• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2013-12-08 10:04:52 följande:

Hallonpaj jag tar samarin brustablett innan jag lägger mig och sen rennie tuggtablett om jag behöver under natten (jag har värst när jag ligger)

Tack ska köpa det. Jag har oxå värst när jag ligger ner, hemskt ibland.
  • tvetalan

Jag har inte problem med "sura" uppstötningar men min mat kommer ibland tillbaka när jag ligger ner. Speciellt vätskor såsom vatten och så har en tendens att komma tillbaka. Gör inte ont eller så men är obehagligt. Undra vad det beror på?

• Tinapina

Hallonpaj. Jag äter omeprazol i omgångar sen flera veckor tillbaka:/ vid bara lite besvär tar jag sötmandlar och samarin men oftast hjälper det inte tillräckligt:/

• MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-08 09:42:31 följande:
    Usch nu har jag börjat få halsbränna och sura uppstötningar. Har ni tips vad man kan ta mot det? Ska gå ner på apoteket idag.
    En tesked bikarbonat i ett halvt glas vatten! direktverkande för mig iaf...
  • MagdalenaZ
    tvetalan skrev 2013-12-08 10:49:02 följande:
    Jag har inte problem med "sura" uppstötningar men min mat kommer ibland tillbaka när jag ligger ner. Speciellt vätskor såsom vatten och så har en tendens att komma tillbaka. Gör inte ont eller så men är obehagligt. Undra vad det beror på?
    den övre magmunnen stängs in igen på rätt sätt. Är det börjat med graviditeten eller har det varit så sen innan?
  • tvetalan
    MagdalenaZ skrev 2013-12-08 12:05:16 följande:
    den övre magmunnen stängs in igen på rätt sätt. Är det börjat med graviditeten eller har det varit så sen innan?
    Nej aldrig varit så innan. Ska ta upp det med bm på fredag. Lite jobbigt är det.
  • Anki84
    MagdalenaZ skrev 2013-12-08 12:04:04 följande:
    Ni har väl hört att ju mer halsbränna desto mer hår får barnet :) 
    hahaha åh herrehud, min son kommer ha päls när han kommer ut då ;P
  • Längtanefterlilladig

Vi är lite kluvna. Har hört av alla hur mycket tvätt man tvättar när man har bebis. Vi har en tvättmaskin i källaren just nu. Mörkt & trångt. Vi har uttag att sätta maskin i badrummet (den har stått där innan). Vår torktumlare gick sönder för 1 år sedan men det känns som man vill köpa en för man kan inte ha tvätt hängandes på tork i hela huset. Vi har inget stort hus. Det är inte ens 50 kvm på nedervåningen. Är redan trångt som det är.

Kruxet är bara att antingen får tvättmaskin & torktumlare plats i badrummet eller skötbord. Inte både och. Om vi väljer att ha tvättmaskin i badrummet så får vi ha skötbordet i hallen.

Vad hade ni gjort?Behållt tvättmaskin &i torktumlare i källare eller i badrummet för lättare kunna komma åt & tvätta sen när killen är född.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014