• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Idag är det fredag & det betyder att om 23 timmar så har vi fått se vår älskling på 3D ultraljudet. Som vi har väntat. Min man är helt exalterad. Hoppas nu att det går att få 3D bilder har läst att det beror på hur bebisen ligger, mängden fostervatten osv. Spännande ska det bli iallafall

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-12-06 11:08:57 följande:

HEJ HALSBRÄNNA!!!
    Trodde jag skulle få komma undan den, men NEJNEJ...

Då kan vi bilda klubb. Tar en rennie varje natt nästan.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-06 11:40:49 följande:
    Då kan vi bilda klubb. Tar en rennie varje natt nästan.

Okej, apoteket nästa!
  • Heene

Jag hade ett par veckor med svag halsbränna på kvällarna, men tack och lov så har det försvunnit! var nog en vecka sen jag kände av ngt sist.
    Det var inte mkt men nog så irriterande. Får se när det behagar komma tillbaka, för det lär det ju göra om jag redan har haft tendenser till det =(

• Galaxy79a
    Emelie e skrev 2013-12-05 22:26:55 följande:
    Har ni köpt ett gravidbälte till bilen? Tycker ni att det känns nödvändigt??

Nej har inte köpt något ännu, men funderar starkt på att köpa ett bara för att det inte borde bli sämre iallafall. Just nu känns det verkligen tokigt att bältet typ ligger på magen och kasar upp om man skulle bli tvungen att bromsa in hårt eller råkar ut för en olycka... 
    Men har hört lite olika om dessa gravidbälten, både att det är bra och att det inte alls funkar..så lite kluvet är det.

• MiniMatrix
    Sirek skrev 2013-12-05 22:27:37 följande:

Vi var inne på den först. Men vi tyckte den blev lite stum så vi köpte en brio smile (röd och svart, idag). En kompis var också inne på vipern men hon är kort så hon slog i fötterna i korgen när hon hade handtaget på minsta höjden. Lycka till smile1.gif
    Tack. Jag tänkte försöka åka och känna på den nu i helgen om vädret tillåter.. Hört rätt bra om den men försöker få mer erfarenheter kring den. :)
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-06 11:40:03 följande:
    Idag är det fredag & det betyder att om 23 timmar så har vi fått se vår älskling på 3D ultraljudet. Som vi har väntat. Min man är helt exalterad. Hoppas nu att det går att få 3D bilder har läst att det beror på hur bebisen ligger, mängden fostervatten osv. Spännande ska det bli iallafall
    Åhh va roligt du får uppdatera efter du varit där och gärna dela med dig av bilderna :D Min låg ju rätt gömd och ville inte visa ansiktet så de blev ju bara typ sido bilder haha men jag är ändå super nöjd. Så ni kommer nog få till rätt bra bilder. Barnmorskan där e inte den som ger upp. Här blev de några hopp och gungande på magen för att hon skulle få till det :P
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-12-06 12:22:59 följande:
    Åhh va roligt du får uppdatera efter du varit där och gärna dela med dig av bilderna :D Min låg ju rätt gömd och ville inte visa ansiktet så de blev ju bara typ sido bilder haha men jag är ändå super nöjd. Så ni kommer nog få till rätt bra bilder. Barnmorskan där e inte den som ger upp. Här blev de några hopp och gungande på magen för att hon skulle få till det :P
    Ja det ska bli roligt. Hoppas den lille vill visa sig. Jag undrar var ni parkerade någonstans?

Malmö verkar ju ha drabbats hårdast av stormen så vi måste nog vara där i god tid.
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-06 12:32:56 följande:
    Ja det ska bli roligt. Hoppas den lille vill visa sig. Jag undrar var ni parkerade någonstans?
    Malmö verkar ju ha drabbats hårdast av stormen så vi måste nog vara där i god tid.
    Där fanns parkering typ en minut därifrån. Nu hade vi en morgon tid en vardag så det var rätt lätt att hitta parkering. Vet inte alls hur det e med den gatan på helgerna. Men jag kan rekommendera att köra lite tidigare =)
  • MagdalenaZ

Jag måste bara säga en sak, Det är riktigt kul att dela med sig av den här livshändelsen i livet med er.. trots att vi aldrig träffats eller aldrig kommer att fysiskt ses, att dela både upp och nedgångar i graviditeten har stärkt, ialla fall, mig.. Jag slipper känna mig ensammast i världen och jag slipper känna mig gnälligast (jag uppskattar iaf "gnällinläggen", för jag känner ofta igen mig). Även om jag inte svarar på allt som jag hade velat svara på, så läser jag ändå allt Skrattande

Vi är verkligen världens starkaste framtida mars-mammor!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014