• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    Tinapina skrev 2013-12-06 22:16:05 följande:
    Någon som vet om det är större risk att barnet lägger sig i sätesbjudning om man tidigare har barn som legat i säte?
    Jag vet inte om risken är större, jag låg i säte men min lillebror som kom två år senare fixerades. Sedan har hon två snitt till med de minsta bröderna pga ryggproblem.

Själv är jag rädd att det skall vara ärftligt att bebis ligger i säte om mamman låg i säte (eftersom jag gjorde det). Även sambon låg i säte, så vi är födda med snitt båda två.
  • Lovely90

Min mamma är tydligen lite rädd för att bebisen inte växer normalt för min mage är så liten. Tycker själv att magen börjar bli ganska stor nu, men jag vet inte. Kan det verkligen vara så? Är i v.28 och magen syns väl när jag står upp, men när jag ligger ner försvinner den nästan. Känner ju bebis flitigt nästan hela dagarna så jag vet ju att hen lever i alla fall. Skall till BM på onsdag och förhoppningsvis mäta magen första gången då. 

• Joma

Svart bajs låter härligt ;) haha! Men illamående då, har ni känt av de å brukar ni isåfall bli illamående lätt?

• Zobeideh

Inget illamående här och så har de varit hela graviditeten utom dem första veckorna va de lite si så där men inte fter tabletterna. :)

• Joma

Okej :) Jag har bråck på magmunnen också så har lite lättare för å må illa redan från början :/

När brukar ni ta dem? Vore nästan lättast på kvällen kanske, innan man lägger sig? De va ju massa restriktioner om måltider, mjölk å Gud vet mormor!

• flowers

Läser om er viktuppgång, usch nu får jag lite smått ångest över vad jag kan väga men gått upp i vikt har jag alltid gjort.
    Ser rundare ut i ansiktet och är plufsigare runt låren.
    Tyvärr har jag ingen våg hemma, har slarvart bort den.  =(

Nu känner jag min lilla älskade pojk i magen som rör sig, dagligen, härlig känsla.
    Igår beställde vi en vagn till bebben.
    En Emmaljunga City Cross men huaa vad dyrt men klart värt.

• TomMon

Jag äter Niferex, två om dagen. Magen mår som innan dvs helt ok.

Jag var underviktig innan graviditeten och har knappt gått upp 3 kg i v 27 vilket oroar mig lite. Men jag jobbar på det, förvånad över att så lite sätter sig fast bara.

• Prinsessan på ärten

Jag väger mig bara hos bm, har inte heller en våg hemma... Vikten i sig spelar ingen roll, räknar med att hon säger till om jag är i över eller underkant. Alla är olika i sina graviditeter, så oroa er inte för kilon. Så länge ni äter nyttigt och mår bra :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014