osv.

TomMon skrev 2013-12-07 21:08:45 följande:
    Majsa88: några tips om det är blodsockret? Vad gör man?

• Mia86gbg

Jag har också en allmänt väldigt stökig mage. Har testat lite olika järntabletter när jag tidigare lämnat blod och niferexen var den som funkade minst dåligt.

Äter dock bara var 3de dag. Första dagen jag åt blev jag jättedålig men det har efter det blivit mycket bättre. Är noga med att äta fibrer o torkade plommon. Äter även en kiwi varje morgon. Detta funkar bra för mig!

• Hallonpaj88

Usch nu har jag börjat få halsbränna och sura uppstötningar. Har ni tips vad man kan ta mot det? Ska gå ner på apoteket idag.

• j3nnyy

Hallonpaj jag tar samarin brustablett innan jag lägger mig och sen rennie tuggtablett om jag behöver under natten (jag har värst när jag ligger)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014