• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Får skötbordet plats i ett ev barnrum?

Jag hade nog velat ha iaf tvättmaskin lättillgänglig. Torktumlaren använder vi nästan aldrig, vi har tvätten på tork i vardagsrummet, mycket elegant! ;)

• lele79

100 dagar kvar idag, känns helt galet vad tiden går

Vi har i princip bestämt oss för vagn men väntar till mellandagarna att beställa. Det blir en Brio smile. Tycker den verkar så himla smidig. Det har visst varit lite problem med framhjulen men det ska åtgärdas nu till 2014 års modell. Därför väntar vi att beställa så vi inte får en från lagret. Någon mer som ska välja en Smile?

• Zobeideh

Jag hade kört på tvättmaskinen i badrummet. Har ni redan köpt skötbord? För annars kan ni ju bara ha en skötbädd på tvättmaskinen. Jag har hört av många att de e super med tvättmaskin i lägenheten ifall man får kräkbarn m.m

Torktumlare använder aldrig vi utan torkar de på en torkställning som fälls upp så fort jag tvättat. Torkar på mindre än 24 timmar :)

• Längtanefterlilladig

Så vi ska skippa torktumlaren då?Ja egentligen är det ju smidigast då ett skötbord får plats på tvättmaskinen.
    Om vi både ska ha tvättmaskin OCH torktumlare så får vi ha det som en tvättpelare & då kan inte vi ha något skötbord i badrummet.

• biodynamisk

I värsta fall om ni märker att ni behöver en torktumlare sen så kan ni ju bara köpa det då isåfall. Man torktumlar ju inte all tvätt heller så i värsta fall kanske den kan stå där nere?

• Tinapina

Vi kommer inte ha ngt skötbord alls:) det finns annars hopfällbara skötbord som du kan ställa upp med en hand om man vill ha.

• Hallonpaj88
    tvetalan skrev 2013-12-08 10:49:02 följande:

Jag har inte problem med "sura" uppstötningar men min mat kommer ibland tillbaka när jag ligger ner. Speciellt vätskor såsom vatten och så har en tendens att komma tillbaka. Gör inte ont eller så men är obehagligt. Undra vad det beror på?

Usch så är det för mig med. Får panik för det är så äckligt. Är inte det nån typ av sura uppstötningar?
  • Hallonpaj88

Tack gör era tips! Vår bebbe lär ha en massa hår då ;)

Idag har jag sorterat alla kläder i storleksordning. Tror faktiskt det börjar räcka snart men det finns ju sååå mycket fint :)

• Sirek
    lele79 skrev 2013-12-08 14:30:49 följande:
    100 dagar kvar idag, känns helt galet vad tiden går

Vi har i princip bestämt oss för vagn men väntar till mellandagarna att beställa. Det blir en Brio smile. Tycker den verkar så himla smidig. Det har visst varit lite problem med framhjulen men det ska åtgärdas nu till 2014 års modell. Därför väntar vi att beställa så vi inte får en från lagret. Någon mer som ska välja en Smile?

Vi bokade våran i torsdags. Kommer vecka 8:) vi får 2014 modell, 2013 säljs inte längre, iaf inte i vår butik. Första omgången ska vara i butiken 30/1 sa hon när vi köpte våran.
  • Sirek

Längtan, tyckte förslaget om bara TM i badrummet och ha skötbord ovanpå lät som en strålande idé. Ni skulle ju isf kunna ställa torktumlaren i källaren där TM står nu? Jag torktumlar typ aldrig men om det krisar är den bra att ha:)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014