• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

Jag vet inte hur mycket jag gått upp nu längre, men kanske 8kg nu tror jag. Var ordentligt tränad tidigare, men kände mig inte bekväm alls med att fortsätta, vilket har gjort att hela jag nu är "degig".

Känner dock att jag kan ta igen det när den lilla är ute så det stör mig inte speciellt mycket alls! Just nu vill jag bara njuta av bebismage och julmys :)

• Prinsessan på ärten

Än så länge har mina 6-7 kilo satt sig där jag vill ha dem, magen börjar bli rund upptill med, man ser liksom precis under bhn att det buktar ut direkt. Och är håååårt. Bebisens sprallar blir starkare och jag antar att allt börjar bli rätt packat därinne... Var tar det vägen liksom? :)

Men jag säger som min vän som födde nyss. Dessa 9 månaderna är min kropp inte bara min. Den ska skapa ett liv! Så den får göra vad den vill, och se ut hur den vill i processen :) allt jag vill ha i gengäld är en liten bebis.

• Lovely90

Jag har gått upp nästan fem kilo, är i v.28. Allt har lagt sig på mage och bröst så det märks inte på resten av kroppen.

• Joma

Jag har gått upp 5 kilo tror jag de var! Går in i vecka 25 imorgon.

Var hos bm idag å mätte magen å jag låg tydligen lite i överkant. Jag var ju inte pinnsmal innan grav så kan ju vara därför. Inget alarmerande heller, 26 cm!

Hon sa även att hon hade skickat brev i början av grav men de har jag inte fått? :/ Skulle börjat äta niferex i vecka 20 varannan dag så de får jag börja med nu istället. Är de någon här som äter dem? Jag tar fortfarande lergigan Comp för illamående varje dag å vill gärna inte må MER illa! Står även att man kan bli hård i magen å jag som går på toa en gång i veckan som det är nu, hur ska de gå sen? Haha herregud jag kommer ju sprängas!

• Zobeideh

Jag äter niferex. Va hård i början men nu e det helt normalt :) dock så e avföringen svart haha

• ananas86

Är i vecka 27 (26+1) och har gått upp ca 7 kg. Har alltid varit väldigt smal, så har varit lite rädd för att känna mig stor och klumpig.

Har aldrig vägt så mycket som jag gör nu, men känner mig inte alls så osmidig. Men alla kläder är för små, så jag har ju uppenbarligen vuxit en del.. ;)

Men tjejer, kom ihåg att alla bebismagar är fantastiskt fina, oavsett form och storlek! :D

• ananas86

Äter också Niferex varannan dag.

Märker att magen är lite trögare de dagarna när jag tar tabletterna, men har inte haft några stora problem alls!

• Tinapina

Någon som vet om det är större risk att barnet lägger sig i sätesbjudning om man tidigare har barn som legat i säte?

• Sirek

Hej fina tjejer!

Idag har jag gjort glukosbelastning. Så fastade från 20 igår. Vid halv 8 imorse var jag på mvc och blev stucken i fingret. blodsocker var då 5,7. Sedan var det dags för glukosen. Tyckte inte det var så farligt. Smakade som sirap men inte lika trög i konsistensen. 2 timmar senare var blodsockret 8,7 och därmed ingen graviditetsdiabetes. Men, ska göra en till belastning i januari för att vara på den säkra sidan. Har ett bmi på 30 så det är därför.

Träffade även bm idag. Magmått på 27 cm och går in i vecka 28 imorgon. Viktuppgång sedan plusset är 3 kg. Hjärtljud runt 142:)

• Sirek
    Tinapina skrev 2013-12-06 22:16:05 följande:
    Någon som vet om det är större risk att barnet lägger sig i sätesbjudning om man tidigare har barn som legat i säte?

Har läst att det är vanligare men minns ej källan:(
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014